ניידת מיצוי הזכויות לאזרחים הוותיקים “עד הבית” הגיעה לזיכרון יעקב

בשבוע שעבר הגיעה ניידת השירות לאזרחים ותיקים “עד הבית” של המשרד לשיוויון חברתי ליריד הבריאות שקיימו היחידה לאזרחים וותיקים של מועצת זיכרון יעקב בשיתוף פעולה עם עמותת זמארין. ליריד, שהתקיים במתנס זמארין לרגל חודש האזרח הוותיק, הגיעו מגוון חברות המציעות שירותים לגיל השלישי והרביעי כגון: חברות סיעוד, קופות חולים, עמותת אביב למיצוי זכויות, קולנועית “תל יוסף” ועוד.
ניידת מיצוי הזכויות של המשרד לשוויון חברתי סיפקה מידע ישיר לבאים ליריד. הניידת מהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים, מוקד טלפוני אותו מתפעלת בזק אונליין עבור המשרד לשיוויון חברתי. מטרת השירות הינה הנגשת השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום שיאפשר לתת מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה. עוד הוסיפו כי למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית,  ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם  מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
השירות יפעל כדרך קבע בשנים הקרובות ברחבי הארץ וילווה במתן תוכן העשרה מקצועי, באמצעות ימי עיון והדרכות, שייערכו במתחמים ייעודיים שיוצבו מחוץ לניידת. במידת הצורך פניית אזרח ותיק מועברת מיידית לטיפול המוקד הפועל במרכז הארץ, שבו יחלו יועצים אחרים להתערב בהליך מיצוי הזכויות באופן אקטיבי מול מוסדות ורשויות שונים. מדובר בשירות ממשלתי פורץ דרך ששם לו למטרה להגיע לאזרחים ותיקים שחלקם שייכים לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ושאינם פונים בשגרה לשירותי המוקד הטלפוני.

למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית,  ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם  מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
ברכי דליצקי, ראש אגף בכיר אזרחים ותיקים במשרד לשוויון חברתי: “בשנים האחרונות העניק המוקד לאזרחים ותיקים סיוע ומענה למאות אלפי אזרחים ותיקים, אך לצד המענה הטלפוני הנרחב, עלה מהשטח גם הצורך במתן סיוע פנים מול פנים לאזרחים. בחודשים האחרונים הגיעה ניידת השירות שלנו לעשרות רשויות, עם מיטב אנשי המקצוע והיועצים, על מנת לעלות שלב במענה שמעמיד המשרד בנושא מיצוי זכויותיהם של האזרחים הוותיקים ולהעניק שירות מקצועי, נגיש ומיטבי”.
מימי איבגי, סמנכ”לית לקוחות מגזר ציבורי ותשתיות בחברת בזק אונליין: ניידת השירות שהקמנו עבור המשרד לשוויון חברתי, במהלך חדשני ופורץ דרך בשירות הממשלתי, מהווה ערוץ  פראקטיבי נוסף, שמטרתו להעניק לאזרחים הוותיקים מעטפת שירותים הוליסטית בליווי מומחים ויועצים. מערך השירות מציב את האזרחים הוותיקים במרכז העשייה מתוך תחושת שליחות אמיתית ופועל כדי להרחיב את מעגל מקבלי השירותים בקרב אוכלוסיית הוותיקים. צוות הניידת מעניק סיוע אישי, ממצה ופועל למימוש זכויותיהם של האזרחים. אנו מזמינים את האזרחים הוותיקים להגיע לניידת השירות שלנו וליהנות מחווית שירות אישית וייחודית.
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוז:
לקבוצת מגדלור ניוז בזמן אמת – כל החדשות מכל האזור • לקבוצת חדשות חדרה • לקבוצת חדשות אור עקיבא • לקבוצת חדשות פרדס חנה-כרכור •  לקבוצת חדשות בנימינה-גבעת עדה  • לקבוצת חדשות זכרון יעקב
דילוג לתוכן