ראש מועצת אור עקיבא לשעבר במכתב לשר הפנים: מנה ועדה קרואה לעיר בהקדם

יו"ר הנהלת המתנ"ס וראש המועצה לשעבר, עו"ד שלום שבתאי, מונה במכתב מספר "נסיבות עגומות אליהן נקלעה העיר", בהן הפסקת ההקצבות למתנ"ס, אי מינוי ועדת ביטחון ווטרינר עירוני, ליקויי בטיחות בגני הילדים, וליווי של חשב מלווה מזה שנים. שבתאי ציין כי במידה והשר יחליט לא למנות ועדה קרואה, יגיש בג"צ

ראש מועצת אור עקיבא לשעבר, ויו"ר הנהלת המתנ"ס, עו"ד שלום שבתאי, מצטרף היום לקריאה להקמת ועדה קרואה בעיר. במכתב ששיגר לשר הפנים, הרב אריה דרעי, עם העתק לתנועה לאיכות השלטון, שכתבה מכתב עם בקשה דומה לפני כשבועיים, כותב שבתאי כי יש למנות ועדה שכזו "בשל נסיבות עגומות אליהן נקלעה העיר".

"סעיף 143 (א) לפקודת העיריות קובע כי שר הפנים רשאי "להורות על בחירת ראש עירייה חדש או מועצה או שניהם כאחד"", כתב שבתאי. "סעיף 143(ב) קובע כי העילה שבגינה רשאי שר הפנים להורות על מינוי ועדה קרואה היא שהמועצה או ראש העירייה אינם ממלאים עוד את התפקידים שהוטלו עליהם לפי הפקודה או בכל דין אחר".

"לפני 7 חודשים, בתחילת נובמבר 2020 החליט בית המשפט, עפ"י בקשת המשטרה והפרקליטות, להרחיק את ראש העיר יעקב אדרי מן העירייה וזאת עקב חשד למעשי שחיתות ופלילים שנעשו בעירייה. מאז ועד היום, משך 7 חודשים, מורחק ראש העיר מהעירייה ובימים אלה מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להרחיקו לעוד 4 חודשים".

קראו גם:
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים: “הקימו ועדה קרואה באור עקיבא”

עוד כותב שבתאי במכתב כי "מאז הורחק מתפקידו כראש עיר, אור עקיבא נמצאת בכאוס מוחלט. הגם שנבחר מ.מ. זמני לראש העיר, סמכויותיו מוגבלות והוא אינו מצליח להתמודד עם צורכי העיר וכתוצאה מכך, השירות המגיע לתושבים עפ" י דין, נפגע אנושות. על אופן תפקודו הלקוי של מ.מ. ראש העיר הזמני יעיד, בין היתר, מכתב הזוי בו הוא פונה לעובדי העירייה ואוסר עליהם להגיש תלונה למשטרה בלי הסכמתו.

"עוד החליט מ.מ. ראש העיר הזמני, מסיבות תמוהות, להפסיק את ההקצבות למתנ"ס המקומי. כתוצאה מכך, העובדים הוצאו לחל"ת, המתנ"ס סגור. הספרייה סגורה וקייטנות הקיץ מושבתות. מאז הבחירות האחרונות שנערכו 10/2018 לא הוקמה קואליציה עירונית כנדרש בכל עיר נורמלית, לא הוקמו וגם אינן פועלות ועדות חובה ואחרות בעיר.

"העיריה לא מינתה ועדת ביטחון וכן לא מונה וטרינר עירוני, תפקיד סטטוטורי כנדרש. לפי נתוני הלמ"ס המעודכנים, אחוז גביית הארנונה למגורים ולעסקים הוא מהנמוכים בארץ. עיריית אור עקיבא היא בעלת הותק הגבוה ביותר של שנות ליווי חשב מלווה ברצף מבין הרשויות המקומיות. תאגיד המים שהיה אמור להתחיל לפעול בשנת 2008 עדיין לא החל את פעולתו. קיימים ליקויי בטיחות חמורים בגני ילדים, שאינם מטופלים כבר תקופה ארוכה, כולל נזילות ליד מערכת החשמל.

יוסיפוב ושבתאי

"תפעול הצהרונים הועבר באמצע השנה לספק חדש ללא מכרז. ההעברה נעשתה ללא התראה מספקת להורים וללא שליחת חוזה מסודר להורים. דרישת משרד הפנים לביצוע תוכנית הבראה נותרה כקול קורא במדבר.  תושבי העיר זכאים למועצת עיר מתפקדת כהלכה ולראש עיר שינהל את ענייניה.

שבתאי כותב בסיכום כי "במצב דברים זה ובנסיבות חמורות אלה, כאשר ראש העיר או המועצה אינם ממלאים את התפקידים שהוטלו עליהם עפ"י החוק אין מנוס מפניה אליך כי תשתמש בסמכותך ותורה על מינוי ועדה קרואה לאור עקיבא. הריני מבקש להודיע, שאם פנייתי זו לא תיענה, אאלץ לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק, לבקש סעד מן הדין".

מעיריית אור עקיבא לא נתקבלה תגובה. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן