שפעת העופות מתרחבת: התגלתה בחוות לולים במושב אביאל ליד בנימינה

בחווה אותרו כ-107 אלף עופות נגועים. משרד החקלאות בודד את החווה וממשיך בניטור אקטיבי באזור

משרד החקלאות ופיתוח הכפר איתר חוות לולים במושב אביאל, שבמועצה האזורית אלונה (סמוך לבנימינה-גבעת עדה), ובה עופות הנגועים בשפעת עופות. בחווה אותרו כ-107 אלף תרנגולי הודו לפיטום הנגועים בנגיף. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים במתכונת חירום, ממשיכים בניטור האקטיבי באזור ומבודדים את המוקדים בהתאם לנוהל.

נוכח המשך ההתפשטות, משרד החקלאות שב ומחדד את הנחיותיו לציבור: יש להימנע ממגע עם עופות ועופות בר, נתקלתם בעוף חולה או פגר של עוף בר, או יש לכם שאלה בנושא, צרו קשר עם מוקד משרד החקלאות 6016* הפעיל 24/7.

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות שעלולה לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם, ובלבד שננקטו אמצעי זהירות כפי שהובהר לעיל וכי טיפול בעוף נגוע נעשה על ידי אנשי מקצוע ובמיגון מתאים. משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת.

הנחיות לציבור מגדלי העופות והציפורים בכל חלקי הארץ: יש להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים באופן שלא יוכלו לבוא במגע עם עופות בר או בעלי חיים אחרים; יש לצמצם את הכניסה לכלובים למינימום הנדרש לצורך טיפול נאות בעופות; אין להיכנס לכלובים עם נעליים בהן הולכים מחוץ ללול; יש להימנע לחלוטין מכניסה למשקים ופינות חי שאינם בבעלות ישירה; על כל תסמיני תחלואה או תמותה חריגה בעופות, יש לדווח מידית לרופא הווטרינר המטפל, למוקד העירוני או לרופא הווטרינר הרשותי ובכל מקרה, אין לטפל בעופות החולים או להשליך את פגריהם בצורה לא מוסדרת.

צילום: freepik

למידע נוסף, ניתן להיכנס למתחם שפעת העופות באתר המשרד. מוקד זה מצטרף לארבעת המוקדים מתחילת השבוע ברם-און (שאותר אתמול כנגוע), נהלל (מיום שני, 3.1.2022), בגדיש ובנאות גולן (מיום ראשון, 2.1.2022), ולעוד שלושה מוקדי התפרצות פעילים מהימים האחרונים במושבים גבעת יואב, דבורה וברק. בשלושת מוקדים אלה, הטיפול נמצא כבר בשלבים מתקדמים ולקראת סיום. במקביל, משרד החקלאות ממשיך את הטיפול בשני המוקדים המורכבים ביותר, במושב מרגליות ובאגמון החולה. ביתר המוקדים, לרבות במעין צבי, כפר ברוך, עין צורים, אביגדור, עין החורש סיים משרד החקלאות את הטיפול.

שר החקלאות, עודד פורר: "הגל הנוכחי של אירועי שפעת העופות אתנו מזה כשלושה שבועות. בכל הימים הללו, עובדי המשרד ממשיכים לעבוד לילות כימים כדי למגר את התפשטות הנגיף, ולהמשיך לשמור על בריאותנו ובריאות בעלי החיים שבסביבתנו. העובדים זמינים ופועלים באופן מידי, תוך מזעור הסבל של בעלי החיים"

צריכים תרופה או תכשיר בסוף השבוע? אלה בתי המרקחת באזור חדרה שיעזרו לכם

תרופות קבועות, תרופה דחופה עבור מחלה פתאומית, כמו כאב ראש או הצטננות או תרופה למצב כרוני? לעיתים חוסר תכנון מביא למצב בו צריך לקנות תרופות בסופ"ש | הנה המקומות שפתוחים גם בשבת וכוללים בתי מרקחת פעילים בשישי-שבת

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן