מחאה קולנית של תלמידות בית ספר חב"ד בחדרה – מאבטחים מנעו את כניסתן לבניין העירייה [וידאו]

הורים בבית הספר טוענים: "בית הספר עבר במהלך החודשים האחרונים רעידות, הבנות רצו בהיסטריה אל מחוץ למבנה ושהו בחצר הסמוכה. היו אלו רגעים של אימה. העירייה: "קבעה פגישה ביום רביעי בהשתתפות כלל הגורמים"

עשרות תלמידות בית הספר חב"ד "תפארת חיה" בחדרה, קיימו הבוקר (שני) צעדת מחאה אל בניין עיריית חדרה והפגנה נגד הרשויות בטענה להזנחת מבנה בית הספר – שסובל מבעיות בטיחות לדבריהן ואף נמצא בסכנת קריסה.

המחאה הבוקר לוותה בהפעלת כוח מצד המפגינות ומצד מאבטחי העירייה שמנעו בגופם את הכניסה לבניין. נכון לעכשיו – הלימודים בבית הספר מושבתים כאשר בעיריית חדרה מציינים כי פגישה עם הגורמים השונים נקבעה ליום רביעי הקרוב על מנת למצוא פתרון למצב.

"בית הספר הינו ממלכתי דתי, וחשוב להדגיש זאת כי כל בר דעת ואדם בעל תפקיד בכיר היה בהלם כי מדובר במוכר ורשמי, משום שביזיון כזה לא מתקיים במוסדות מוסדרים", טענו בוועד ההורים שהפיצו הבוקר הודעה ברשתות ולכלי התקשורת.

"בית הספר נמצא כרגע במבנה ישן מאוד, מושכר ואינו בבעלות הרשות המקומית אלא בבעלות בני עקיבא", מסרו ההורים. לפני כשנתיים העירייה העבירה את בית הספר למבנה חדש בגלל בעיות בטיחות. אבל לאחר שנה שוב החזירו את התלמידות שוב לבית הספר הישן תוך "הבטחות" לשיפוץ בית הספר ותיקון הליקויים. "הבטחות" שלא יושמו".

על פי ההורים, בשכונת הפארק נבנה בית הספר לטובת תושבי המקום אלה לא רצו לאכלס אותו בעקבות קרינה מקו מתח גבוה במה שזכור במאבק לפני כשנתיים שלוש. ההורים מציינים כי "לאחר שהמבנה נשאר מיותם, העבירו את המבנה לבנות תפארת חי'ה חדרה, כמובן כמשנה זהירות הורי התלמידות הביאו בודק קרינה וכו' והכל יצא תקין. הבנות אוכלסו היה נהדר .

"השכנים ראו כי טוב והבנות לא הפכו למוטציות, ולא הצמיחו זנב.  דרשו בחזרה את המבנה שלהם ואז שוב הבנות שלנו אוכלסו במבנה הרעוע הנוכחי.

"בית הספר ״המשופץ״ עבר במהלך החודשים האחרונים רעידות , ההתחלה הייתה בחודש מאי באחד בימי שישי, הרעידה הייתה חזקה ביותר. הבנות רצו בהיסטריה אל מחוץ למבנה ושהו בחצר הסמוכה. היו אלו רגעים של אימה . הגיע מהנדס וקבע שאין כלום .

"בשל כך החלטנו להביא מהנדס מטעם ההורים כדי לקבל חוו"ד מקצועית בלתי תלויה האם יש מקום לחשש. חוות הדעת של בן עזרא היתה חד משמעית, לאור הרעידות, וכל עוד לא הובהר מקורם המבנה מסוכן".

המחאה מחוץ לבניין העירייה. צילום: מגדלור ניוז

ההורים מציינים כי במהלך החופש הגדול, הם נפגשנו עם ראש העיר שהבטיח שבדיקת הסנסורים בוצעה בחלקה הראשון, והחלק השני יתבצע מיד לאחר תחילת הלימודים.

"לפני כשבועיים הורגשה שוב רעידה והגיעו מים עד נפש. לבית הספר אין יציאת חירום ובמקרה חירום צריכות לרדת 200 בנות וצוות ולצאת מיציאה אחת".

מעיריית חדרה נמסר כי "נקבעה פגישה ביום רביעי בהשתתפות משרד החינוך, הרשות, מנהלת ביה"ס, נציגת ההורים, נציג בני עקיבא (הבעלים של המבנה) ויו"ר ועד ההורים העירוני.

"מטרתה להגיע להסכמות שיתנו מענה מיטבי לבנות. רק בטיחות התלמידות עומדת לנגד עיני משרד החינוך והעירייה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן