Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המגזין | שביל ישראל – של הים: הכירו את הדרך שחוצה את חופי ישראל ועוברת גם לידינו בקיסריה, חדרה וחוף הכרמל

בשנים האחרונות פיתחו פקחי חוף ברשות הטבע והגנים וברשות העתיקות רעיון לפרוייקט חדש ומעניין - שביל הליכה ברגל, כ-240 ק“מ אורכו, צמוד לשפת הים מראש הנקרה ועד גבול רצועת עזה. ויש גם כבר אפליקציה שמעדכנת על השביל. הליכה מהנה

ישראלים אוהבים לטייל וללכת ברגל? אוהבים! וים הם אוהבים? אוהבים מאד! ולהכיר את חופי ישראל הם רוצים? רוצים! וגם לשמור על הסביבה הימית והחופית הם רוצים? לפחות רובם, רוצים גם רוצים! אז למה לא לשלב ולחבר את כל האהבות והרצונות האלה?

אז כמו שיש לנו את “שביל ישראל” החוצה את הארץ מצפון ועד דרום, מיזם שקורם עור וגידים בשנים האחרונות לוקח את האהבה שלנו לטבע הארצישראלי הכי מערבה שאפשר בגבולותנו, לים התיכון, לחופי הארץ.

כך נולד, לפני כשלוש שנים, אצל פקחי חוף ברשות הטבע והגנים וברשות העתיקות רעיון לפרוייקט חדש ומעניין – שביל הליכה ברגל, כ-240 ק“מ אורכו, צמוד לשפת הים מראש הנקרה ועד גבול רצועת עזה. הרעיון הלהיב לא מעט אנשים ברשות ומחוצה לה ואלה השקיעו עבודה ומאמץ בניסיון להרים את הפרוייקט ולקדמו. אלא כשם שקורה לעתים מסיבות רבות ובעיקר מהיעדר משאבים כספיים ומשאבי אנוש, הפרוייקט לא ממש הצליח להמריא.

// המעגן בג’סר א-זרקא. צילום: מתוך ויקיפדיה

והנה, לפני כשנתיים-שלוש, התרחשו שני דברים במקביל: מצד אחד התארגנה יוזמה חדשה של אזרחים מן השורה, שאינם קשורים לשום ארגון במטרה לנסות ולהפיח רוח מחודשת ברעיון שביל הים, ומצד שני החלו להתגבש שני מסמכי מדיניות לתכנון המרחב הימי של ישראל.

האחד – ”מסמך מדיניות למרחב הימי“, של מינהל התכנון במשרד האוצר. והשני – של קבוצת חוקרים ומתכננים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון: ”תכנית ימית לישראל“. למימוש התכנית הימית נקבעו 12 מטרות-על העוסקות בין היתר, במיסוד מעמדו של הים כמרחב ציבורי פתוח לרווחת החברה בישראל ובגילוי, וטיפוח המורשת והתרבות האצורות בים ובחופיו.

הגשמת מטרות אלו התאימה בדיוק לחלומם וליוזמתם של קבוצת האזרחים וצוות שהוקם לטובת פיתוח שביל הים, ד“ר אליק אדלר, אדריכלית נוף טל קמחי, יוסי דישון ודליה פונדק במהלך שנת 2016, כאשר המטרה היא להכשיר שביל הליכה לאורך חופי הים – שביל הים הלאומי של ישראל.

// חוף האקוודוקט בקיסריה. צילום: איתי טטרו, מגדלור ניוז

הצוות מתאר בחוברת השביל כי “רעיון הקמת שביל הים השתלב היטב גם בשני תהליכים מקבילים הפוקדים את החברה בישראל. האחד – עליה חדה במודעות הציבורית לים ולחופיו עקב גילוי משאבי הגז בים והשני – התעצמות משמעותית של אהבת ההליכה והטיול בשבילים כפעילות נופש ופנאי.

“שביל הים הנו מסלול מתבקש, העונה על צורך עכשווי של הציבור בישראל. זהו שביל לאומי ואטרקטיבי, חברתי ונגיש, שיתרום לפיתוח פעילות נופש, פנאי וספורט, לעידוד תיירות פנים וחוץ, יתרום לשמירת ערכי טבע וסביבה וייצר קשר בין העם למולדת ולמורשת.

“השביל יענה גם על הצורך בחשיפת הציבור והגדלת כמות הידע שברשותו לנושאים ימיים וחופיים, כדי שזה יוכל להיות מעורב בשמירה על הסביבה והמערכות האקולוגיות בים הפתוח ובחופים ובהגנה עליהן מפיתוח מהיר ולא מבוקר”.

באזורנו – השביל חולף סמוך לתחנת הכח “אורות רבין” בחדרה, בגן הלאומי קיסריה ושדות ים, חוף האקוודוקט, ג’סר א-זרקא, חופי חוף הכרמל ומבצר עתלית. 

ניתן לקרוא עוד על שביל הים – כאן. 

ניתן להוריד את אפליקציית Wishtrip בה מצוי מידע על גבי מפה על שביל הים (הקליקו כאן למעבר להורדה לאנדרואיד)

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן