Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מכינים את הילדים לחיים כבר מכיתה א’: תכירו את ‘דיבור בציבור’ בבית הספר ‘מעיינות’ בכרכור

מכינים את הילדים לחיים כבר מכיתה א’: תכירו את ‘דיבור בציבור’ בבית הספר ‘מעיינות’ בכרכור

במיזם בבית הספר, מקבל תלמיד במה להצגת חפץ, נושא, רעיון, מסר בפני קהל שומעים, בד"כ בפני קבוצת בני גילו. אם הפיילוט יצליח - הוא צפוי להתרחב

הפרויקט “דיבור בציבור”, מיזם שנועד לשפר אנשים לדיבור מול קהל, החל להשתלב למרבה ההפתעה גם בקרב תלמידי כיתה א’ בבית הספר “מעיינות” בכרכור. תומר בן-דור, אב לשני תלמידים בבית הספר, וסמנכ”ל בחברת LivePerson העולמית, מעביר למעלה מ-20 שנה הרצאות לפני קהלים שונים ומקדם את נושא הדיבור בציבור.

בימים אלו הוא מוביל בשיתוף עם מנהלת בית הספר ד”ר נורית בנולול, פיילוט של העשרה בתחום הדיבור בציבור. בסיום הפיילוט (סוף שנת הלימודים הנוכחית) תישקל האפשרות להרחיב את הנושא לכל הגילאים בביה”ס ולהפוך את נושא דיבור בציבור כחלק אינטגראלי בכל תוכניות הלימוד.

במיזם בבית הספר, מקבל תלמיד במה להצגת חפץ, נושא, רעיון, מסר בפני קהל שומעים, בד”כ בפני קבוצת בני גילו. הפעילות מתקיימת שנים בארה”ב, אנגליה ואוסטרליה ובשנים האחרונות התרחבה לארצות נוספות כמו סינגפור והודו. במבנה “המסורתי” שלה, הפעילות שגורה בבתי-הספר בשלבי החינוך הראשוניים (גן וכיתות א’-ב’) כאשר המטרה היא להכשיר את התלמידים לדבר בפני ציבור. בארצות אלה מונחים התלמידים להביא חפץ המייצג אותם או הקרוב ללבם מביתם, להציגו בפני עמיתיהם ולהסביר על החפץ.

בן-דור מספר כי “כמו למרבית האנשים, גם במהלך חיי מהיותי ילד, עמדתי בפני סיטואציות רבות בהן נדרשתי לעמוד בפני קהל, בבית הספר, בשירותי הצבאי, וכמובן שגם במהלך הקריירה שלי. וכמו מרבית האנשים בעולם גם לי לא היה נסיון שנרכש בגיל צעיר והייתי עוד אחד מתוך מיליוני אנשים שרואים בעמידה מול קהל פחד אימתני. דבר שלא עזר לי להעביר ולהציג נושאים או אפילו את עצמי באופן הטוב ביותר”.

תרגול וחיזוק הילדים באופן רציף של דיבור בציבור צופן בחובו יתרונות רבים: – התנסות בדיבור בפני קהל למטרות שונות, קידום יכולות הדיבור וההאזנה של התלמידים, חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי והעמקת ההיכרות בין התלמידים.

“מטבע הדברים אנו נוטים להתרשם מאנשים שיכולים להביע את עצמם טוב יותר”, הוא מוסיף. “אלה האנשים שיש יתרון יחסי. מי שלא יכול לבטא את עצמו נותר מאחור בלא מעט מקרים, אלה החיים. אולי זה לא הוגן, אבל זה מה שזה. כישורי תקשורת ודיבור בציבור הם חיוניים להצלחה בהיבטים שונים של החיים. ככל שההתחלה מוקדמת יותר, זה קל יותר.

במהלך הקריירה שלי נוצרו לי המון הזדמנויות לשפר את היכולות האלו ובשלב יחסית מאוחר של חיי רכשתי את המיומנויות האלו. במרוצת השנים הבנתי שרכישת יכולת דיבור בציבור הוא אחד הכלים החשובים כדי להצליח כמעט בכל תחום בחיים. בתקופה בה התגוררתי בארה”ב נחשפתי לאופן שבו מערכת החינוך מטמיעה את נושא הדיבור בציבור כבר משלב הגן על מנת לנטרל את פחד העמידה מול קהל בגיל מאוד צעיר, דבר שנותן יתרון משמעותי מאוד בשלבים הבאים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן