Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מחאת המתנ”ס והספריה באור עקיבא עלתה מדרגה: פורץ מנעולים, מאבק אישי ותושבים שדורשים פתרון [וידאו]

מחאת המתנ”ס והספריה באור עקיבא עלתה מדרגה: פורץ מנעולים, מאבק אישי ותושבים שדורשים פתרון [וידאו]

תושבים, הורים וילדים הגיעו אתמול אחר הצהריים לרחבת הספרייה העירונית והביעו מחאה שקטה שכללה שעות סיפור, צביעה והחלפת ספרים יד שנייה. אלא שבאותה שעה התחולל מספר מטרים המאבק האמיתי: העובדים חסמו את ממלא מקום ראש העיר מלהיכנס, שוטרים הוזעקו, הוגשה תלונה במשטרה והחל קרב האשמות. בינתיים, הספרייה שבה לפעול עם שתי עובדות בלבד

מי שנכח אתמול במחאת התושבים נגד סגירת הספרייה והמתנ”ס באור עקיבא, חזה בתחילתה במחזה סוריאליסטי: עובדי הספרייה והמתנ”ס חסמו בגופם את ממלא מקום ראש העיר שמחה יוסיפוב שהגיע למקום, ודרש מהם לצאת מהמתחם. למקום הוזעקו שוטרים, העובדים סולקו מהמקום, ויוסיפוב החליט: הספריה תיפתח לקהל ובה יעבדו עובדים המקבלים משכורת ישירות מהעירייה, בשלב זה. 

העובדים נותרו המומים מחוץ למבנה והצטרפו למחאת התושבים. בעקבות האירוע פרסם יו”ר הנהלת המתנ”ס עו”ד שלום שבתאי פוסט זועם ברשתות החברתיות וכתב: “ממלא מקום ראש העיר הזמני פרץ את דלת הספריה כדי לשבור את העובדים. בריונות לשמה. בושה שזו הרמה אליה הגיע מ.מ. ראש העיר הזמני. הוגשה תלונה במשטרה על הפריצה”.

באותו הזמן, יוסיפוב, יחד עם עובדי עירייה וחברי מועצת העיר משה ביטון ומשה אבועזיז, שבאו לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, התווכח עם תושבים שבאו למחות. יוסיפוב אמר לעובדת המתנ”ס פרי בן חיון: “את בחל”ת, את יודעת למה את לא מקבלת משכורת? את יודעת את הסיבה”, כאשר כיוון את דבריו ליו”ר ההנהלה. בהמשך אמר: “פתחנו היום את הספריה על פי החוק, המבנה שייך לעירייה והספרייה חוזרת לפעילות”.

כחצי שעה לפני תחילתה של המחאה הודיעה יוסיפוב כי “עיריית אור עקיבא שמחה להודיע כי הסיפריה העירונית תהיה פתוחה החל מהיום 20/6/21 משעה 16:00 עד 19:00 אחה״צ. החל ממחר ה-21/6/20 הסיפריה העירונית תהיה פתוחה בכל יום משעה 15:00 עד 19:00. בימי שישי הסיפריה תפעל החל מ8:00 עד 12:00”.

נזכיר, כי במתנ”ס ובספרייה מועסקים כ-11 עובדים. שניים מעובדי הספרייה מועסקים ישירות על ידי העירייה, והיתר מועסקים על ידי המתנ”ס, שמשלם להם את המשכורות. הבוקר (שני) נתלו סמוך לספריה שלטים בהם נכתב: “גם עובדי הספריה והמתנ”ס רוצים להתפרנס בכבוד”, “חינוך ע”פי מ”מ ראש העיר: לא מסתדרים פורצים!!!”, ו”סולידיריות עפ”י מ”מ ראש ראש העיר: העובדים בחל”ת כי אין שכר, מכניסים עובדי עירייה”.

והיתה גם מחאה, שקטה, שאורגנה על ידי קבוצת תושבים פעילים מקבוצת “אור לעקיבא”, הקבוצה שקמה במהלך שנת הקורונה, ופועלת לקידום נושאים עירוניים. במהלף המחאה, הוחלפו ספרי יד 2 בין תושבים, ילדים צבעו שלטים הקוראים להשבת פעילות המתנ”ס והספריה והוקראו סיפורים בשעות סיפור. בין השאר, צבעו הילדים שלטים בהם נכתב: “זה לא כל כך נעים לקראות ספריה ומתנ”ס סגורים”, ואת הסלוגן שנבחר למחאה: “זה הסיפור של כולנו”.

במקביל, תושבים קראו ליוסיפוב למצוא פתרון ולהסדיר את המחלוקת – כאשר המטרה של התושבים היא לא להתערב במאבקים האישיים, אלא להשיב את הפעילות הסדירה.

המחלוקת העיקרית בין הצדדים, לאחר החלטת מועצת העיר על העברת העובדים מעמותת המתנ”ס לעמותת יפתח העירונית, היא באשר לשמירה על זכויות העובדים – שרובם עובדים במערכת שנים רבות. לעובדים נצברו זכויות סוציאליות, ועד כה טרם נחתם עמם הסכם מסודר ובהיר, המסדיר את זכויותיהם ואת המשך העסקתם הרציפה תחת העמותה העירונית.

מנהל הספריה, יוסי אבוחצירא, נשא דברים בפני משתתפי המחאה ואמר: “בשמי ובשם עובדי המתנ”ס והספריה אני רוצה להודות ליוזמי המחאה. זה מאוד חשוב מה שעשיתם. המחאה היא נגד סגירת הספרייה והמתנ”ס, שהיום, זהו היום ה-38 לסגירתם. מתנ”ס אור עקיבא סגור על כל שלוחותיו, חוגים, ערבי תרבות, זהות יהודית, קיטנות, והספריה כמובן – אין השאלות ספרים, אין שעות סיפור, אין משחק וחוויה, אין פעילות לילדים ומבוגרים. אין.

“באנו לצעוק די למחלוקות שאינן לשם שמים. דווקא אחרי שנת הקורונה, התושבים צמאים לחזור למוקדי התרבות הכי חשובים והכי משמעותיים של העיר. ההנהגה צריכה להתעלות מעל כל מחלוקות אישיות, וליישב אותן. האמינו לי, המחלוקת ניתנת ליישוב. ניהלתי שיחות מול היועצת המשפטית של ההסתדרות, ממלא מקום ראש העיר, הנהלת המתנ”ס והגעתי למסקנה שאפשר לפתור את הבעיה”.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן