Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר 15 שנה: היועמ”ש של מועצת פרדס חנה-כרכור עו”ד ג’ובארן – הודיע על עזיבה ועורר אכזבה וכעס

אחרי שנים ארוכות בהן טיפל במאות תיקים של מועצת פרדס חנה-כרכור, החליט היועץ המשפטי שלה - עו"ד ג'ובראן ג'ובראן שלא לגשת למכרז שיצא לתפקיד ולמעשה - לסיים את תפקידו. במכתב ששלח לאנשי המועצה כתב: תנאי המכרז שפורסמו לאחרונה לתפקיד הורעו ביחס לתנאי ההתקשרות שלי עם המועצה. המועצה: המכרז אושר ע"י הלשכה המשפטית של משרד הפנים ועל פי מנהל תקין

הודעה דרמטית השבוע מכיוונו של היועץ המשפטי של מועצת פרדס חנה-כרכור: לאחר 15 שנה החליט עו”ד ג’ובראן ג’ובראן לעזוב את תפקידו.

בהודעה ששלח בתפוצה לאנשי המועצה כתב ג’ובראן כי “לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי להפסיק את עבודתי כיועץ המשפטי למועצה. לצערי, תנאי המכרז שפורסמו לאחרונה לתפקיד היועמש, כפי שנקבעו על ידי מועצת פרדס חנה-כרכור, הורעו ביחס לתנאי ההתקשרות שלי עם המועצה והגבילו את האפשרות שלי להגיש את מועמדותי. על כן החלטתי לא להתמודד על התפקיד ולא להשתתף במכרז. שירותי הייעוץ המשפטי ויצוגה של המועצה יופסקו ב-30.6″.

בהמשך מכתבו הודה עורך הדין הוותיק המוכר היטב לכל במושבה, על האמרון שניתן לו במשך התקופה. הבשורה הכתה בתדהמה את אנשי המועצה וגם את חברי מועצת היישוב. מי שהגיב לאחר שליחת המכתב היה חבר המועצה אביעד סיני. “מחובתי כחבר הנהלה לשתף אתכם”, כתב לעוקביו ברשתות. “דבר ראשון, חוזר ואומר כפי שאמרתי בהנהלה שטעות גדולה בעיני לצאת עם זה למכרז ליועץ חיצוני ולא למהלך של הקמת מחלקה משפטית. הקמת מחלקה משפטית היא צעד מתבקש מכל בחינה ברשות מקומית עם גודל והיקפים כמו שלנו. ראו ערך חדרה, אור עקיבא, יוקנעם וכל ישוב בהיקפים שלנו שמכבד את עצמו”.

עורך הדין ג’ובראן ג’ובראן באחת מישיבות המועצה בעבר. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

סיני ציין כי שוחח עם ראש המועצה הגר פרי-יגור, ואמר לה כי הקמת מחלקה משפטית שכזאת, ראוי כי תעשה תוך ניצול הידע, הניסיון והיתרונות שיש לעו”ד ג’ובראן. “אין לי ספק שעוה”ד ג’ובראן עם כל הניסיון והידע הארגוני יכול היה לסייע בהקמת מחלקה כזו עד להעברת השרביט והפיקוד המלאים לידי המחלקה.

“מהודעתו אני למד כי הכתובת היתה על הקיר, ואי השתתפותו בתנאים שנקבעו היתה צפויה. חבל מאוד מאוד שהגענו לכך במציאות מולו”.

עוד חבר מועצה שהתייחס לסוגיה היא חבר האופוזיציה אייל כגן. כגן טען כי עו”ד ג’ובראן אינו “יסמן” ועל כן הוחלט להיפרד ממנו, לכאורה. “ג’ובראן הוא יועץ משפטי מהסוג שכל ראש מועצה רוצה לצידו – ממלכתי, חכם, מקצועי, זוכה להכרה ולכבוד בכל רשות שהוא מופיע בה…במקרים אחדים נדרש היועץ המשפטי לאשר דברים שיש בעיה וספק לגבי חוקיותם – והוא סרב. אלו הן שאלות שצריכות להיות מופנות למי שלא חפץ יותר בשירותיו, ומשכך הוגבלו ככל הנראה מראש תנאי המכרז, דרך אלגנטית להפטר ממי שלא מתאים לשיטה. וכך עוד בכיר ועוד בכיר עוזבים את שורות המועצה, נקודה  מצטרפת לנקודה ולאט לאט מתגלה תמונה מדאיגה ביותר, המתרחשת מאחורי הקלעים לא פעם”.

צילום: מגדלור ניוז

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר: “היועץ המשפטי במועצה המקומית זהו שירות חיצוני, ככל ספק או קבלן חיצוני של הרשות. בחודשים האחרונים ערכה המועצה דיונים באם להמשיך במסלול של שכירת שירותים חיצוניים או הקמת מחלקה משפטית בתוך המועצה והוחלט בשלב זה, בעצה אחת עם משרד הפנים, להמשיך במסלול כפי שהוא היום. עו”ד ג’ובראן מועסק במועצה ב-15 השנים האחרונות (המכרז האחרון נעשה ב-2015).

“בהתאם לחוזר מנכ”ל לפיו על הרשות המקומית לבחון מדי שש שנים את מתווה היועץ המשפטי, יצאנו לדרך עם מכרז חדש.  על פי כללי המנהל התקין – המכרז אושר ע”י הלשכה המשפטית של משרד הפנים, פורסם באופן שקוף ונפתח להתמודדות לכל המעוניין. בסיומו בחרו להגיש הצעה 16 מועמדים ומועמדות (הליך הבחירה טרם הושלם).

“המכרז החדש נועד לספק מענה לשתי בעיות:

  1. המועצה המקומית נאלצה מזה שנים להעסיק ריבוי יועצים משפטיים – יועמ”ש למועצה ולוועדה המקומית לתכנון ובניה (זה המכרז שפורסם כעת ובהיקף של 540 אש”ח בשנה), יועץ משפטי לענייני מים וביוב, יועץ משפטי מומחה לענייני כוח אדם, יועץ משפטי לענייני ארנונה ונכסים.
  2. עלויות הייעוץ המשפטי ביחס לתמורה המתקבלת ביחס לשינוי בגודלו וצרכיו של היישוב ומאפייניו.

“הדבר מחייב אותנו,  בשם טובת הציבור, להתייעלות כספית וארגונית לצד עלייה בהיקף ורמת השירות המשפטי. לכן, באישור משרד הפנים, מתווה המכרז כלל אפשרות לצמצום כמות היועצים המשפטיים שברשות והכללת תחומים נוספים תחת מטריית היועץ המשפטי הראשי. זה יחייב עלייה קטנה בתמורה הכספית ל-60 אש”ח לחודש (למול 45 אש”ח כעת ליועץ אחד) ותנאי נוכחות של 3 ימים בשבוע (כיום אין התחייבות כזו, כיום גם קיימת בעיה כי היועמ”ש הנוכחי שאינו בעל הסמכה כתובע) – באופן שיתן מענה לצרכים הגדלים של היישוב והמועצה.

“עו”ד ג’ובראן היה שותף לדרך שנים רבות וזכויות רבות לו. אי התמודדותו במכרז היא החלטה אישית מקצועית שלו, ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן