Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ועדי יישובים בחוף הכרמל במכתבים למועצה: “שדה תעופה הבונים – נזק בלתי הפיך לכולנו”

הרחבת המנחת מגיע מכוח תב"ע (תוכנית בניין עיר) אשר נחשבת כחוק, ובמקרה של מנחת הבונים – מדובר בדרישות של כבאות והצלה ארצי כחלק מלקחי שריפות באזור * התושבים מקווים כי המועצה תתערב ותוביל לשינוי ההחלטה * המועצה בתגובה: "מחזקת את הוועדים בדרישתם למניעת הקמת שדה תעופה במנחת הבונים"

לאחר מחאת תושבים ממושב הבונים ומיישובים נוספים במועצה, דווח כי שלט של משרד התחבורה עם סמל מטוס – המורה על “שדה תעופה” באזור – הוסר.
השלט שהוצב לפני מעל לשבוע תפס את התושבים בתדהמה, ובעקבותיו הפיץ ועד הפעולה מכתבים ופליירים הדורשים מראש המועצה אסיף איזק להסירו ולעמוד ביושרה ובגלוי מאחורי הצהרותיו: “שדה תעופה לא יקום במקום”. כאמור, רק כעבור מספר ימים השלט הוסר, כך על פי התושבים.

יש לציין כי הרחבת המנחת מגיע מכוח תב”ע (תוכנית בניין עיר) אשר נחשבת כחוק, ובמקרה של מנחת הבונים – מדובר בדרישות של כבאות והצלה ארצי כחלק מלקחי שריפות באזור.
ואולם, ההסברים פחות מספקים את התושבים שלא סיימו את מאבקם. בשבועיים האחרונים נשלחו מכתבי וועדי יישובים אל ראש המועצה במטרה שיגביר הילוך בהתנגדות לשדה התעופה המתוכנן בחוף הכרמל.

בין שולחי המכתבים – וועדי מושב הבונים, צרופה, נווה ים, עתלית ועין אילה. בין היתר כתבו הוועדים לראש המועצה וחברי המועצה, כי “אנו מצטרפים לקריאה לקדם תב”ע חדשה אשר תשאיר את מסלול מנחת הבונים בגודלו הקיים (800 מטר) ואת ייעודי השימוש במתחם על מתכונתם המקורית – צניחה חופשית בלבד.

השלט שהוצב ליד “שדה התעופה” במנחת הבונים והוסר בינתיים | צילום: פרטי, התושבים

“עלינו כנבחרי ציבור, לדאוג לאינטרס הציבורי של כלל תושבי חוף הכרמל ולשמור על המרחב הכפרי בו אנו חיים…אין שום צורך בהפיכת מנחת הבונים לשדה תעופה, דבר אשר יפגע באופן קשה ובלתי הפיך באיכות החיים והסביבה של תושבי יישובי חוף הכרמל”.

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר כי “המועצה מחזקת את הוועדים בדרישתם למניעת הקמת שדה תעופה במנחת הבונים. שדה תעופה בהבונים לא יקום ולא יהיה. ב 23.11 ייפגש ראש המועצה עם רב טפסר אייל כספי, נציב הכבאות הראשי, על מנת לקבל את התייחסותו הרשמית לצורך בהארכת המנחת לטובת מטוסי כיבוי.

“מכתבי  הוועדים יועברו לנציב הכבאות בעת הפגישה. ככל שיתברר כי בעת הזו אין צורך בהארכת המנחת (זאת בניגוד למה שהוצג לחברי המליאה ואושר על ידם ב 2017), תפעל המועצה לשינוי התב”ע במקום.

“יצוין, כי במסגרת עבודת הצוות הבין-משרדי שהוקם על ידי משרד התחבורה, בהובלת אל”מ עילם שגיא, נמצא כי מנחת הבונים אינו עונה על שום קריטריון לשמש כשגה תעופה משלים לנתב”ג”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן