Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

יאח”ה לבית המשפט: מתנגדים שיעקב אדרי יחזור לתפקידו; סניגוריו: הפרקליטות פועלת כדי להשעות אותו

יאח”ה לבית המשפט: מתנגדים שיעקב אדרי יחזור לתפקידו; סניגוריו: הפרקליטות פועלת כדי להשעות אותו

ביאח"ה עולים היום שלב בניסיונות לשכנע את בית המשפט כי אדרי לא יכול לשמש בתפקידו וזאת לתקופה נוספת וארוכה: "אדרי חשוד בעבירות שיבוש ופעל בהתאם להבנתנו ולניתוח הראייתי כדי לשבש חקירות פליליות" ● סניגוריו דוחים את הטענות: "ההחלטה להשעות ראש עיר בפועל אינה בסמכות הפרקליטות. תקופת הרחקה חסרת תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל"

יאח”ה (להב 433) הגישה היום לבית המשפט טיוטת כתב אישום כנגד ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי, בדיון שנערך בעניינו בנוגע לבקשת המשטרה להאריך את תנאי הרחקתו מתפקידיו כראש העיר וחבר בוועדה המרחבית לתכנון ובניה יישובי הברון.

טיוטת כתב האישום הוגשה על מנת להציג לבית המשפט את מצב הדברים נכון להיום, לאחר המלצת המשטרה ביום חמישי האחרון להגיש כתב אישום כנגד אדרי. במסגרת החקירה עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, אלימות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

במהלך הדיון היום, ציינו באיח”ה כי “גם במועד הגשת הבקשה, התנאים המתירים איסור עיסוק מוחלט, מתקיימים במלואם, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי יש בחזרתו של המשיב (אדרי – מ”נ) לתפקידו אף באופן חלקי ו/או תחת מגבלות כדי להקל על ביצוע עבירות דומות ובזאת בשים לב לאופי מעשיו לכאורה, לשיטתיות העולה מהם ולדרך המתוחכמת בה נעשו”.

לטענת יאח”ה, עובדי עירייה רבים היו מעורבים לכאורה בביצוע המעשים הנחשדים ובנוסף יש יסוד סביר לחשד שחזרתו של החשוד תיצור מסוכנות לציבור. היחידה החוקרת והפרקליטות פועלת במידתיות פעם אחר פעם”.

אדרי. צילום: מגדלור ניוז

קראו גם:
• משרד הפנים: בוחנים הקמת ועדה קרואה לאור עקיבא; סניגורי אדרי על המלצת המשטרה: “מדובר בעלילה”
• המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי
• לאזור המיוחד באתר – על פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

לדברי עו”ד נתנאל חיים מהיחידה למיסוי וכלכלה, בדיון שנערך לפני כחודשיים בבית המשפט המחוזי, אמר אז בית המשפט כי “גם בקשה של חצי שנה הייתה יכולה להתקבל פה”. עו”ד חיים הוסיף עוד: “בעניין ראש מועצת מטה יהודה, הוא הורחק על-ידי בית המשפט עד הגשת כתב אישום כאשר הפרקליטות הגשה טיוטת כתב אישום. חשוב לי לציין כי מדובר בטיוטה, שמונחת והיא על דעת פרקליטות המחוז הרלוונטית. עם זאת חשוב לומר שהיא צריכה לעבור את כלל האישורים הנדרשים.

“מדובר בטיוטה ראשונית אך החשדות הם מגובשים ומספיקים בשלב זה. לשיטתנו להאריך את העיסוק ובשים לב שאנו מנסים לעבוד מהר ככל הניתן בתיק בסדר גודל כזה. ככל הנראה אנו אמורים לבחון הוספה של אישומים נוספים. לענין הטענה החלופית של חברי להחזיר את המשיב תחת מגבלות ממוקדות, בניגוד לטענתו כי מדובר רק ביזמים מסויימים, ניתן להווכח מהטיוטה כי מדובר באגפים שונים בעירייה. וזאת רק בעירייה לפני הוועדה המרחבית. מדובר על עשרות מעורבים שלמשיב יהיה מגע יומיומי איתם, הוא כבר חשוד בעבירות שיבוש ופעל בהתאם להבנתנו ולניתוח הראייתי כדי לשבש חקירות פליליות. לכן אנו סבורים שיש מקום לאיסור העיסוק”.

ביאח”ה גילו כי ישנן פעולות חקירה חדשות שניתן לבצען רק כאשר אדרי מורחק מהעירייה. החוקר, פקד בירן, נשאל בדיון על ידי סניגורי אדרי, כי “בדיון הקודם אישרת שתפסתם בעירייה ובכל מקום אחר רשימות של נזקקים שקיבלו תלושי קנייה. מדוע לא הצגתם את הרשימות למר אדרי חרף העובדה שהוא מבקש לראותם החל מהחקירה הראשונה”. פקד בירן השיב כי “לא עלה בכך צורך חקירתי”. עוד נשאל האם נחקר מישהו מאותם נזקקים ברשימה ובירן השיב: “בדקנו את הרשימות. כרגע זה לא רלוונטי לחקירה”.

בניין העירייה, מבפנים. צילום ארכיון: מגדלור ניוז
עו”ד טל שפירא וסתיו שורצברג, סניגוריו של אדרי טענו בפני בית המשפט כי המשך הרחקתו של אדרי פוגעת באדרי פגיעה לא מידתית, ופוגעת בתושבי העיר. “במקרה חריג זה לכאורה גמרה אומר הפרקליטות להשעות בפועל את מר אדרי מתפקידו כראש עיר אור עקיבא, וזאת עד להגשת כתב אישום בענינו”, אמרו הסניגורים. “למעשה, מדובר בעקיפה של הוראות החוק שכן המחוקק הסמיך ועדה מיוחדת ,במסגרת פקודת העיריות, להשהות ראשי ערים בנסיבות אלה.

“הפרקליטות והיחידה החוקרת מתיימרים לעשות שימוש בסעיף שנועד לצורך חקירתי למניעת הישנות עבירות וסכנה לציבור ומאריכים מעת לעת. לצערי ההחלטה להשעות ראש עיר בפועל אינה בסמכות הפרקליטות”.

עוד הוסיפו הסניגורים כי “מטרתנו לעשות צדק גם עם החשוד. לקבל כל תנאי ומנגד לא לבצע פעולות שעלולות להשפיע בצורה עקיפה על החקירה. העירייה משוועת לראש עיר. ראינו את זה בפרסומים ובעתירות ובפרסומים. זאת למה? יש כוונה להאריך ולהאריך”.

ביאח”ה חזרו לעניין שיבוש מהלכי המשפט וטענו בסיכום הדיון כי “היועמ”ש שצפוי להיות עד כפוף אליו, מהנדס העיר, גזבר, מנהל מחלקת הגבייה, הרווחה. מדובר במאות עובדים בעירייה ובוועדה המרחבית שאמורים להיות תחת מהותו והם עדים בתיק. מפנה לטיוטת כתב האישום. במהלך חקירה פלילית על-ידי מס’ גורמים בוועדה, פעל המשיב לשיבוש חקירה. גם היועמ”ש של הוועדה עדה בתיק. וגם היו”ר והמזכיר”.

עו”ד שפירא ושורצברג הדגישו כי מדובר במקרה של תקופת הארכת תנאי הרחקה חסרת כל תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל.

החלטת בית המשפט צפויה בימים הקרובים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן