אלפי שקלים נגנבו מקשישה מכרכור; באגף רווחה וקהילה מחדדים הנחיות לגיל השלישי

ממידע שהגיע לאגף רווחה וקהילה במועצה המקומית פרדס חנה כרכור עולה כי אישה מתחזה, הגיעה לבית קשישה והזדהתה כעובדת רשות מטעם אגף הרווחה, שנשלחה להביא ממנה תלוש

מקרים של מעשי מרמה והונאת קשישים הינם בעיה לאומית שהמודעות אליה גדלה בשנים האחרונות. השבוע נגנבו אלפי שקלים מקשישה שהכניסה אישה בזהות בדויה לביתה.

ממידע שהגיע לאגף רווחה וקהילה במועצה המקומית פרדס חנה כרכור עולה כי אישה מתחזה, הגיעה לבית קשישה והזדהתה כעובדת רשות מטעם אגף הרווחה, שנשלחה להביא ממנה תלוש. הקשישה לא הבינה במה מדובר אך בתמימותה הכניסה אותה לביתה והציעה לה לשתות כוס מים. בזמן שהקשישה הלכה למטבח – גנבה לה האישה מהמגירה בסלון אלפי שקלים, שהוכנו מראש לתשלום עבור שכר דירה.

כאמור, מקרים של מעשי מרמה והונאת קשישים הינם בעיה לאומית וקשישים עלולים ליפול להונאה או מעשי תרמית. מקרים רבים גם אינם מדווחים, וישנם אף מקרים שהקשיש ובני משפחתו אינם שמים לב אליהם.

תמי בר ששת. צילום: דוברות המועצה

ביחידה לשלום הקשישים באגף רווחה וקהילה מציינים כי הונאת קשישים משמע – ניסיון הטעיה בתחומים שונים וזאת כאשר גורם פרטי/עסק מנסה לנצל את מצבו הנפשי/גופני/מנטלי של האדם המבוגר על מנת לנצלו כלכלית. מעשי מרמה אלה עלולים להיות טלפונית או במפגשים פרונטליים בתחומים רבים: החל ממכירת מוצרים שהקשיש אינו זקוק להם באמת, דרך החתמה על חוזי מכירה ושירות עם תנאים בעייתיים ועד לאי מתן זכויות שהקשיש אמור להיות זכאי להם.

ישנם גם ניסיונות הטעיה והתחזות של אנשים פרטיים למשל כאלה המציגים עצמם כנותני שירות כלשהו, מנצלים זאת להיכנס לבית הקשיש, לבזוז אותו ולעיתים אף לנקוט כלפיו באלימות.

כיצד להיזהר?

  1. לא לסמוך על כל אחד – לא לסמוך על "טוב ליבם" של אנשים המציעים שירותים או מוכרים מוצרים.
  2. כל פעולה המתבצעת וכוללת את פרטיו האישיים של הקשיש כמו גם תשלום, חייבת להיעשות במלוא תשומת הלב. לגיטימי לערב בן משפחה בקבלת החלטות ולשתפו על מה חותמים מול הגורמים בצד השני.

כיצד נכון לפעול?

  1. רצוי לשמור על החוזים/הסכמים במקום ידוע ונגיש בבית על מנת שניתן יהיה להגיע אליהם בקלות בעת הצורך.
  2. השוואת מחירים לפני הרכישה – מעשה מרמה נפוץ ביותר הוא מכירת פריט שאדם מבוגר לא זקוק לו, במחיר גבוה בעשרות מונים מהשווי האמיתי שלו. חשוב לפני סגירת העסקה לבצע השוואת מחירים, ולבדוק מהם סכומי הכסף ההגיוניים. את ההשוואה ניתן לעשות גם דרך האינטרנט. אם אין לקשיש את האמצעים לעשות זאת – רצוי שיעביר את המשימה לבן משפחה או מכר אחר.
  3. אתם/אתן חושבים שנפלתם קורבן למעשה הונאה, עדכנו את משטרת ישראל והרשויות.

תמי בר ששת מנהלת אגף לשירותי רווחה וקהילה בפרדס חנה כרכור מציינת כי " נושא מניעת התעללות, הזנחה ועושק של אזרחים ותיקים בישוב עומד בסדר עדיפות עלון באגף לשירותי רווחה וקהילה. באגף יש יחידה לשלום האזרח הוותיק המתמחה בנושא זה ועשוה למניעת והגנה של אזרחים הוותיקים. עו"ס נחמה קהת שהינה עו"ס לחוק הגנה על חוסים מרכזת ועדה זו.

"אני פונה לציבור להיות ערני, אם וכאשר מתעורר חשד מיד לדווח לוע"ס באגף או למשטרת ישראל. כמו כן לשוחח עם ההורים המבוגרים על כך ולהזהירם מפני מצבי סיכון כאלו".

לפניה למדור לאזרחים ותיקים באגף הרווחה, מוזמנים ליצור קשר בטל: 077-9779416

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן