Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תוכנית חדשה עתידה להביא בניין נוסף לשכונת הזיתים בחדרה: “תיצור צפיפות ומצוקת תחבורה קשה”

תוכנית חדשה עתידה להביא בניין נוסף לשכונת הזיתים בחדרה: “תיצור צפיפות ומצוקת תחבורה קשה”

תושב שכונת הזיתים-גני אלון בחדרה טוען כי בניין חדש שעתיד לקום בשטח ריק בשכונה יביא בעיות תחבורתיות וצפיפות והוא בניגוד לתוכניות קודמות ● עם זאת, בוועדה המחוזית אישרו את התוכנית ● עיריית חדרה: "התוספת המבוקשת בתכנית אינה משמעותית וכאמור נבדקה ע"י מחלקת תשתיות שלא מצאה בה פגיעה במצב התנועתי בשכונה"

תושב שכונת הזיתים בחדרה ארז אלגון, מביע תרעומת על תכנון בנייה בשטח הצמוד לתחנת הדלק בשכונה המייעד על פי משרדי התכנון בניין מגורים באזור שמאחורי תחנת הדלק.

לדבריו, “מתוכנן בגני-אלון (פינוי בינוי), חברת “סונול” רכשה את המגרשים הצמודים (והרסה את הבתים) בכדי להיכנס לשכונה ולהקים במקום בניין בן 12 קומות. בדיון בוועדה המחוזית נטען על ידי המתכננים כי הם ערכו סקר והתנועה במקום “סבירה” בניגוד לדברי התושב.

‏אלגון הגיש התנגדות מפורטת לוועדה. “הפרסום הוצב על-גבי מודעות במתחם “גני-אלון” שבחדרה. כשקיבלתי החלטה לבנות בשנת 1982 בשכונת הזיתים,  פניתי למחלקת ההנדסה ‏בחדרה ונמסר לי שלפי תוכנית חד/418 שחלה באותה עת, שהשטח ממול יכלול מבנה מסחרי בן ‏שתי קומות של 30% לכל קומה וסך הכל 60% בניה. לא היה שום זכר לבניין נוסף של 600 ‏מ”ר‏ ‏תוספת של מבנה מסחרי בשטח של 700 מ”ר ועוד בניין מגורים בן 9 קומות (34 יח’ דיור).

“‏אני מבקשי מהוועדה לבדוק את שטח המתחם בכללותו ותכסית הקרקע שכבר נוצלה בגני- ‏אלון. להזכירכם מאז הקמת הפרויקט נוספו גני-ילדים, מתנ”ס ועוד מבנים ,האם התוספת ‏במסגרת “החלפת שטחים” אינה חורגת מהתוכנית והאם השטחים הפתוחים של משחקים ‏לא תפגע?”.

השטח המדובר בשכונת גני אלון בחדרה. צילום: פרטי

לדברי אלגון, כל תוספת של דיור באזור ולו הקטנה ביותר, תביא להתגברות מצוקת התחבורה והמקום בשכונה – מצב שמצוי כבר כיום. לדבריו- ועדת התכנון המקומית מתעלמת מכך ומקדמת את התוכנית.

על פי התושב, “בדיון בנושא, החליטה הועדה המחוזית להתעלם ממצוקת התנועה של כ 1,000 בתי אב ולהשאיר את המצב הקיים תוך התעלמות מהתוכניות שאושרו לפני כשני עשורים”.

כאמור, בדיון שהתקיים בחודש יוני 2021, דחתה הוועדה המחוזית את ההתנגדות של אלגון. – “התכנית מציעה תוספת שימוש למגורים, תוספת קומות ותוספת שטחי בניה לייעודי מגורים ומסחר”, נמסר על ידי הוועדה בהחלטה. “בין היתר קובעת התכנית תכסית התואמת להיקפי הבניה המוצעים בה. התכנית נבחנה על רקע סביבתה, והוחלט להפקידה היות והיא מציעה ייעול השימוש בקרקע, תרומה לעירוניות על ידי ערוב שימושים במגרש, וכל זאת באופן המשתלב בסביבת התכנית בהיבטים של גובה ומיקום המגרש על הרחוב”.

בנושא הטענה לבעיות התחבורה ציינה הוועדה כי “עצם התוספת המוצעת בתכנית הינה שולית ואינה מביאה לשינוי ניכר בעומס התחבורה במקום. מצד שני, צמצום שטחי המסחר, מהווה שימוש קרקע מושך תנועה, מביא לצמצום התנועה ביחס למצב המאושר. בנוסף, אין מקום לקשור בין מימוש התכנית לבין ביצוע דרכים בסביבת התכנית. יובהר כי התכנית כוללת פתרונות תנועה וחניה לצרכים הנובעים מהשימושים והיקפי הבניה המוצעים, ובנוסף, התכנית מאפשרת גישה וחניה עבור המגרש השכן מצפון על ידי זיקת הנאה. יובהר כי בנושא ביצוע דרכים והסדרי תנועה יש לפנות לרשות התמרור העירונית”.

מעיריית חדרה נמסר: “כל תכנית המגיעה לוועדה המקומית נבחנת בקפידה על ידי הצוות המקצועי של מחלקת תכנון ומחלקת תשתיות של העירייה.

“בהתייחס לתכנית 302-0550475, התוספת המבוקשת בתכנית אינה משמעותית וכאמור נבדקה ע”י מחלקת תשתיות שלא מצאה בה פגיעה במצב התנועתי בשכונה. יתר על כן, תכנית זו הינה תכנית בסמכות הוועדה המחוזית וגם היא לא ראתה בה כדי לפגוע בתנועה בשכונה ועל כן אישרה את התכנית למתן תוקף. הוועדה פועלת כבר זמן רב לקידום  מול הגורמים הרלוונטיים ליצירת  כניסה נוספת לכביש 4 מכיוון שכונת הזיתים וגני אלון במטרה להקל על הכניסה ויציאה לשכונה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האם פרויקט “מחיר מטרה” באור עקיבא וברחבי הארץ מוטה לטובת בנייה למגזר החרדי?

על פי תחקיר באתר “מידה”, מכרז על 166 יחידות דיור במסגרת פרויקט “מחיר מטרה” פורסם לפני כשנתיים אך חוברת המכרז מעולם לא פורסמה | גם חוברת מכרז אחר של 405 יחידות דיור בעיר לא פורסמה, למרות שמדובר במכרז משנת 2021

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן