Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שבילים, נגישות, אופניים ועוד: החלה תוכנית פיתוח והסדרת גן לאומי נחל אלכסנדר

בימים אלה פותחת רשות הטבע והגנים בעבודות פיתוח והסדרה נרחבות בגן לאומי נחל אלכסנדר ובהן שיפור נגישות הולכי הרגל בכל תוואי הנחל, הסדרת ציר רוכבי אופניים לאורך טיילת הנחל, טיפוח ותחזוקת מתחמי ישיבה ופנאי, הנגשה למבקרים עם מוגבלויות || כל הפרטים

גן לאומי נחל אלכסנדר הוא מוקד טיולים ופנאי אהוב באזור השרון, ובימים אלו עומדות להתחיל בו עבודות פיתוח והסדרה נרחבות.

מיזם הפיתוח וההסדרה בא לפתור את אחת הבעיות המוכרות באזור: סיכון בטיחותם של מטיילים ברגל ובאופניים, שהם קבוצת המטיילים הגדולה והעיקרית בו, בהתחככות בכלי רכב, לרבות אופנועי שטח ורכבי שטח שנעים באותו מרחב.

עבודות ההסדרה והפיתוח בגן לאומי נחל אלכסנדר גם מביאות בחשבון שמירה על ערכי הטבע והמורשת במרחב זה, שבו מוקדי עניין חשובים מבחינת נוף ואקולוגיה. לטובת חוויית הטיול במקום יוצבו שלטים ייעודיים מרתקים, יוכשרו מתחמי פנאי ומסלול מרהיב וישוקמו תשתיות קיימות.

הצצה לעתיד: חידוש מערך המבקרים בגן לאומי נחל אלכסנדר

בין ההיבטים העיקריים שתוכנית הפיתוח עוסקת בהם ניתן למצוא את  הסדרת בטיחותם של המבקרים ושיפור נגישות הולכי הרגל בכל תוואי נחל אלכסנדר: כדי להשיג בשטח פיזור נכון יותר של משתמשים ועל פי רמות רגישות הוחלט להפריד את תוואי הולכי הרגל מתוואי כלי הרכב והאופניים. על יסוד התוכנית שהתגבשה מרבית הדרך הקיימת לאורך הנחל תיחסם לכלי רכב. הנגישות למטיילים ברגל לאורך הנחל תשופר וכן יוסדר הניקוז למניעת הצפות חוזרות ונשנות של השביל. כך ייהנו המוני המבקרים משביל טיול יפהפה לצד הנחל ללא כל חשש לבטיחותם.

הסדרת ציר רוכבי אופניים לאורך טיילת הנחל: במקביל לנחל מצפונו ובסמוך לו יוסדר ציר רוכבי אופניים. בציר יותקן שילוט מתאים לציון ההפרדה בין ציר רוכבי האופניים לציר הולכי הרגל ויוצג בו סימון ייעודי נבדל מדרך כלי הרכב ותוואי הולכי הרגל.

טיפוח ותחזוקת מתחמי ישיבה ופנאי ובכללם מזח תצפית על הנחל: חידוש והוספת מתקני פנאי – בעיקר פחי אשפה ושולחנות לישיבה לאורך הנחל – בחורשת האקליפטוסים ובסביבות חורבת סמארה, ושיקום מזח התצפית שלאורך טיילת הנחל למרגלות חורבת סמארה. במקום יוצבו שלטים ובהם מידע על מגוון נושאים כגון פריחות, בעלי חיים, צמחייה ייחודית והיסטוריה, וזה כדי להעשיר את הביקור ולעודד פעילות מיוחדת כגון צפייה בצבים, הכרת הנוף, ועוד.

הנגשה למבקרים עם מוגבלויות: במיזם יוסדרו שבילים וגישה לקהלי יעד שונים, בהם אנשים עם מוגבלויות. יוסדרו שני מתחמי ישיבה מונגשים לנכים: אחד מצפון לגדת הנחל בקרבתו, ואחד ממזרח לחורבת סמארה.

הסדרת תוואי מותר בנסיעה ומתחמי חניה מוגדרים: יוסדר תוואי נסיעה עוקב אחר מסלולי הגן הלאומי ושביליו על פי הגדרות אזורי הפעילות שתוכננו. התוואי ייבחר בהתחשבות ברגישויות האקולוגית של אזורי הגן וייצור פיזור נכון יותר של המבקרים להקלת העומס. הגישה בכלי רכב תוגבל לדרך רכב אחת עיקרית. היא תתבסס על דרכי עפר קיימות, תורחק מן הנחל ותוגבל לאזור שמצפון לחורבת סמארה וגבעת הכורכר. עם זאת תותר עוד דרך רכב לחורשת הפיקניקים שלצד חורבת סמארה.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן