Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עיריית אור עקיבא מתכננת: העלאת ארנונה, העברת הגבייה לחברה חיצונית ופיטורי 40 עובדים

במכתב ששיגרה העירייה למשרד הפנים פורטו הצעדים שדרש המשרד מהעירייה ליישם כחלק מכלי הפיקוח על הנעשה בעיר - בעקבות הטלטלה בעירייה בשנה האחרונה. מחר תיערך ישיבת מועצת העיר כשעל הפרק: אישור תכנית ההבראה, הצטרפות לתאגיד "מי חדרה" והעלאת הארנונה

עיריית אור עקיבא מתכננת שורה של צעדים כחלק מכלי הפיקוח והתערבות משרד הפנים בנעשה בה, בעקבות הטלטלה שעוברת העירייה בשנה האחרונה, ותחילת גל המעצרים שהביא למעצרו והרחקתו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי, בנובמבר 2020. 

במכתב ששיגרה העירייה לשרת הפנים איילת שקד ולצוות הנהלת המשרד, וכן לתנועה לאיכות השלטון שדרשה בחודשים האחרונים את התערבות המשרד בנעשה באור עקיבא ותמיכתה בהקמת ועדה קרואה לעיר, צוינו הצעדים שננקטו על ידי העירייה מול הממונה על המחוז במשרד הפנים.

בעירייה מציינים, כי על פי דרישת הממונה על המחוז במשרד הפנים, הוכנה הצעת תקציב לשנים 2022-2024 שתובא לאישור המליאה עד סוף החודש, דצמבר 2021.

המכתב שנשלח לשרת הפנים איילת שקד ובכירי משרד הפנים 

עוד צוין כי על פי הנחיות משרד הפנים, תבוצע תכנית הבראה במסגרתה יפוטרו 40 עובדים, העירייה תיכנס משא ומתן להתקשרות עם תאגיד המים ויועלה תעריף הארנונה ב-5%. בנוסף, ישנה כוונה להפריט את נושא הגבייה ולהעביר את המחלקה לחברת גבייה חיצונית.

“כדי להגדיל הכנסות אנו מבצעים סקר נכסים בעיר, נתקבל מהנדס לעירייה שיחל עבודתו ביום 1.1.2022 ובחודש האחרון התבשרנו על עליה בהישגי החינוך (92% הצלחה), זכיית בי”ס “עציון” בפרס החינוך המחוזי, הקמת ועד הורים עירונית (הטעות במקור – מ”נ), וועדת חינוך במועצת העיר, עובדות המלמדות על תפקוד נכון ואיכותי במערכת החינוך”, נכתב.

יש לציין כי ועד ההורים העירוני הוקם ביוזמתם של הורים בלבד ואין מדובר ביוזמה של העירייה. בנוסף, הקמת ועדת החינוך וועדות נוספות באו לאחר דרישות חוזרות ונשנות של תושבים במהלך השנים האחרונות להקמתן של הוועדות – שלא נענו.

// מועצת העיר באחת מישיבותיה האחרונות. מחר צפויה ישיבה דרמטית 

בעירייה מציינים עוד את החזרת פעילות המתנ”ס ומוסיפים כי “אנו מבינים את הנסיבות אליהן נקלעה העיר ועושים מאמצים עילאיים להעלות מחדש את העיר על דרך המלך.

“אנו שמחים על הליווי הצמוד והפיקוח של הממונה על המחוז על כל הצעדים שאנו עושים בדרך להבראת המצב”, נכתב בסיכום המכתב.

  קראו גם:   
“עיר בקריסה”: צפו בכתבה המטלטלת ששודרה בכאן 11 על עיריית אור עקיבא [וידאו]
• • •  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

בתוך כך, מחר (שני, 27.12.2021), תתקיים ישיבת מועצת העיר עם שורה של נושאים לאישור – שעלו גם במכתב. 

כבר מחר יתבקשו חברי המועצה לאשר את תכנית ההבראה, לאשר הצטרפות לתאגיד המים והביוב “מי חדרה” ולאשר תוספות ארנונה למגורים – 5% למגורים ו-7.5% לכל הסיווגים בשנת 2022, ועלייה דומה גם בשנת 2023.

עוד יועלה להצבעה אישור העברת מענקי קרן קיסריה לעיריית אור עקיבא ישירות ולא דרך עמותת יפת”ח, הפרטת מערך הגבייה לרבות התקשרות עם חברת גבייה חיצונית, אישור נציגי ציבור בוועדה לקבלת עובדים, בחירת הרכב ועדת החינוך והתקשרות עם עוה”ד סנדרוביץ, לשירותי גביה משפטית בתחום החברות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן