זיהום חמור בנחל אלכסנדר: ראשת מועצת עמק חפר במכתב חריף למשרדי הממשלה

תוצאות חמורות מבדיקות מיקרוביאליות של מי נחל שכם ונחל אלכסנדר, שנערכו בימים האחרונים במעבדה לבריאות הציבור חיפה, הצביעו על זיהום מיקרוביאלי מאסיבי בחיידקים קולי צואתי

בעקבות הזרמה של כ-2,000 קוב בוצה מזהמת ממט"ש (מתקן טיהור שפכים) שכם שברשות הפלסטינית אל נחל שכם בימים האחרונים, נוצר זיהום חמור במי נחל אלכסנדר ובמי הים.

הבוצה המזהמת נקלטה במט"ש "יד חנה" הנמצא בתחומי המועצה האזורית עמק חפר. כ-10% מהבוצה לא נקלטה בשל העומס במט"ש – וגלשה אל נחל אלכסנדר. "אם חלילה המתקן יקרוס, דבר שסביר ויכול לקרות בכל יום, הנזק יהיה בלתי הפיך לכל המערכת האקולוגית בסביבה, ששיקומה יארך עשרות שנים", אומרים גורמים במועצה האזורית עמק חפר.

הבוצה במט"ש. צילומים: עמוד הפייסבוק, מועצה אזורית עמק חפר

תוצאות חמורות מבדיקות מיקרוביאליות של מי נחל שכם ונחל אלכסנדר, שנערכו בתאריך 28.6.21 במעבדה לבריאות הציבור חיפה, הצביעו על זיהום מיקרוביאלי מאסיבי בחיידקים קולי צואתי. המשמעות: מים מזוהמים המגיעים לשפך נחל אלכסנדר ואל הים באזור חופי רחצה המוכרזים בית ינאי ומכמורת. יצוין כי בשלב זה אין איסור של משרד הבריאות על רחצה למים.

ד"ר גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר שיגרה מכתב דחוף וחריף לשרי האוצר, הבריאות, הגנת הסביבה ושרים נוספים בו היא מציינת כי "בעבר כבר אסר משרד הבריאות על הרחצה בשל הזיהום, ואם מצב עניינים זה ימשיך, החשש הוא כי הרחצה שוב תיאסר והפעם לטווח ארוך. עלולה להיווצר מציאות חדשה עתידית, במסגרתה לא ניתן יהיה להתגורר או לבקר בנחל ובסביבתו.

"אנו מתריעים מזה שנים, כי מתקן טיהור השפכים הקיים, שהוקם לפני כמעט 20 שנים ותוכנן לפעול במשך 5 שנים בלבד ולטפל בהזרמת שפכים של כ-6,000 קוב ביממה, פועל כיום כנגד כל ההמלצות והתכניות, במציאות בלתי הגיונית המאלצת להתמודד עם עליה דרמטית בהזרמת השפכים – העומדת על למעלה מ-21,000 קוב ביממה.

"לכן, הפתרון היחיד לבעיות הזיהום החמורות החוזרות ונשנות – הוא בניית מט"ש חדש, משוכלל ומודרני, כפי שהתחייבה המדינה להקים בעלות של כ-250 מיליון שקלים. אני מאמינה ומקווה שהממשלה הנוכחית תדע לתת מענה לסוגיה סביבתית קריטית זו, בטרם אסון אקולוגי חסר תקדים יתרחש".

יו"ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון – כרמל, אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, מוסיף כי "האיגוד יבצע באופן מידי תכנית דיגום מקיפה לשפכים שזורמים לנחל אלכסנדר במטרה לאמוד את מידת הנזק. זאת בכדי לקדם פתרון מקיף למפגע הקשה שיעצור אחת ולתמיד את הזיהום משפכים בנחל הגורם לפגיעה קשה במקורות המים ובבעלי החיים".

.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן