Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תושבת האזור הגיעה ל’הלל יפה חדרה’ עם כאבים בחזה – חייה ניצלו בזכות התערבות מהירה

תושבת האזור הגיעה ל’הלל יפה חדרה’ עם כאבים בחזה – חייה ניצלו בזכות התערבות מהירה

תושבת האזור שהגיעה להלל יפה עם כאבים בחזה. הרגשת העייפות והכאבים הלא מוסברים עימם הגיעה לחדר מיון, הסתיימו בצנתור שגילה 90% חסימה בעורק הלב. "לא יודעים להסביר לי מדוע זה קרה", היא מסבירה, "אני צריכה להמשיך להיות במעקב במרפאה". מה שבטוח - חייה ניצלו

“מתנה לבבית”: לקראת יום הולדתה ה- 36 קיבלה שני קדוש מתנה מיוחדת במינה מצוות המומחים של המרכז הרפואי הלל יפה – את חייה. הרגשת העייפות והכאבים הלא מוסברים עימם הגיעה לחדר מיון, הסתיימו בצנתור שגילה 90% חסימה בעורק הלב, צנתור עליו התעקש ד”ר סייף אבו מוך, מנהל מחלקה פנימית ב’, בה אושפזה. “בקרב נשים, בוודאי צעירות כמו שני אבל לא רק, בעיות לבביות הן חמקמקות”, הוא מסביר, וקורא לנשים לשים לב לייחודיות סימנים אלו בכדי לקבל טיפול נכון ומהיר.

שני קדוש בת 36 מהישוב שקד, נשואה ואם לשלושה רגילה להיות עייפה. יום אחד הרגישה שהיא עייפה מהרגיל. היא התלוננה בפני אמה ובעלה, אבל המשיכה את סדר היום שלה שכלל את היותה מורה לילדים בכיתה א’. “הרגשתי מן מועקה כזאת וקושי בנשימה, אבל פשוט שתיתי מים והמשכתי הלאה”, היא מספרת.

מתנה מהחיים: שני קיבלה את חייה במתנה לקראת יום הולדתהד”ר סייף אבו מוך (צילום: דוברות בית החולים)

“כשהגיעה הביתה, העייפות גברה, ובבת אחת החלו גם כאבים. הכאבים חלפו כעבור 5 דקות ואני נשכבתי לישון. לאחר חצי שעה הבנתי שהכאב לא באמת מפסיק. פנינו למוקד של קופת חולים והם הפנו אותנו לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה. חשבתי באמת ובתמים שמקור הכאב הוא מהבטן וממשהו שאכלתי”.

בחדר מיון ביצעו לשני את כל הבדיקות, אך לא נראה בהן משהו חריג במיוחד. היא הועברה להמשך בירור והשגחה במחלקה פנימית ב’.

שני קדוש (צילום: דוברות בית החולים)

“כולם היו מקסימים ומסבירי פנים והביעו תמיהה על כך שלאישה צעירה יש כאבים כאלו ועייפות כזאת, אבל כל הבדיקות היו בסדר, פחות או יותר, למעט אחת”, היא מספרת.

“ראיתי אישה צעירה, בריאה, ללא רקע משפחתי של מחלות לב, אבל עם קליניקה מובהקת לבעיה בלב”, מסביר ד”ר סייף אבו מוך, מנהל מחלקה לפנימית ב’, “הדיון היה האם להעביר אותה לצנתור או אולי לנסות קודם בדיקה לא פולשנית, כגון סי טי של עורקי הלב [צנתור וירטואלי] בכדי שלא להעביר אותה פרוצדורה רפואית שסיכון בצידה. בסופו של דבר, ההחלטה הייתה שהיא חייבת צנתור אבחוני”.

היא הועברה לחדר צנתורים במערך הלב, שם ביצע ד”ר רמי אבו פנה, רופא בכיר במערך הלב, את הצנתור. במהלך הצנתור נדהמו כולם לגלות כי קיימת חסימה של 90% באחד מעורקי הלב של שני, דבר שלא רואים בדרך כלל באישה כל כך צעירה. הצנתור הסתיים בהצלחה, ולאחר התאוששות מהירה, היא שוחררה לביתה למנוחה.

קראו גם >>
מכת הגניבות בחדרה נמשכת: תושבת חנתה את רכבה מחוץ להלל יפה – וזה מה שגילתה כשחזרה
150% תפוסה במחלקה ב’הלל יפה’: הוירוס המטריד שתוקף את דרכי הנשימה של הילדים
מחקר שבוצע במרכז הרפואי ‘הלל יפה’ מצביע על קשר בין החיסון לקורונה לבין דלקת שריר הלב בצעירים

“לא יודעים להסביר לי מדוע זה קרה”, היא מסבירה, “אני צריכה להמשיך להיות במעקב במרפאה ייעודית לנשים עם בעיות לב כי הרופאים אמרו לי שבעיות לב בנשים שונות מבגברים, ולכן כל ההתייחסות היא שונה”.

לעניין זה מתייחס הקרדיולוג ד”ר אבו פנה: “ידוע כי בעיות לב בנשים מתבטאות אחרת מבגברים. לפעמים אלו כאבים שאינם מובהקים אלא יותר עייפות משמעותית. מומלץ להקשיב לגוף שלנו כך שבמידה שישנה תחושה חריגה ולא מוכרת, לפנות בדחיפות לייעוץ רפואי”. פרופ’ אריאל רוגין, מנהל מערך הלב, מוסיף: “אין מספיק מודעות לכך שמחלת לב עלולה לפגוע בנשים- לא בקרב האישה עצמה ולעיתים גם לא בקרב הצוותים הרפואיים.

“חשוב להבין כי לעיתים התופעות אצל נשים עם בעיות לב הן חולשה כללית, צרבת, כאבים בזרועות או בגב העליון, כאבים בלסת ואי נוחות בחזה”. ד”ר אבו מוך מסכם: “המקרה של שני הוא נדיר כי מדובר באישה צעירה ללא מחלות רקע. ההמלצה שלנו היא להיות מודעים לסימנים הקליניים, לצמצם גורמי סיכון כמו עישון ואם יש חשד- לגשת להיבדק”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן