Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ראש עיריית אור עקיבא הורחק לתקופה ארוכה נוספת מתפקידו; סניגורי אדרי צפויים לערער

בית המשפט קיבל את עמדת יאח"ה להמשיך את איסור העיסוק הקבוע בחוק המעצרים, לאור הנסיבות, וגם את עמדת החשש לשיבוש ● בהחלטה צוין כי אדרי "ניסה בדרכים שונות להסוות ולהסתיר את פעילותו הפלילית" וכי "התשתית הראייתית בעוצמה גבוהה"

מזה כ-8 חודשים מורחק ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מתפקידו כראש עיר וכחבר בוועדה המרחבית לתכנון ובניה יישובי הברון ובסוף השבוע, החליט בית משפט השלום בראשון לציון להמשיך את תנאי ההרחקה – אך לתקופה קצרה יותר מ-4 חודשים (120 יום), כפי שביקשה היחידה הארצית לחקירות הונאה (להב 433). 

כזכור, בדיון שנערך ביום ראשון בשבוע שעבר, יאח”ה הגישה לבית המשפט טיוטת כתב אישום כנגד אדרי. הטיוטה הוגשה על מנת להציג לבית המשפט את מצב הדברים, לאחר המלצת המשטרה ביום חמישי לפני כשבוע וחצי להגיש כתב אישום כנגד אדרי.

במסגרת החקירה עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, אלימות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

אור עקיבא. צילום: מגדלור ניוז

בהחלטת בית המשפט בראשון לציון, שניתנה ביום שישי האחרון (2.7.2021) צוין כי “הוגש לעיוני דו”ח סודי מקיף… בדיון התברר עוד שהחקירה הסתיימה (כפוף להשלמות חקירה שהתבקשו או יתבקשו ע”י הפרקליטות) והוכנה טיוטת כתב אישום המשתרעת על עשרות עמודים והוצגה לעיוני… אציין כי טיוטת כתב האישום נתמכת בנספח אסמכתאות עב כרס הכולל הפניות לחומרי החקירה הגולמיים וציטוטים ישירים המבססים את העובדות והטענות. 

באשר לתשתית העובדתית ולתמונת החשדות – מציין בית המשפט כי “החידוש העיקרי מאז החלטתה של ערכאת הערר הוא גיבושה של טיוטת כתב האישום. זו מגוללת יריעה לכאורית מטרידה של שחיתות ציבורית קשה, שיטתית ומסועפת שנמשכה לאורך שנים.

“על פי הנטען בטיוטה קיבל המשיב, במשך שנים, שוחד במזומן ובתווי קניה בסכומים גבוהים ביותר, ופעל בתמורה לקדם את ענייניהם של נותני השוחד במסדרונות הרשות המקומית. בנוסף לא בחל המשיב – על פי הנטען – בעבירות מרמה בהן נטל לכיסו תווי קניה בסכומים מצטברים גבוהים, תוך טענות ציניות (ושקריות) שהכסף מיועד לנזקקים.  התשתית הראייתית לה נחשפתי, היא בעוצמה גבוהה וההצדקה להמשך הטלתם של תנאים מגבילים תיבחן לאורה“.

“קיימות אינדיקציות כי המשיב ניסה בדרכים שונות להסוות ולהסתיר את פעילותו הפלילית” 

בית המשפט קיבל את עמדת יאח”ה להמשיך את איסור העיסוק הקבוע בחוק המעצרים, לאור הנסיבות, וגם את עמדת החשש לשיבוש. “חומר החקירה מלמד על חשש אינהרנטי לשיבוש, הנובע מזהות המעורבים והעדים, מאופן ביצוע העבירות, התחכום שבהן, ההיכרות הממושכת בין המעורבים, המרות וההשפעה של המשיב על חלק מהמעורבים, ועוד.

“לצד החשש המובנה הנ”ל, קיימות גם אינדיקציות ספציפיות… לפיהן המשיב ניסה בדרכים שונות להסוות ולהסתיר את פעילותו הפלילית”, נכתב עוד.  בית המשפט ציין כי הוא סבור שלמרות שהוגשה טיוטת כתב אישום, עדיין ישנו חשש לשיבוש החקירה.

“המבקשת מנתה שורת השלמות חקירה שנתבקשו כבר עתה על ידי הפרקליטות… ניסיון בחקירות רחבות היקף כבענייננו מלמד שעתידות להצטרף לרשימה זו פעולות רבות נוספות. אף אם נתמקד רק בהשלמות החקירה שידועות כבר עתה – רבות מהן חשופות לשיבוש, כך שמדובר לכל הדעות בחקירה פעילה שעדיין רחוקה מסיום”. 

קראו גם: 
עד לסיום ההליך בבית המשפט: יעקב אדרי מסרב להתפטר מתפקידו כראש עיריית אור עקיבא
אור עקיבא: יוסיפוב שלח מכתב לאדרי וביקש ממנו להתפטר מתפקידו
יאח”ה לבית המשפט: מתנגדים שיעקב אדרי יחזור לתפקידו; סניגוריו: הפרקליטות פועלת כדי להשעות אותו
•  לאזור המיוחד באתר – על פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

באשר לטענה כי פרק הזמן בו מורחק אדרי מתפקידו הוא חריג בהשוואה לתקופות הרחקה של חשודים נבחרי ציבור בפרשות שחיתות בשלטון המקומי, ציין בית המשפט  כי “פרט לקריטריון האריתמטי (משך תקופת ההרחקה) קשה לחלץ כלל משפטי משותף לכל המקרים. כל מקרה נבחן בנסיבותיו, לאור טיב החשדות, עוצמתם והיקפם, ולאור המצב בו נמצאת החקירה והחשש הקונקרטי לשיבושה. הבחינה היא לעולם פרטנית, ובמקרה שבפניי שקלול הנתונים שמניתי לעיל מביא לתוצאה בלתי נמנעת שיש לשוב ולהאריך את התנאים, גם אם התקופה המצטברת במקרה זה היא תקדימית באורכה. 

אכן, הפגיעה הנמשכת במשיב – קשה. הן במישור האישי-תעסוקתי והן במישור הציבורי (הפגיעה בציבור הבוחרים). איני מתעלם ממנה. אך מי שנבחר כפרנס על הציבור וכשל לכאורה בצורה כה מהדהדת ובהיקף כה נרחב – מוצדק להוסיף ולהרחיקו מתפקידו ומזירת ביצוע העבירות כדי להבטיח את האינטרס החשוב של חקירת העבירות ללא הפרעה”. 

בית המשפט לא קיבל את הבקשה להארכת התנאים ב-120 ימים (“אינה מידתית”; “הפגיעה החריפה במשיב מצדיקה פיקוח שיפוטי תכוף יותר והמבקשת תיקח בחשבון כי לא ניתן יהיה להאריך ללא גבול את תוקף התנאים המגבילים טרם הגשת כתב אישום. על כן מצופה מהמבקשת לתעדף ולבצע תחילה השלמות חקירה החשופות לשיבוש”) אלא האריך את תנאי ההרחקה ואיסור העיסוק ב-75 ימים נוספים, שמניינם מתום תקופת ההארכה הקודמת (11.6.2021 – מ”נ). 

כלומר, אדרי ימשיך להיות מורחק מתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט לפחות, אך סניגורי אדרי, כפי שהתייחסותם הובאה בתקשורת בסוף השבוע, צפויים לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן