'מדד החופש' לשנת 2022: איפה מדורגת העיר חדרה ועד כמה היא "חופשית"?

המדד בוחן את מידת החופש העירוני ב-31 ערים בישראל * במדד השנה: הוד השרון ראשונה – תל אביב שומרת על המקום השני * ואיפה חדרה?

'מדד החופש' לשנת 2022 של תנועת "ישראל חופשית": העיר חדרה ניצבת באותו המקום כמו בשנה שעברה – המקום ה-18 במדד "החילוניות". 

מדד החופש העירוני של ישראל חופשית מתפרסם השנה על רקע שינוי מהותי בהנהגת המדינה, כאשר בעת פרסומו נרקמת קואליציה שונה בתכלית מזו היוצאת. שנה ושלושה שבועות כיהנה הכנסת ה-24, ועל פי מדד החופש העירוני, האופטימיות היחסית בנושאי דת ומדינה חלחלה גם לעיריות: בשנה החולפת היינו עדים לשיפור הן בממוצע הארצי והן במידת החופש בערים שבקצוות, כאשר לראשונה שש ערים חוצות את ה-70%.

מי שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר במדד היא הוד השרון והופכת לעיר החופשית בישראל, גבעתיים שסיימה בשנה שעברה ראשונה חולקת עם תל אביב את המקום השני.

בהמשך דירוג הערים ניתן למצוא את כפר סבא עם ציון של 69%, ראשון לציון עם ציון של 68%, חולון עם ציון של 63%, אילת עם ציון של 55% חיפה עם 52%, רעננה עם 50%, אשדוד ועכו עם 43%, באר שבע עם 38%, נתניה עם 37%, פתח תקווה עם 33%, חדרה עם 31%, לוד ונהריה עם 30%, בת ים עם 29%, אשקלון עם 28%, ראש העין עם 24%, ירושלים עם 22%, דימונה עם 21%, רחובות עם 20% ובית שמש ורמלה עם 15%.

מדד החופש העירוני בודק את מידת החופש ממנה נהנים תושביהן של 31 ערים בישראל– עשרים ותשע הערים הגדולות בארץ בתוספת שתי הגדולות בצפונה ובדרומה. אחת עשר הקטגוריות שנמדדות בו הינן: תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, תמיכה בקהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, תפקיד המועצה הדתית, פלורליזם דתי ונישואים אזרחיים.

המדד בחן כל עיר באחת עשרה קטגוריות, ונערך בפיקוחו האקדמי של פרופ' עמית שכטר ובהובלתו של החוקר ארן רונדל, כאשר כל קטגוריה קיבלה משקל במדד הכללי בהתאם לזה שהציבור ייחס לה בסקר שנערך על ידי ד"ר חגי אלקיים-שלם, סוקר ופסיכולוג פוליטי. המדד בוחן וממפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן, ודירג אותן – מהעיר החופשית ביותר ועד לעיר השמרנית ביותר.

הנתונים הכלליים על הערים במחקר (גודל האוכלוסייה וכדומה) נשענים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משרד הפנים ומאגרים ממשלתיים וציבוריים נוספים. סוגיות הליבה שבמדד מסתמכות במידה רבה, אך בהחלט לא באופן בלעדי, על תשובות שקיבלנו מהעיריות לשאלות יזומות מכוח חוק חופש המידע.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן