Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

קונים מקומי? היבא חלבי מסבירה איך השלם גדול מסך חלקיו בהקשר לכלכלה קהילתית שמעודדת צמיחה

חלבי מסבירה איך משאירים את הכסף וההון באזור ובכך מחזקים אותו ומפתחים אותו ועל שיתופי פעולה עסקיים מקומיים

גם אתם מעדיפים לקנות מקומי, ליד הבית, אצל החברים והמכרים שלכם? לפי היבא חלבי, תושבת דאלית אל-כרמל, יועצת לניהול ואסטרטגיה, WEWIN- ייעוץ ניהולי לעסקים וארגונים, זה יכול מאוד לתרום לצמיחה הכלכלית האזורית.

“השנתיים וקצת האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה לחיינו העבירו את מרבית הקניות והסידורים שלנו לרשת המקוונת אך גם לימדו אותנו כמה חשוב שתהיה לנו כלכלה מקומית חזקה”, היא מסבירה.

“ברגע שקונים באזור המגורים הקרוב משאירים את הכסף וההון באזור ובכך מחזקים אותו ומפתחים אותו. מדובר בגלגל כלכלי חזק וחשוב שכולם יכולים לתרום לו- אנשים פרטיים ועסקיים מקומיים”.

“הצרכנים הם אלה שקובעים בסופו של דבר את הצלחתו או כישלונו של מוצר או שירות מסוים”, מסבירה חלבי על כח הקנייה המקומי. “הם מצביעים עם הרגליים, ומוכיחים את דעתם בפתיחת הארנק- ולהיפך. לכן כצרכנים יש לנו לא מעט, אפילו הרבה מאוד כוח לחזק את היישוב שלנו כלכלית.

“קנייה מקומית מעסקים משפחתיים, ביצוע הרכישות ברשתות קטנות, קניות והזמנות של כל השירותים והמוצרים שניתנים מקומית מבלי יציאה מהיישוב או מעבר ליישובים מסביב- כל אלה משאירים את הכסף שלנו באזור שלנו , מחזקים אותו וגורמים לו לצמוח ולהמשיך להתפתח. הצמיחה הכלכלית מקדמת את האזור, מושכת אליו אוכלוסייה חזקה כלכלית ומשפרת את איכות החיים של כל הדיירים”.

// היבא חלבי. צילום: ירין נאטור חלבי

ואיך העסקים יכולים לתרום? “כמובן שכל עסק מקומי מעוניין להמשיך ולהתקיים ולהרוויח”, היא מסבירה. “החוכמה היא לראות בעסקים אחרים מסביב כבעלי ברית ולא כתחרות ולשתף איתם פעולה. הרי בסופו של דבר שיתוף פעולה הוא מצב בו שני הצדדים מפיקים תועלת זה מזה והם תלויים זה בזה. כך שבשביל שהעסק שלכם יצליח אתם צריכים לשתף פעולה עם עסקים אחרים , בצורה נכונה ונבונה”.

חלבי מתארת שבכדי לא לצאת בהרגשה מרומה או להרגיש מנוצלים, חשוב לבחור עסקים שאתם סומכים עליהם, לבנות את שיתוף הפעולה בצורה עסקית בה ברור לשני הצדדים מה מצופה מהם ולבחור תנאים שיהיה קל לעמוד בהם. כשיש לשני הצדדים אינטרס להצליח הם יעבדו כך שגם הצד השני יצליח, ולכן על שיתוף הפעולה להיות הדדי ומשתלם.

בשלב הראשון כדאי להחליט עם מי משתפים פעולה מבחינה עסקית:

  • עסקים בנישה דומה שיכולים להשתלב/ לשדרג את השירות/ המוצר של העסק
  • עמותות או מלכ”רים שמציעים ערך חברתי או עסקי
  • מתחרים ישירים, בתנאי שיש להם יתרון יחסי נקודתי שחסר לעסק- לדוגמא יתרון יחסי בקהילה, אזור גאוגרפי או תשתית.

בשלב השני כדאי להחליט על שיתוף הפעולה הרלוונטי שמתאים לשני הצדדים, כמו לדוגמא:

  • קידום משותף במדיה חברתית: מאפשר חשיפה לקהלים חדשים ומוריד משמעותית עלויות פרסום.
  • אירועים, ירידים, תערוכות וכנסים: ממצבים את העסק כאוטוריטה בתחום.
  • דוגמיות, מתנות, שוברים ותלושים: שוברי הנחה או החזר כספי, תלושי קנייה. בין היתר, מומלץ להשתמש בעת חשיפה למצור חדש.
  • פרסים, תחרויות, הגרלות, משחקים: מומלץ להשתמש לעידוד קניה חוזרת, דוגמא: פרסום שני העסקים מזכה בכרטיס הגרלה או משחק הרכבת מילים דרך איסוף אותיות בכל רכישה.
  • מועדון לקוחות: ניתן להציע פרסי נאמנות דוגמת תמורה בזמן או משהו שווה ערך, אחוזי הנחה בלעדיים ללקוחות ותיקים, צבירת נקודות למימוש בקניה חוזרת. כך ניתן לייצר נאמנות למוצר/ שירות.

“שיתוף הפעולה או בארטר- החלפת שירות בעד שירות או מוצר בעד מוצר חייב להיבנות ככל הסכם עסקי אחרת הוא תלוי ברצון של אדם לסייע בלבד, וזה לא תמיד מוכיח את עצמו. בשביל הצלחה עסקית של שני הצדדים יש להכין סוג של חוזה עם נקודות חשובות שקשורות לשיתוף הפעולה, ציון הערך העסקי של הבארטר ומדדים ברורים להצלחה. ככל שתהיה הוכחה ברורה יותר לכך ששיתוף הפעולה עובד, כך יהיה רצון להמשיך בו ולהצליח”, היא מוסיפה ומסכמת.

“שיתופי פעולה עסקיים שנבנים בצורה נכונה מקדמים את בתי העסק ומביאים אליהם לקוחות ובכך גם הם משאירים את כוח הקנייה המקומי- מקומי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

החל מאוגוסט: שינוי משמעותי בקרב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל

יו”ר ועדת הכלכלה דוד ביטן קורא להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות להתקנת לוחית זיהוי. ביטן אמר את הדברים בדיון מעקב שכינס, לקראת הכניסה לתוקף של חובת התקנת לוחית הזיהוי ב-1 באוגוסט; משרד התחבורה: בחודש הבא נגיש לאישור הוועדה את תקנות הקנסות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן