Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אור עקיבא: אדרי ערער למחוזי וביקש להחזירו מיידית לתפקידו; משרד הפנים מגבש חוות דעת על המצב בעיר

הסניגורים חזרו על טענתם שהועלתה לאחרונה לפיה הפרקליטות החליטה להשעות הלכה למעשה את אדרי מתפקידו כראש העיר. עוד הלינו על הימשכות החקירה, תקופת ההרחקה הממושכת, איסור העיסוק, והתנהלות יאח"ה

ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, ערער היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כנגד החלטת בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את תנאי הרחקתו מתפקידו כראש העיר ב-75 ימים נוספים עד לסוף חודש אוגוסט.

סניגורי אדרי, עו”ד טל שפירא ועו”ד סתיו שורצברג ממשרד תל צור ושות’, שהגישו גם לפני כחודשיים ערעור לבית המשפט המחוזי לאחר ההחלטה להרחיקו תקופה נוספת – ערר שנדחה – ציינו בבקשתם החדשה כי קביעת בית המשפט המחוזי בפעם שעברה לא כובדה על ידי יאח”ה

“היחידה החוקרת הרוויחה שישה שבועות (במקום שלושת השבועות שהקציב לה בית המשפט הנכבד) לצורך השלמת החקירה”, כתבו הסניגורים.

“ביום 27.6.2021 התקיים הדיון בבקשת המשיבה (יאח”ה – מ”נ), במהלכו הוגשה לעיון בית המשפט קמא הנכבד טיוטת כתב אישום… משאלו פני הדברים, נדהם מר אדרי לגלות במעמד אותו דיון, כי המשיבה טוענת שעדיין נותרו פעולות חקירה רבות ו”מהותיות” לביצוע… במילים אחרות, המשיבה לא הציגה לבית המשפט קמא כל נימוק לגיטימי או רלוונטי להארכת התנאים המגבילים, למעט טענה (לא רלוונטית) בדבר החיזוק הראייתי לכאורה בתיק”, כתבו עוד סניגורי אדרי.

הסניגורים חזרו על טענתם שהועלתה לאחרונה לפיה הפרקליטות החליטה להשעות הלכה למעשה את אדרי מתפקידו כראש העיר. עוד הלינו על הימשכות החקירה, תקופת ההרחקה הממושכת, איסור העיסוק, והתנהלות יאח”ה.

פרקליטי אדרי: לא התאפשר לו למסור גרסה מלאה על מקבלי התלושים

כזכור, בית משפט השלום קיבל את עמדת יאח”ה להמשיך את איסור העיסוק הקבוע בחוק המעצרים, לאור הנסיבות, וגם את עמדת החשש לשיבוש. בהחלטה בשבוע שעבר צוין כי אדרי “ניסה בדרכים שונות להסוות ולהסתיר את פעילותו הפלילית” וכי “התשתית הראייתית בעוצמה גבוהה”.

סניגורי אדרי לא מקבלים את הקביעה. לטענתם, ישנו ניסיון של יאח”ה “לעקוף את המנגנון הזהיר והמורכב שנקבע בחוק הרשויות המקומיות. סמכות זו מוענקת לוועדה לבחינת השעיה (גם מנהלי) רק לאחר שמוגש כתב אישום נגד ראש עיר, רק אם מוכח שהתנהגותו אינה הולמת את מעמדו, ורק לאחר שהוא זכה להשמיע את דבריו ולהתייחס לגופם של האישומים, כשחומר החקירה נמצא בפניו”.

עוד ציינו פרקליטיו של אדרי כי הוא סבור ש”רשימות הנזקקים מהוות ראיה מרכזית אשר מפריכה לחלוטין את החשד לשימוש בתלושים לצרכיו האישיים, שהוא כאמור אחד משני החשדות המרכזיים המיוחסים לו. יצוין, כי רשימות אלה טרם הוצגו למר אדרי, על אף בקשותיו, באף אחת מחקירותיו. לכן, לא התאפשר לו עד כה למסור את גרסתו המלאה בנוגע לרשימות אלה, או לבחון אם הרשימות המצויות בידי המשיבה הן מספקות וממצות את כל רשימות  הנזקקים שקיבלו תמיכה כספית במהלך כהונתו”.

בסיכום הדברים, מבקש אדרי לשוב לעבודתו לאלתר, או לקבוע תנאים לחזרתו המיידית לכיסא ראש העיר, בין היתר, איסור השתתפות בדיוני הוועדה המרחבית לתכנון ובניה יישובי הברון ויצירת קשר עם היזמים והקבלנים המעורבים בחקירה.

קראו גם: 
•  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן
משרד הפנים: חוות דעת מקצועית מתגבשת על אור עקיבא 

מערכת מגדלור ניוז שיגרה בימים האחרונים שאילתא לתגובת משרד הפנים לאור ההתפתחויות האחרונות. בין השאלות שהועברו: – האם במשרד הפנים הועברה פניה למר אדרי, כי עליו לשקול את המשך תפקידו לאור הנסיבות? – האם ועדה קרואה עדיין נמצאת על הפרק או שמא רק קיומה של מערכת בחירות לראשות העיר? – העיר מנוהלת ללא תקציב משנת 2018. איך משרד הפנים מתייחס לדברים? בדוח מבקר המדינה בנוגע לרשויות המקומיות ולחוסנן הכלכלי, הוקדש פרק מיוחד לאור עקיבא, בו צוין כי העיר מנוהלת על ידי חשב מזה 16 שנים ברציפות, ומצבה הכלכלי של העיר לא השתפר מאז אלא אף הורע, עם גירעון ענק. נבקש את התייחסות המשרד לממצאים.

במשרד הפנים לא התייחסו לשאלות באופן נקודתי אלא מסרו תגובה כללית: “הנושא נבחן לעומק בימים אלה ע”י הלשכה המשפטית, המחוז ואגף התקציבים במשרד הפנים וכלל השיקולים מונחים בפניהם. בהתאם לכך תגובש חוות הדעת המקצועית של המשרד”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן