הכביש העוקף של פרדס חנה-כרכור יפתור את עומסי התנועה במושבה? לא בטוח

התושבים מקווים לתכנית שתוציא את התנועה אל מחוץ לפרדס חנה כרכור, אך נראה כי הדרך לכך ארוכה, תרתי משמע | ברוך אלטמן, תושב המושבה, קורא לכולם להתעורר ולפעול למען פיתוח היישוב בהיבטים השונים, אך לא נשמע אופטימי לקראת המשך הדרך

"חשבתם שכביש עוקף פרדס חנה כרכור מערבי לכל אורכו מבנימינה לצומת חדרה יקרה? אז חשבתם. הוועדה המחוזית חיפה עדיין לא השתכנעה שצריך את הכביש הזה להוצאת התנועה אל מחוץ לפרדס חנה כרכור אל בנימינה, זיכרון והסביבה".

ברוך אלטמן, תושב המושבה, מביע דעה של רבים החוששים מעומסי תנועה כבדים וחמורים אף יותר מאלה הקיימים בתוך פרדס חנה כרכור. "מסתבר שהמשרד להגנת הסביבה חושב שלא צריך את הקטע מבנימינה לפארק התעשייה קיסריה.

"הם בעד שהתנועה תמשיך לעבור דרך פרדס חנה כרכור, אולי תוך 'הרחבה' של כביש 652 בין בנימינה לפרדס חנה כרכור ואחר כך בתוך המושבה, ועוד כשכביש 652 הופך חד מסלולי, שאנחנו נחיה עם זה. נפלא", הוא כותב.

"וזה אחרי שבלי הרבה בעיות השמידו שטח פתוח וייחודי ענקי הידוע בשם 'אורות ים'. שם לא הייתה כל בעיה סביבתית. מאות או אלפי דונמים ייחודיים הושמדו, אבל חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה טוענת שלא צריך להוציא את התחבורה החוצה מהמושבה, כי תהיה פגיעה (קטנה) בשטחים הפתוחים אם יבוצע המקטע הצפוני של העוקף המערבי".


"הוועדה המחוזית לא הלכה עם זה. מצד שני, היא גם לא אישרה את הצורך בהוצאת התנועה החוצה מפרדס חנה כרכור וקידום המקטע הצפוני", ממשיך אלטמן. "היא השאירה חלופה אחת לבחינה נוספת למקטע הצפוני של 652 העוקף והיא צמודה למסילת הרכבת מהבורג’ שבבנימינה לפארק התעשייה".

עוד הוא מוסיף לגבי הוועדה והנחיותיה לגבי המושבה, כי ההנחיות קובעות כי יהיו דווקא הרחבות הכבישים החוצים אותנו (651 הוא דרך הים): "הרחבת כביש 651 לפי התכניות המאושרות בתוך פרדס חנה, כולל הקטע המבוצע כבר בימים אלו – (הוועדה מציינת לעניין זה שרוחב הכביש המאושר הוא  20מ' ואף 30 מ' בקטעים מסוימים.( שיפורים תנועתיים במצב הקיים בתוך פרדס חנה כולל למשל ביטול פניות שמאליות מ/אל כביש 652  הקיים בתוך הישוב, הוספת נתיב בכיכרות בכביש 652 הקיים לימינה חופשית, רימזור ועוד".

"אני בטוח שהמשרד להגנת הסביבה יתאמץ להמשיך להראות שהפגיעה בשטחים הפתוחים אנושה ודורשת את ביטול המקטע והמשך העברת התנועה החוצה דרך פרדס חנה כרכור", הוא מסכם ומבהיר: "אני מצפה שהמועצה תתחיל לעבוד על הכנת מסמך ההצדקה שיוגש, בין אם ע"י היזם ובין אם ע"י המועצה, ויהיה כזה שלא יהיו ספקות ולא אפשרות לערער על כך שהוצאת התנועה החוצה מחויבת המציאות עבור פרדס חנה כרכור – הן בפן התחבורתי, הבריאותי, הבטיחותי, הסביבתי וכמובן בכל הנוגע לפיתוח היישוב!".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן