Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המאבק החל: תושבים יחד עם חברי מועצה בפרדס חנה-כרכור נגד התרחבות אזור התעשייה קיסריה

המאבק החל: תושבים יחד עם חברי מועצה בפרדס חנה-כרכור נגד התרחבות אזור התעשייה קיסריה

במסגרת התוכנית, מבקשת החברה לפיתוח קיסריה לאשר 200% בניה ולהרחיב את הפארק במאות אלפי מטרים של תעשיה ומסחר. התושבים החלו במאבק בנושא. החברה לפיתוח קיסריה: "פארק העסקים מעביר מידי שנה סכומים אדירים מהכנסותיו ליישובי הסביבה, גם לפרדס חנה-כרכור"

לתושבי פרדס חנה כרכור והאזור התברר לאחרונה כי החברה לפיתוח קיסריה הפקידה תוכנית לפיתוח והרחבת פארק התעשייה “קיסריה”. התוכנית (מס’ 399-0785675) חלה על מתחם 3, שטח נרחב בצפון אזור התעשיה. במסגרת התוכנית, מבקשת החברה לפיתוח קיסריה לאשר 200% בניה ולהרחיב את הפארק במאות אלפי מטרים של תעשיה ומסחר.

ברוך אלטמן (בתמונה משמאל, צילום פרטי), תושב פרדס חנה-כרכור, הבוחן את נושא פארק התעשיה קיסריה לאור עקרון הצדק החלוקתי מזה זמן רב, פועל יחד עם חבר המועצה עוה”ד אביעד סיני להגשת התנגדות. עכשיו הם קוראים לציבור להצטרף למאבק. השניים אף הביאו לכך שמועצה מקומית פרדס חנה-כרכור פועלת להגיש התנגדות גם היא ואף פנו אל רשויות שכנות נוספות אשר הביעו נכונות להתנגד.

אלטמן מסביר: “גיליתי כי בשקט בשקט ובשיטת הסלמי הופקדה תוכנית להרחבה משמעותית של פארק התעשייה קיסריה. אם התוכנית תאושר, המשמעות להבנתי בעייתית מאוד עבורינו, התושבים.

“צריך להבין שבשונה מכל מקום אחר בארץ, כל היטלי ההשבחה וגם הארנונה השנתית מהפארק הנמצא בשטח גלילי ומתקרא “אזורי”, לא מגיעים לישובי הסביבה ולא משמשים פיתוח מקיים תחת עקרון הצדק החלוקתי של העושר המרחבי. מדובר בעשרות ואולי מאות מיליוני ש”ח. המשמעות – התוכנית החדשה מחזקת את החזק, מקטינה עוד יותר את פוטנציאל ההשתכרות של הישובים המוחלשים מול ה”מונופול” האזורי, ומעצימה מפגעים כמו השימוש בכבישים חוצי פח”כ על העומס לתושבים ובעיות הבטיחות הנובעים מכך, אך ללא כל שיתוף הכנסות. אני שואל – עד מתי תמשיך פח”כ להיות מוחלשת ותלויה בגרונה בפקידי הברון או בפקידי ממשלת ישראל? אני קורא לציבור להצטרף אלינו להתנגדות. המדובר בנושא חשוב מאין כמוהו לעתיד הישוב והאזור”.

פארק תעשייה קיסריה – צילום ארכיון

עוה”ד אביעד סיני חבר המועצה המקומית פרדס חנה כרכור מציין: “המדובר במאבק צודק ונכון בעד פרדס חנה כרכור ולא נגד קיסריה. לא ייתכן כי הפארק שדה פאקטו מהווה פארק אזורי לא ייתן פירותיו לפרדס חנה כרכור הצמודה לו מכל מיני הסכמות היסטוריות לא ברורות בינו לבין המדינה, כאשר בפועל מעמיס על התשתיות של הישוב בעוד הישוב ותושביו לא נהנים מארנונה והיטלים הנובעים מהפיתוח המבוקש.

אחד הדברים שכבר עם תחילת הקדנציה פעלתי וממשיך לפעול לקדם את אזור התעשייה “אילנות” המתוכנן סמוך לרכבת וצפוי להיות מנוף פיתוח משמעותי לכולנו. בנוסף, המינהל הפקיד לאחרונה תוכנית להרחבה משמעותית של אזור התעסוקה סמוך לרחוב תדהר. אני שמח על צעדים אלו ולא ייתכן כי המחוז והמדינה יאפשרו קידום תוכניות נוגדות כמו זו של קיסריה שלמעשה מעכבות ופוגעות בפיתוח של הישוב ואינן מניבות דבר לישוב חוץ ממפגעים ואתגרים.

“המדינה חייבת להבין כי סך הארנונה וההיטלים הנגבים היום מעסקים ומתעשייה בפרדס חנה כרכור הם המנוע לפיתוח ולעתיד הישוב.
אני שמח שהמועצה קיבלה קריאתנו ומגישה התנגדות שכל כולה בעד פרדס חנה כרכור, קורא לישובים אחרים להצטרף להתנגדות ולוועדה המחוזית לקבל את ההתנגדות ולסייע לפרדס חנה כרכור לקדם ולהוציא לפועל התוכניות שנועדו לאפשר לה להמשיך להצליח ולשגשג”.

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר בתגובה: “העובדות המתוארות אינן נכונות. בשל אופן ניהולו והשקעות עתק שביצעה ומבצעת החברה לפיתוח קיסריה, פארק העסקים החכם של קיסריה הוא היום מוקד תעסוקה מהגדולים והמוצלחים  בישראל  כולה המספק פרנסה ל – 12,000 עובדים ומהווה בית ל -250 חברות.

“בניגוד לנאמר, ככל הנראה בשל חוסר ידיעה, פארק העסקים החכם של קיסריה מעביר מידי שנה סכומים אדירים מהכנסותיו ליישובי הסביבה ובתוכם כמובן גם פרדס חנה כרכור וזאת במסגרת הסכמות שרק לאחרונה נחתמו מחדש עם מדינת ישראל ורשויות הסביבה.

“מובהר כי אופן הקצאת הכספים העצומים אותם מעבירה החפ”ק לרשויות הסביבה הסמוכות לפארק נקבע על ידי שר הפנים וועדת הפנים של כנסת ישראל ולא על ידי החפ”ק.

“בנוסף ובניגוד לאמור, במסגרת התוכנית, החפ”ק בתיאום עם מועצת פרדס חנה-כרכור מקדמת את סלילתו של כביש 652 המהווה כביש “עוקף פרדס חנה” ובשורה תחבורתית אדירה לאזור כולו”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן