Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הפוסט של איציק פתיתו שעורר תגובות רבות: “ישנה פגיעה קשה בשירות לתושבי אור עקיבא, אך ועדה קרואה אינה הפתרון”

מנהל אגף תחבורה בעיריית אור עקיבא לא חוסך בביקורת על העירייה - אך מצד שני מנסה להתוות דרך של שיקום, שלא בהתערבות משרד הפנים: "אכן, העיר תקועה. יש שחיקה מסוימת באמביציה של נציגי הציבור לשרת את העיר ואת התושבים שבחרו בהם. אך ״לשבור את הכלים״, להביא ממונים מבחוץ לניהול העיר יהיה בבחינת ״לשפוך את התינוק עם המים״

מנהל אגף תחבורה בעיריית אור עקיבא איציק פתיתו, מתח השבוע ביקורת על הנעשה בעיר ועל ההנהגה הפוליטית מקומית – לאור מצבה של העיר. הפוסט עורר הדים רבים וישנם שהסכימו עם פתיתו ואחרים שחלקו עליו, באשר להצעה כי ועדה קרואה תקבל את המושכות בעיר והתנגדותו של פתיתו למהלך שכזה. 

בשנים האחרונות בכלל ובחודשים האחרונים בפרט, אור עקיבא עוברת טלטלה מנהיגותית ופוליטית“, כתב פתיתו. “טלטלה זו באה לידי ביטוי בעיקר במחסור בניהול וארגון העיר שגורם לפגיעה קשה מאוד בשירות לתושב בתחומים עירוניים רבים – נקיון ותברואה, מידע לתושב ובכלל זה מענה וקבלת קהל, שירותים קהילתיים (מתנ״ס, ספרייה עירונית), ניהול משברים בעיר (הפסקות מים, התמודדות עם נגיף הקורונה) ועוד.

“מצב זה גרם למספר תושבים לפנות למשרד הפנים בדרישה לפזר את המועצה ולכנס ועדה קרואה לעיר. במסגרת הליך ועדה קרואה, ימונה לעיר ראש שאיננו מחברי העירייה או מאנשי העיר, על מנת ״לעשות סדר״. ונשאלת השאלה – מדוע?

“העיר שלנו גדלה ומתפתחת, מיום ליום מתרוממים עוד מנופים, שכונות נבנות, הקהילה בעיר צומחת ודור העתיד של העיר מתחיל לתפוס את המושכות, גם אם לא בדרך הפורמלית של חברות בעירייה.

“במשך 20 השנים האחרונות, העיר נוהלה על ידי שני אנשים בלבד. מבלי להתייחס לאנשים עצמם, ברור לחלוטין כי דם חדש לא יכול היה לזרום בעורקי אור עקיבא כאשר ״הפקק״ לא מחולץ.

“אך ורק כוחות מקומיים אשר רואים את טובת העיר והתושבים לנגד עיניהם יכולים לנהל את עירנו. אך ורק מי שמכיר את הניואנסים של התושבים, את השמות והפנים, את גבאי בתי הכנסיות ואת המתנדבים בעמותות, את ההון האנושי האדיר של העיר – רק הם יכולים להוביל את העיר לצמיחה ולפריחה”.

הפוסט המלא >>

פתיתו מודה כי “אכן, העיר תקועה. יש שחיקה מסוימת באמביציה של נציגי הציבור לשרת את העיר ואת התושבים שבחרו בהם. אך ״לשבור את הכלים״, להביא ממונים מבחוץ לניהול העיר יהיה בבחינת ״לשפוך את התינוק עם המים״. יש בקרבנו כוחות איכותיים (כן, גם בקרב המצדדים בועדה קרואה) שיכולים להכנס מתחת לאלונקה ולהחזיר את העיר למסלול הנכון. בידינו הדבר.

“אני מציע שבשלב זה נמתין להחלטה בעניין ראש העיר. במידה ויחליט או יוחלט שיסיים את תפקידו, יש ליישם את לשון החוק ולקיים בחירות לראשות העיר. אני סמוך ובטוח שנציגים/ות חדשים יתמודדו ומי שייבחר יוכל להנהיג את העיר בדרך חדשה. כל מי שייבחר, יהיה חייב לבצע רפורמות מרחיקות לכת, להשקיע לילות כימים על מנת להשיב את אור עקיבא למסלול: ארגון מחדש של מחלקות העירייה, הגדרת תפקידים, ניהול תקציב סדיר, חינוך, איכות סביבה, איכות חיים, חינוך, תרבות וספורט הם רק קמצוץ מהדברים שההנהגה החדשה תצטרך לטפל בהם.

פתיתו מציין כי יש לתת דגש בשלושה נושאים מהותיים בהם שירותי הרווחה בעיר (“למעלה מחמש שנים שאין ממונה על תיק הרווחה. דווקא אוכלוסיה זו צריכה את התמיכה והסיוע. כך נקטע את שרשרת הנזקקות, נצמצם פערים ונכשיר דור חדש העומד באתגרים שמציבים החיים בעירנו”), קליטת תושבים חדשים (“הערכות לקליטה של אלפי תושבים חדשים באור ים, קידום והאצה של מתחמי ה״פינוי-בינוי״ וקידום שכונות נוספות כגון שכונת נחל עדה. זהו אתגר המחייב תכנון וראייה לטווח של 10 שנים קדימה לפחות”) והחשיבות שבפיתוח והקמה של פארק תעשיות חדש בצפון העיר (פארק זה ישמש עוגן כלכלי לעיר וישנה ב 180 מעלות את האיזון הכלכלי – ייצור מקומות עבודה נוספים, יגדיל את ההכנסות לעיר, ימשוך תושבים חדשים ויקדם את התפתחות העיר”).

“כל אלה יתאפשרו רק בכוחות מקומיים ובעזרת שיתוף פעולה מלא של חברי המועצה המכהנים אשר הוכיחו בעבר אחריות אישית. אני קורא מכאן לכל תושבי העיר ובראשם לנבחרי הציבור להתנגד לועדה קרואה. רק אנחנו נסייע לעצמנו”.

הגולשת ורד דווקא מצדדת בהקמת ועדה קרואה: “עמרם מצנע עשה נפלאות בירוחם”, הגיבה. “יתכן ומשהו מבחוץ יעשה ניקיון וסדר. זו כבר לא עיירת פיתוח. מן הראוי לנהל אותה לא באווירת חמולה משפחתית ולהצעיד את אור עקיבא כמו רעננה כפר סבא הרצליה רמת השרון מבלי להתבלבל”.

עוזר ראש העיר בעבר, מאיר לב טוב, הגיב גם הוא לדברים וכתב: “את המושכות צריכים לקחת לידיהם בני דור הביניים והצעירים. לגבי וועדה קרואה – אסון לעיר. ראו לאן התדרדרה טבריה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן