Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בנימינה רוצה לנגוס באור עקיבא: דורשת ליישם חלוקת הכנסות מאזור התעשייה הצפוני של העיר

חברי הוועדה הגיאוגרפית הגיעו לבנימינה גבעת עדה ודנו על שורת נושאים. בין היתר: להעביר לשטחה את תחנת המשנה של חברת החשמל הנמצאת כיום תחת התחום המוניציפלי של אור עקיבא

בנימינה-גבעת עדה רוצה עוד הכנסות, על חשבון אור עקיבא: בהודעה שהוציאה מועצת בנימינה השבוע היא הודיעה כי במסגרת ישיבת עבודה של חברי הועדה הגיאוגרפית עם המועצה עלו מספר נושאים מוניציפליים בנוגע לשטחים מסביב לבנימינה, הגובלת במידת מה עם אור עקיבא.

ראש המועצה, איתי ויסברג סקר בפני חברי הועדה את אתגרי התכנון של המועצה והעלה את כוונת המועצה לבקש מנדט לוועדה במספר איזורים. בין היתר:
– העברת תחנת המיתוג של חברת חשמל לתחום השיפוט של בנימינה- גבעת עדה
– בחינת חלוקת הכנסות מאזור התעשייה קיסריה והגדלת חלקה של בנימינה גבעת עדה
– דיון חוזר של הוועדה בנושא חלוקת ההכנסות של אזור התעשייה הצפון מזרחי של אור עקיבא הסמוך לכביש 4

יושבת ראש הוועדה הגיאוגרפית מחוז חיפה, עו”ד רחל תורג’מן ומנהלת הוועדה הדס עקיבא, נפגשו עם ראש המועצה ויסברג, מנכ”לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, מהנדס המועצה אדר’ יואב מלטר, גזבר המועצה אבישי יצחק והיועץ המשפטי למועצה עו”ד אריאל פישר.

נזכיר כי באמצע 2019, נערך דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה על אזור התעסוקה הצפוני של אור עקיבא. מדובר באזור תעשייה שבעבר נקבע כי יהפוך אזורי ותתקיים בו חלוקת הכנסות עם מועצה מקומית בנימינה- גבעת עדה אולם עד היום החלטה זו לא יושמה בפועל. ראש המועצה, ויסברג דרש אז בדיון כי ההחלטה בעניין פיתוח אזור התעשייה תתקבל רק לאחר החלטת הועדה הגיאוגרפית בדרישת המועצה לחלוקת ההכנסות וטען כי “זהו מאבק על עתידה הכלכלי של מועצת בנימינה גבעת עדה”.

המאבקים הכלכליים בין בנימינה לאור עקיבא לא מסתיימים פה. לפני למעלה מעשור המליצה הוועדה לחקר גבולות של משרד הפנים להעביר כ-1,000 דונם שהיו שייכים לשטח השיפוט של מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה, לטובת אור עקיבא. במקביל המליצה הועדה כי במידה ובשטח המועבר תאושר תכנית לתעסוקה יש לקבוע בשטח זה מנגנון לחלוקת הכנסות. השטח המדובר אכן הועבר לאור עקיבא, ועליו צפויות להיבנות שכונות מגורים, במה שמכונה “מזרח אור עקיבא” – באיזור הקראוונים היישנים שפונו בשנים האחרונות ועד לצומת ברניצקי.

באמצע 2019 אישרה הוועדה המחוזית את שתי התוכניות להקמת שתי שכונות המגורים החדשות – ‘נחל עדה’ ו’נווה אילן’ בהיקף של כ-3,000 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 6 עד 21 קומות. עיריית אור עקיבא התנגדה לתוכנית, אך היא בינתיים ממשיכה להתקדם.

כאמור, מועצת בנימינה טענה לפני כ-3 וחצי שנים כי אזור התעשייה צפוי לקבל זכויות רבות מתוך ראיה אזורית שבפועל עדיין הוא פועל כאזור תעשייה של אור עקיבא בלבד “מאחר ועיריית אור עקיבא לא מיישמת את החלטת חלוקת ההכנסות”. מאז – המצב לא השתנה בהרבה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן