עליה של 72% במספר רוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בשנת 2017, באור עקיבא הנתון יותר מעודד

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

עליה של 72% במספר רוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בשנת 2017, באור עקיבא הנתון יותר מעודד

-

מגדלור-פיד ♋



שנת 2017 – המדממת ביותר בערים רבות: בתל אביב השנה הקשה זה שש שנים, ברמת גן, בחדרה ובבני ברק – השנה הקשה זה שבע שנים ובבת ים השנה הקשה זה תשע שנים.

נתוני “אור ירוק” לבטיחות בדרכים בדקו את מספר נהגי האופנוע הצעירים שנפגעו או נהרגו בערים בישראל.  בין היתר נבדקו כמובן גם אור עקיבא, חדרה, המושבות ויישובי הסביבה.

ובכן – באור עקיבא המצב דווקא מועדד ב-2017. בשנה זו לא נפצע אפילו לא רוכב אופנוע אחד על פי הנתונים בשטח העיר. זאת לעומת 7 פצועים משנת 2012 ועד 2016.

בבנימינה-גבעת עדה לא נפגעו רוכבי אופניים בשנים האחרונות ובפעם האחרונה שזה יתרחש זה היה בשנים 2013-2014 אף נפצעו 3 רוכבים.

בחדרה, העיר הגדולה ביותר באיזור, יש כמובן נתונים פחות טובים. 18 רוכבים נפגעו ב-2017, 16 רוכבים ב-2016, ובין השנים 2012 ל-2015 נפגעו בחדרה 46 רוכבים. מספרים גדולים מאוד.

בפרדס חנה-כרכור נפגעו ב-2017 ארבעה רוכבים, זאת לעומת 8 ב-2018. זה”כ בשנים האחרונות נפגעו בפרדס חנה 43 רוכבים.

באופן כללי ברחבי הארץ, בשנת 2017 נהרגו הכי הרבה רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בעשור האחרון. באוקטובר 2017 רכבו צעיר בן 21 ונוסעת  נוספת על אופנוע ברחוב בן גוריון ברמת גן, במהלך הנסיעה החליק רוכב האופנוע, תושב אשדוד, ונפצע באורח אנוש, הרוכבת שנסעה עמו, צעירה כבת 20, נפצעה באורח בינוני-קשה. הרוכב פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב ושם נקבע מותו. בן ה-21 הוא אחד מ-30 רוכבים צעירים (15-24) שנהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס בשנת 2017 נהרגו 30 צעירים (15-24) רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, עליה של 72% וכמעט פי שלושה מאשר בשנה שקדמה לה בה נהרגו 11 רוכבים צעירים. למעשה שנת 2017 הייתה השנה בה נהרגו הכי הרבה רוכבים צעירים בעשר השנים האחרונות ובה פער משמעותי במספרי ההרוגים בשנות העשור החולף כאשר השנה הקשה ביותר אחריה הייתה 2013 בה נהרגו 22 רוכבים.

שנת 2017 הייתה השנה הקשה והמדממת ביותר לרוכבי דו גלגלי מכל הגילאים בעשור האחרון והצעירים בטווח הגילאים המצומצם שבין 15 ל-24 היוו כמחצית מכלל ההרוגים בכל הגילאים. 30 מתוך 63 ההרוגים היו צעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה, שיצאו מביתם כשכל חייהם לפניהם ויותר לא שבו אליו.

צעירים הרוכבים על דו גלגלי נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים: האחת היא קבוצת הרוכבים על אופנועים וקטנועים הפגיעים בין השאר מעצם היותם חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בנוסף מדובר על שימוש בכלי רכב שאינו יציב דיו, וכן תהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק. קבוצת הסיכון השנייה נעוצה בהיותם של הנהגים צעירים וחסרי ניסיון ולאור כך יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש פחותה.


[fbcomments]

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום

 

ענו על משאל מגדלור-ניוז: האם תסעו לחו”ל בקיץ הנוכחי למרות הקורונה?

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מגדלור-פיד ♋

דילוג לתוכן