Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

נחשפתם לאדם מעשן בחנות הנוחות “yellow” באור עקיבא או ב”דור אלון” בבנימינה? ייתכן ואתם זכאים לפיצוי

הסכם פשרה בתובענה ייצוגית הושג לאחרונה בבית המשפט השלום בת"א, לאחר ששלושה אנשים תבעו את "פז", "דור אלון" ו-"דלק מנטה" על אי אכיפת חוק העישון בסביבות חנויות הנוחות שלהן

הסכם פשרה בין 3 חברות דלק המרכזיות בישראל, לבין צרכנים, הושג לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעים, עומר פיינטוך, עומר אל וערן לנגרמן, הגישו תובענה ייצוגית נגד חברת “פז” (המפעילה את חנות הנוחות “יילוו”), “דלק” (המפעילה את חנות הנוחות “מנטה”) ו”דור אלון”.
על פי התובעים, הטענה כי החברות הפרו לכאורה, את הוראות החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון בשטחים חיצוניים ובאזורי הישיבה הצמודים לחנויות הנוחות, הפועלות בצמוד לתחנות הדלק שלהן.

השלושה ביקשו מבית המשפט, צו עשה לאכיפת הוראות למניעת עישון בשטחים האמורים, פיצוי כספי לחברי הקבוצה ותשלום שכר טרחת עורכי דין. חברי הקבוצה, כך נכתב, הם “כל אדם אשר נחשף לעישון בחנויות הנוחות של המשיבות או בסמוך אליהן”.

לחברות המדוברות, סניפי דלק רבים ברחבי הארץ וכך גם באזור חדרה, אולם לא לכולן יש חנות נוחות צמודה – אלא לחלקן. לחברת פז ישנם סניפים באור עקיבא, פרדס חנה, חדרה, בנימינה, קיסריה, חופית, כפר קרע, באקה, עמק חפר ועוד.
לדור אלון תחנות בחדרה, זכרון יעקב, בנימינה, פרדס חנה-כרכור, חריש, ערערה ועוד.
לדלק מנטה יש תחנות או נקודות בזכרון יעקב, חדרה, מצר, כפר קרע ועוד.

דור אלון בבנימינה | צילום: מגדלור ניוז

הצדדים ניהלו ביניהם משא ומתן, שבסופו בחרו להגיע להסדר פשרה. בין עיקרי ההסדר:
“‏התחייבות חברות הדלק לתוכנית עבודה בת שנתיים ימים, מתוקצבת באופן הולם, אשר תחייב את המשיבות לנקוט לאורך התוכנית באמצעים מכבידים ונרחבים למניעת עישון באזור חנויות הנוחות, וזאת הרבה מעבר לחובות הקבועות בחוק למניעת עישון.

“כחלק מתוכנית העבודה, המשיבות מחוייבות להעביר חלק משמעותי מסכום ‏המיצוי כתרומה לקרנות רלוונטיות או לקרן למימון תובענות ייצוניות. תכנית העבודה האמורה תתוקצב בסך של 5 מיליון שקלים סה”כ, אשר יחולקו בין המשיבות בהתאם לאמור בהסכם תפשרה. פירוט רלוונטי אודות תוכנית העבודה מצוי בהסכם המשרה”.

‏‏במסגרת הסכם הפשרה המלצת הצדדים לביהמ”ש היא כי הנתבעות  ישלמו למבקשים סכום בסך 250 אלף שקלים, ולבא כוחם שכר טרחה בסך 750 אלף שקלים.
עוד צוין בהסכם הפשרה: “‏אדם הנמנה עם הקבוצה שבשמה הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה, אדם המועל לטובת עניינם של חברי הקבוצה, רשות… הסכם הפשרה עומד לעיון במזכירות בית המשפט בין השעות 8:30 ל-12:30.
במידה ולא יהיו הסתייגויות על ההסכם, הוא צפוי להיכנס לתוקפו בעוד כחודש ימים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בן 22 נדקר בקטטה באור עקיבא

אלימות באור עקיבא במוצאי השבת. בשעה 18:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על פצוע מאירוע אלימות באור עקיבא. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן