Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יש תקווה? הפתרון שעשוי להביא לצמצום מפגע האבק, העשן והריח בעין הים בחדרה

"מזה תקופה ממושכת אנחנו מתלונננים ודבר לא קורה", אמר תושב השכונה המעורב אייל פבזנר בעדכון שהוציא * כעת מתוכננים שורה של פעולות בעקבות שיתוף ציבור שהתקיים לפני שבוע וחצי בשיתוף איגוד ערים

ביום רביעי לפני כשבוע וחצי התקיים שיתוף ציבור בנושא המטמנות ממול לשכונת עין הים בחדרה. לאחר תלונות של שנים על ריחות חריפים, עשן וזיהום שמחריבים לתושבים את חיי היום יום, התבשרו אנשי עין הים בשינויים שצפויים להיכנס לתוקף בקרוב ולשפר מעט את הסבל אותו הם חווים.

“מזה תקופה ממושכת אנחנו מתלונננים ודבר לא קורה”, אמר תושב השכונה המעורב אייל פבזנר. “עד שהתחלנו במאבק ‘חדרה עיר הזבל’ שיצר כאמור הדים הן בתקשורת והן במשרד הגנת הסביבה, איגוד ערים ועירית חדרה”.

פבזנר מנה את השינויים שצפויים להיכנס. “בחלק מהדברים ישנה התקדמות אדירה בטיפול במפגעים”, אמר והרחיב: “מגרסה הפועלת למחזור הפסולת באתר וגורמת לאבק – הייזם יחויב להכניס את המגרסה לתוך מבנה סגור ובכך למנוע הגעת ענני האבק לשכונה”.

בעירות פנימיות- באתר אביבית (המטמנה המזרחית יותר) – ישנו הר שמוטמן כבר במלואו שכולו בוער מבפנים – עובדה בפני עצמה המוכיחה על הפרות של תנאי ההיתר, היזם הגיש תכנית לכיבוי ההר, התכנית אושרה על ידי איגוד הערים ומשרד להגנת הסביבה. חדשות פחות טובות..- בתקופה של פתיחת ההר – התושבים ירגישו חזק יותר את הסרחון. לטענת אנשי המקצוע במצב הקיים אין מענה אחר, אחרת נסבול תקופה מאד ממושכת מהבעירות.

שכונת עין הים. צילום פרטי

אכיפה– עד כה בוצעה באתר אכיפה מוגבלת עד כמעט לא קיימת- בשנת 2022 עירית חדרה מכפילה את כמות הפקחים ובתכנית עבודה השבועית- הפקחים יחויבו להכנס לאתר מספר פעמים בשבוע לצרכי אכיפה

“שינוי תנאי העבודה – במהלך רוחות מזרחיות ( הסירחון ואבק מגיעים לשכונה ברוחות מזרחיות)- המטמנה תחויב להפסיק את עבודתה

“שקיפות נתונים– עד כה ( גם היום) התושבים לא קיבלו לידיהם את תנאי ההיתר של המטמנה, נתונים סביבתיים, דוחות סיור של גורמי מקצוע במקום ועוד. ישנה כוונה להעביר את כל המסמכים ( ואנחנו לא נוותר עד שנקבל), בדיקת היתכנות טכנית של הצגת נתוני ניטור חומרים בזמן אמת באופן מקוון כך שכל תושב יוכל לדעת את הנתונים.

רישיון עסק – רישיון עסק ניתן למטמנות לתקופה של 5 שנים. אנחנו עומדים בפני סיומו של הרישיון הקיים. בשלב הזה הייזם יקבל רישיון זמני בלבד למשך חצי שנה- בתקופה זו הייזם ידרש לעמוד בכל התחייבויות שלו כלפי הרגולטור”.

פבזנר חתם: “תודה לכל תושבי השכונה שהגיעו פיזית, שפעלו תקופה ארוכה בשטח, הגישו תלונות בזמן אמת, התחברו לשיתוף בזום ושאלו שאלות קשות. האם קיבלנו על הכל מענה- התשובה היא לא. השאלות היו קשות וניתן היה להרגיש את האכזבה הרבה ואי אמון של התושבים במערכות המטופלות במטמנות. אנחנו נמשיך להיאבק על זכותנו לאיכות חיים בשכונה ולא מטרדי הריח והאבק”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן