Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מציתים סדרתיים או סדרת הצתות רנדומלית? אירועי שריפות רכבים מטילים אימה בשבועות האחרונים על אור עקיבא. לאחר מספר הצתות כאלה, נראה כי ישנה מלחמה תת קרקעית בין גורמים שונים, או שאולי מדובר במציתים סדרתיים למטרות “שעשוע ביזאריות”. במשטרה מיעטו להגיב לאירועים אם בכלל בתקופה האחרונה אך היום (12.2) ציינו כי חשוד אחד כבר נעצר לפני מספר ימים – אולם זה שוחרר היום (ראשון).

בשלישי (14.2) אנו מדווחים כי בלילה האחרון הוצתו שני כלי רכב פרטיים סמוך לכיכר המזרקה (כיכר המע”ר) במרכז העיר. מצילומים שהגיעו למגדלור ניוז נראים שני כלי רכב, אחד מהם רכב חשמלי, שנשרפו ונגרם להם נזק כבד, בחניה במפרץ החניה מול הכיכר. טרם נמסרו פרטים נוספים מכיבוי והצלה או משטרת ישראל באשר להצתות הלילה.

בעקבות הצתה זו הוציאה עיריית אור עקיבא הודעה לראשונה בהתייחסות למצב בה נמסר כי “אנו חווים גל של הצתות בשבועות האחרונים ברחבי העיר. חשוב לציין כי הנושא נמצא באחריות וטיפול משטרתי. עיריית אור עקיבא מסייעת ותמשיך לסייע בידי משטרת ישראל בכל הכלים העומדים לרשותה ובכלל זה גם באמצעות מערך המצלמות שעומד לרשות העירייה. מכאן נציין גם כי מערך המצלמות עובד בתפוקה מלאה ותקינה. מ”מ ראש העירייה – אלי אנקונינה יזם דיון דחוף עם מפקד תחנת חדרה – סנ”צ זהר מסלאווי וסוכם על תגבור פעילויות משטרתיות גלויות וסמויות על מנת להביא את התופעה לכדי סיום מהיר”.

בתחילת השבוע, (ראשון, 12.2) רכב הוצת בשכונת היובל בצפון העיר, ברחוב הר סיני. ניידות כיבוי ושיטור עירוני הוזעקו למקום. בשבוע האחרון אירועי ההצתות הגיעו לשיא. על פי דיווחי תושבים, שני רכבים ומיניבוס עלו באש בליל שני (6.2), אחד מהם ברחוב סמדר ב”אור ים”. נזק רב נגרם לרכבים, אולם לא דווחו נפגעים. המשטרה פתחה בחקירה, נבדק חשד לרקע פלילי.

בהמשך לכך כתבה התושבת קרן שרכבה הוצת: “היי אני קרן וכרגע הציתו לי את הרכב בזדון אנשים שאין לי מושג למה עשו זאת ברחוב הר סיני.. פונה לליבם של מי שגר באזור גני נילדים ליד הר סיני, אם יש לכם מצלמות שמכוונות לאזור ומצלמות… ראיתם משהו חריג בבקשה תפנו אליי בפרטי בדחיפות …”.

תושב אחר כתב: “משתתף בכעס שלכם ובתסכול…מה זה ההזייה הזו של הצתות בכל העיר? איך דבר כזה לא עולה לכותרות ארציות, והופך את העיר? במהלך חודש ימים כמעט עשרות רכבים! איפה כל נבחרי הציבור שאמורים לפתור בעיות שכאלה? איפה המשטרה שתחקור… יש בעיר עשרות מצלמות לא כולל המצלמות הפרטיות שיש היום בבתים, ברכבים, בכניסה לחנויות, אם רוצים אפשר לפתור. אבל זה משהו שעם קצת השקעה פותרים , תופסים, מענישים וכולאים…”.

האירוע בראשון מצטרף לאירועי הסופ”ש האחרון בו היה עוד גל הצתות. תחילה ברחוב הנביאים, שם עלו באש שני כלי רכב ומשאית, ובלילה החולף (12.2) – שני כלי רכב הוצתו בשכונת “אור ים” – נזק כבד נגרם לכל הרכבים.

רכבים עלו באש באור עקיבא (לפי סעיף 27, א) פנו אלינו למתן קרדיט או הסרה: [email protected]

האירועים מצטרפים להצתת רכב ללא כל סיבה ב-17.1 ברחוב האלון בשכונת אורות באור עקיבא. הרכב נשרף כליל, ובעליו לא ידעו להצביע על גורם שעשוי היה לרצות לעשות זאת.

כל אלה זורעים בהלה ברחוב באור עקיבא והרשתות החברתיות גועשות. “איפה מצלמות עיר ללא אלימות? העיר בוערת”, כתבו תושבים. אחרים הוסיפו: “צריך לשנות את שם שכונת אור ים ל’הארלם’. מה קורה פה?”

“העיר שלנו נמצאת כבר מספר שבועות בל”ג בעומר”, כתבה תושבת אחרת, “מתי ייגמר הסיוט הזה? מרבית כלי הרכב שעלו באש אנשים נורמטיבים שאינם מעורבים בפלילים.

comment image

דוברות כבאות חדרה, מגדלור ניוז

“נמאס להתעורר להצתות …תושבים מבועתים שנשרף להם הרכבים! צריך לסדר את המצלמות! להגביר את כוח המשטרה בעיר ובסיורים כהרתעה!”.

בכבאות והצלה דיווחו בשבוע שעבר על הצתת הרכב באור ים, אך על יתר ההצתות לא דיווחו ואלה זכו להתעלמות.

בעיה גדולה יותר ניצבת מצד המשטרה. מחוז חוף לא עדכן על אף הצתת רכב שאירעה לאחרונה – מתוך לפחות 4 אירועים, 0 דווחו לכלי התקשורת. גם עיריית אור עקיבא לא התייחסה לאירועים ולא ציינה מה בכוונתה לעשות מול גורמי האכיפה על מנת להחזיר את השקט לרחובות.

ממשטרת ישראל נמסר:
“מיד עם קבלת הדיווחים במוקד המשטרה בדבר הצתת מספר רכבים בעיר אור עקיבא, הגיעו שוטרים למקום ופתחו בחקירות הרקע ונסיבות האירוע ואף עצרו תושב העיר בחשד למעורבותו באירוע והחקירה נגדו טרם הסתיימה.
“אנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות ובריונות באשר הוא, ונמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים”.

עדכון ראשון: 12.2.23, 9:52
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן