חבר מועצת העיר אור עקיבא לשעבר, שלומי אבני, בביקורת חריפה: "הדרג הפוליטי בעיר נכשל; מעניין אותם כסף, כח וקומבינות"

אבני כותב בפוסט נוקב וחריף על הדאגה שלו ממצב העיר: "פוליטיקה תמיד ערבבה בתוכה את המילים שחיתות, כח, קומבינות, סידור לקרובים, שוחד ועוד. בדיוק בגלל זה לא רציתי להישאר שם ולא רציתי להיות חלק מזה. משרד הפנים צריך לקחת את האחריות הניהולית על העירייה ובמקביל כי כל נבחרי הציבור יפוטרו והמועצה תפוזר"

"עד מתי? עד מתי נהיה בני ערובה של מערכת כושלת?". כך כותב הערב (מוצ"ש) חבר מועצת העיר אור עקיבא בעבר וממלא מקום ראש העיר בתואר, שלומי אבני, במתקפה ביקורתית וחריפה נגד הנהגת העיר והפוליטיקה המקומית בעשורים האחרונים. 

רגע לפני חזרתו הצפויה של ראש העיר יעקב אדרי, לאחר 11 חודשי הרחקה מתפקידו בעקבות פרשת המעצרים המטלטלת בעיריית אור עקיבא וחשדות כבדים ביניהם שוחד, מרמה והפרת אמונים, כותב אבני כי "הכישלון הצורם הוא של מדינת ישראל ומשרד הפנים! ורק אח"כ כישלונם של כל נבחרי הציבור ב-20-30 שנים האחרונות".

אבני מספר כי נבחר "פעמיים בבחירות- פעם אחת, בצעירותי, ל-יו"ר האופוזיציה (הלוחמת והמתוסכלת, יש לציין) ופעם שנייה לתפקיד מ"מ וסגן ראש העיר (בהתנדבות, לא כמשרה אמיתית אלא תואר של "כבוד" …. לכאורה כבוד!).

"לפני כ-6 שנים התפטרתי מתפקידי ויצאתי בטריקת דלת מבניין העירייה. טריקת הדלת לא הייתה מכוונת לרגע לעובדים ומנהלים מסורים ובטח לא לתושבי העיר.
טריקת הדלת בהחלט הייתה מכוונת לדרג הפוליטי, על כל מרכיביו!

"הדברים שאני כותב אינם "פוליטיקלי קורקט", אני יודע. יתרה מכך, חלק מהאנשים שם הם אנשי כבוד שהגיעו לשנות ולעזור בהתנדבות, לצערי חלק קטן מאוד עד כמעט "נעלם"!

"טרקתי את הדלת כי לא רציתי יותר להיות חלק מדרג פוליטי שנכשל כישלון חרוץ ולא מודה בזה, פוליטיקאים שהדבר היחיד שמעניין אותם הוא- כסף, כח, קומבינות ועוד כסף! הרבה פעמים במסווה של תרומה לקהילה וציונות…הזיה בחסות משרד הפנים".

עוד מוסיף אבני: "כולם באור עקיבא, בטח ותיקי העיר, יודעים בדיוק מה הן הקומבינות האלה… הרי הכל התחיל עוד בשנות ה-60 ופשוט השתכלל עם הזמן. יבוא מישהו ויגיד "ככה זה"… פוליטיקה תמיד ערבבה בתוכה את המילים שחיתות, כח, קומבינות, סידור לקרובים, שוחד ועוד. בדיוק בגלל זה לא רציתי להישאר שם ולא רציתי להיות חלק מזה.

אבני מספר על פרויקט נירים בשכונות שהחל באור עקיבא והפך להיות פרויקט ארצי מצליח ועל הקשיים בדרך כדי לקבל ולו תקצוב קטן. "לפני שנתיים/שלוש יצא לי להיחשף שוב לחוסר ההיגיון וההתנהלות הקלוקלת של העירייה. הייתי צריך ממש להילחם על זה שיוקצה תקציב מסוים, קטן וצנוע לטובת אחד הפרויקטים שיזמתי עם השחרור מהצבא, פרויקט שאלפי בני נוער השתתפו ב-20 השנים האחרונות.

"באותו הזמן מאות אלפי שקלים ואף מיליונים המשיכו לזרום לכיסים של אנשים שמעולם לא תרמו לעיר ומעולם לא עבדו שעה אחת בעירייה או משהו שקשור אליה…האמת היא שנלחמתי והפעלתי את הקשרים שעוד היו לי עם כמה אנשים טובים במערכת וזה אכן צלח…הפרויקט עוד חי ונושם.

"שנים האחרונות נתבקשתי להתראיין ולהשתתף בכל מני מהלכים כנגד העירייה והעומדים בראשה. חלק מהמהלכים היו פוליטיים, חלק לכאורה חברתיים וחלק אישיים- סירבתי לכולם. המקום היחיד שבו הסכמתי להיות חלק מ… הוא יוזמה לפיה משרד הפנים ייקח את האחריות הניהולית על העירייה ובמקביל כל נבחרי הציבור יפוטרו והמועצה תפוזר.

רחוב עליזה יאנסן באור עקיבא. "הדפיקות כבר נמצאת בכל פינה ומקום בעיר"

"בשבוע האחרון נתבקשתי להתראיין לכתבת תחקיר של אחד הערוצים ובפעם הראשונה אחרי הרבה שנים הסכמתי להתראיין ולהביע את דעתי האישית, כתושב והורה לילדים שמתחנכים בעיר. בפגישות אקראיות עם תושבים אני שומע הרבה – יאללה זה הזמן שלך לרוץ ולשנות. הגיע הזמן להחליף את כולם שם (מתכוונים לפוליטיקאים).

"מבחינתי הבעיה המרכזית היא שלצערי 80% מחברי המועצה יישארו שם, גם בבחירות הבאות וגם אח"כ, הפתולוגיות והתופעות השליליות יישארו… מי שייבחר יצטרך להרכיב קואליציה, להסכים לחלק מהתנאים שיוצבו ע"י המפלגות השונות, יצטרך לחלק תפקידים וכך או אחרת הצעדים שלו יתקלו כל פעם ב"משחקים" ו- "מניפולציות" פוליטיות… יבוא מי שיגיד – ככה זה בדמוקרטיה, אלה כללי המשחק וכו וכו.

"אני אומר- בלבולי שכל!!! השיטה דפוקה זה ברור, האינטרסים ברורים, הדפיקות כבר נמצאת בכל פינה ומקום בעיר… הגיע הזמן ל- RE START!!! טוטאלי שום פתרון קוסמטי לא יעזור, בחירות זה קוסמטיקה של כשל מתמשך ושל תהליך הרסני שנמשך עשרות שנים".

חבר מועצת העיר, רמי ראובן, הגיב לאבני וציין: "בדרך כלל אני לא מגיב. לצערי ירדת נמוך מאוד וחלק מדבריך גובלים בהוצאת דיבה.מוזמן לבדוק את חשבון הבנק שלי וכמה התעשרתי, זה שהמצב לא טוב , כולנו יודעים, אבל לפתוח להביור על כול חברי המועצה ולהאשים אותם בפלילי. אני גאה במה שתרמתי לעיר ותרמתי המון
לך ולכול היורים באפילה אני אומר ,תתביישו. יש לכם משהו לומר תאמרו שם , סיטואציה, משהו מעבר לדיבור כללי ונמוך. חבל ומבייש".

עוד הוסיף ראובן: "הפוסט שלך מלא משחקי מילים, אבל מי שקורא מבין דבר פשוט – שכולם מושחתים ואינטרסנטים. כולם , עם תחנת יציאה של מילים מעורפלות.
בוא, אנחנו מכירים קצת, ציפיתי ממך ליותר קלאסה. ושוב, יש לך טענות , סבבה , גם עלי אני מוכן לקבל , אם יש כמובן, אבל להוציא פוסט שמציג את כולם באותו אור שלילי. באמת, ציפיתי ממך ליותר, יותר ממלכתיות, יותר הגינות, יותר דיוק. היית שם. יש לא מעט שמבלבלים ממקום של אינטרס אישי , צביעות. ממך לא ציפיתי".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

שמחה יוסיפוב נבחר לראשות העיר: "אור עקיבא היא אהבת חיי"; כך תיראה מועצת העיר (וידאו)

החיבור לנוח שמאילוב שהביא קהל מצביעים גדול | החבירה של יוסי כדורי וגולן מסיקה לקראת הסיבוב השני | והאכזבה בצד השני: "אחוזי ההצבעה בעיר היו נמוכים ורוב התושבים לא מימשו את הזכות הזו שניתנה להם" | תמה מערכת הבחירות באור עקיבא לשנת 2024 – פרק הסיכומים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן