Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

פניה נוספת לשרת הפנים: “אין מנוס מהתערבותך לצורך שיפור מצבה של עיריית אור עקיבא”

בתנועה שיגרו מכתב חדש למשרד הפנים לאחר שמנכ"ל המשרד, אלי הירש, דחה, כביכול, את בקשת התנועה להתערב יותר בנעשה בעירייה ולהשתמש בסמכויות המשרד על פי חוק. "מינוי ועדה קרואה - חלף חברי המועצה הנבחרים - אינה הדרך המתאימה להתמודדות עם מצב בו ראש רשות נחקר בפלילים", ציין הירש

לאחר פניית התנועה לאיכות השלטון בתחילת חודש מאי האחרון למשרד הפנים על מנת שייבחן אפשרות שימוש בכלים העומדים לרשותו בנוגע למצבה של עיריית אור עקיבא, שיגרה התנועה מכתב נוסף לשרת הפנים איילת שקד ובו פירטה התפתחויות ומצב הדברים בעירייה נכון להיום. 

כזכור, התנועה פנתה למשרד הפנים בבקשה לבחון את הפעלתם של כלי הפיקוח ובראשם כינון ועדה קרואה בעיריית אור עקיבא. בעמותה מציינים כי העירייה סובלת כבר מספר שנים מתפקוד לקוי, ולאחרונה אף נעצר ראש העירייה יעקב אדרי בגין חשד לפלילים. “כעת, ראש העירייה מורחק ממנה על פי צו המעצר, ובהתאם אינו ממלא את תפקידיו – אחד הגורמים המרכזיים לשיתוק העירייה”.

בפנייתם החדשה של עו”ד תומר נאור, מנהל האגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון ועו”ד גילי גוטוירט, מנהלת המחלקה המוניציפאלית בתנועה, ציינו כי ההתייחסות למעצרו וחקירתו של ראש העירייה, יעקב אדרי מהווה נסיבה אחת מיני רבות אשר מעידות על מצבה של העירייה וכי “המצב העגום בעירייה נמשך מזה זמן רב, ואף טרם מעצרו של ראש העירייה …”.

התנועה מפרטת עוד בנוגע ל”מצבה הכלכלי העגום של העירייה, לרבות העובדה שמכהן בעירייה חשב מלווה במשך 16 שנה ברציפות, מליאת המועצה אשר נמנעת מזה מספר שנים מאישור תוכנית ההבראה לעיר, והעובדה שתקציב העירייה לא אושר על ידי מליאת מועצת העירייה ולא על ידי משרד הפנים, כך שהעירייה מתנהלת על בסיס תקציב המשכי מזה שלוש שנים“.

התנועה מפנה לדוח מבקר המדינה שפורסם ביולי 2021, עליו דיווחנו בהרחבה במגדלור ניוז, הנוגע למצב הגרעוני בעירייה, גביית הארנונה וחובות ארנונה. “לסיכום, מצבה של עיריית אור עקיבא הוא בכי רע, ואין בכך ספק – האינדיקציות למצב העגום מצויות בדו”ח מבקר המדינה, בדו”חות הכספיים של העירייה, בפרוטוקולים של ישיבות המועצה, בחקירה המשטרתית של ראש העירייה, אשר אף הובילה להגשת טיוטת כתב אישום, ובעיקר – בפגיעה בחיי היום יום של התושבים, אשר רווחתם מופקרת על ידי הגורם אשר אמון על כך – העירייה”, כתבה התנועה לשרת הפנים איילת שקד ולגורמים בכירים במשרד הפנים.

“לעמדתנו, אין מנוס מהתערבותכם באחד מהכלים העומדים לרשותכם לצורך שיפור מצבה של העירייה, ועל כן פנינו אליכם בשנית על מנת לקבל הבהרות לעמדתכם”.

בתנועה הגיבו למכתב תגובה ששלח משרד הפנים בנוגע לטענות שהעלתה התנועה בחודש מאי. מנכ”ל משרד הפנים יאיר הירש דחה, כביכול, את בקשת התנועה להתערב יותר בנעשה בעירייה ולהשתמש בסמכויות המשרד על פי חוק.

הירש ציין כי העירייה החליטה למנות את ממלא מקום ראש העיר שמחה יוסיפוב, לאחר שאדרי הורחק מתפקידיו וכי  “מינוי ועדה קרואה – חלף חברי המועצה הנבחרים – אינה הדרך המתאימה להתמודדות עם מצב בו ראש רשות נחקר בפלילים”.

בנוסף, לעניין חוק הפסקת כהונת ראש העירייה וחברי המועצה לפי סעיף 206 לפקודת העיריות, מציין הירש כי סיום כהונת חברי המועצה וראש העירייה הוא אם “לא אישרה המועצה את תקציב העירייה בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת…”. “כידוע”, מוסיף הירש, “חוק התקציב השנתי לשנת 2021 טרם אושר בכנסת… ועל כן המנגנון שנקבע… לסיום כהונת חברי המועצה וראש העירייה אינו רלוונטי לעת הזו”.

עוד נכתב: “לעניין בקשתכם להקמת ועדת חקירה או הפעלת סמכות התערבות אחרת, יודגש כי משרד הפנים מפקח באופן רציף על תפקודה של עיריית אור עקיבא, כפי שפועל המשרד מול כלל הרשויות המקומיות, בהתאם לסמכויותיו על פי דין, ובוחן את הצורך מעת לעת בהפעלת סמכויות התערבות”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן