Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא | ביהמ”ש המחוזי מרכז: יש חשש ממשי לשיבוש הליכי החקירה מצדו של יעקב אדרי

בהחלטה שפרסם היום בית המשפט המחוזי נקבע כי אדרי ימשיך להיות מורחק מתפקידו, לפחות עד ה-22.8.2021, המועד אותו קבע בית משפט השלום לפני כשבועיים וחצי. המחוזי רמז כי גם אם יוגש כתב אישום נגד אדרי, אין הדבר מצביע על כך שיש להסיר את ההגבלות על תפקידו

מכה נוספת לראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי המורחק מתפקידו: בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעורו של אדרי על ההחלטה להמשיך את תנאי הרחקתו עד ל-22.8.2021 והותיר אותה כפי שהיא

“לאחר ששקלתי את מכלול טיעוני הצדדים ועיינתי בטיוטת כתב האישום, בדו”ח הסודי ובמסמך הנוגע להשלמות החקירה שהתבקשו, הגעתי לכלל מסקנה לפיה דין הערר להידחות”, כתב בית המשפט המחוזי בהחלטתו.

אני רואה עין בעין עם קביעות בית המשפט קמא בהחלטתו מושא הערר דנן בנוגע לתמונת החשדות כנגד העורר. סבורני כי טיוטת כתב האישום וחומר הראיות הגולמי עליו היא מבוססת, מקימה תשתית ראייתית לכאורית בעוצמה גבוהה לביצוע עבירות חמורות מצד העורר“.

המחוזי התרשם כי מדובר בחשדות לביצוע עבירות רבות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה, תוך קידום אינטרסים של גורמים בעיר אור עקיבא, בתמורה לטובות הנאה. “בין היתר נטען כי העורר עשה שימוש ציני ומושחת בכובעו כראש העירייה בתואנה לפיה הוא מבקש כביכול לסייע לנזקקי עירו, בעוד שבפועל הוא עשה שימוש בכספים ובטובות ההנאה שקיבל לצרכיו האישיים”.

קראו גם: 
•  לאזור המיוחד באתר ולכל הכתבות בנושא פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

עוד הדגיש המחוזי כי “מהראיות שהוצגו עולה חשש אינהרנטי לשיבוש מהלכי החקירה, הנובע מעצם יחסי הגומלין בין העורר, כמי שעומד בראש העירייה, לבין הנחקרים האחרים והעדים, והאפשרות להשפעה עליהם ככל שיוחזר לתפקידו, אף בהינתן הגבלות ממוקדות כפי שהוצעו על ידו.

“זאת ועוד, התרשמתי מהאמור בדו”ח הסודי לפיו העורר אף ניסה בעבר להסוות ולהסתיר חלק ממעשיו שהקימו חשדות לביצוע עבירות, כך שאין מקום לומר בעת הזו כי החשש לשיבוש החקירה חדל להתקיים. אמת כי גובשה בשלב זה טיוטת כתב אישום, אך כעולה ממסמך ההשלמות, נדרש לבצע מספר לא מבוטל של פעולות חקירה, שחלקן באופן מובהק בנות שיבוש”.

בהמשך התייחס בית המשפט לטענות סניגורי אדרי כי החשש משיבוש החקירה הסתיים, הפגיעה בחופש העיסוק של אדרי, הגבלות שניתנו כלפי ראשי עיר אחרים בישראל ותקופות ההרחקה, וכן באשר לשינוי “נקודת האיזון” לפיה הגיעה העת כי בית המשפט יתערב ויורה על השבתו של אדרי לתפקידו נוכח השלב החקירתי בו נמצא התיק.

“נוכח החשש האינהרנטי שחזרתו לעבודה בעירייה, גם תחת מגבלות כאלה או אחרות, תשפיע על גורמים מעורבים מעצם היותם רואים עצמם תלויים בו ובהחלטותיו, הרי שמתקיים אף החשש כי המשך העיסוק עלול להקל על ביצוע העבירה הנ”ל”, קבע המחוזי.

“לא נעלמה מעיני הפגיעה בזכויותיו של העורר, ובפרט הפגיעה בחופש העיסוק שלו, כמו גם הפגיעה ברצון ציבור הבוחרים, פגיעות אשר כמובן מתעצמות עם חלוף הזמן והארכת ההגבלות מעת לעת. ואולם, אל מול אלה יש לשקול גם את עוצמת החשדות לכאורה, ואת העובדה כי בעבירות בהן נחשד העורר טמונה פגיעה קשה באינטרס הציבורי במובנו הרחב, כך שמתחייב איזון בין השיקולים השונים”.

לבסוף ציין בית המשפט המחוזי כי “איני סבור כי בשלה העת לערוך את השינוי המבוקש בתנאי שחרורו של העורר ולהורות כי השלמת פעולות החקירה הנוספות תבוצע בשעה שהעורר יושב על כיסאו כראש העיר, גם תחת מגבלות שהוצעו על ידי העורר, כגון איסור להשתתף בדיוני הוועדה לתכנון ובנייה או על ליצור קשר עם עובדי עירייה ספציפיים ויזמים וקבלנים המעורבים בחקירה. סבורני כי לא די בהגבלות שכאלו עת משקללים את החשש משיבוש, והסכנה לביטחון הציבור וביצוע עבירות דומות, לאור מכלול הנתונים כפי שפורטו לעיל.

“לצד זאת אבהיר כי מצופה מהמשיבה להשלים את פעולות החקירה הנדרשות בפרק הזמן העומד לרשותה, תוך מתן עדיפות להשלמת פעולות החקירה בנות השיבוש, וכפי שציין נציג המשיבה במהלך הדיון בפניי, אף לשוב ולשקול מחדש את האינטרסים השונים נוכח התקדמות החקירה, אף טרם חלוף תקופת ההארכה שנקבעה”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

רוצים הנחה על עשרות אחוזים בתחבורה ציבורית של “צדק תחבורתי”? כך תעדכנו את הפרופיל

צריכים לעדכן לפרופיל החדש שלכם במסגרת רפורמת “צדק תחבורתי” ולא יודעים איך?  הפרופיל אינו מתעדכן אוטומטית, ולכן – מורידים את אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית, בוחרים בפרופיל אליו אתם זכאים,

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן