Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אחרי למעלה מחצי שנה: נחשפת הסיבה לעזיבתו של מפקד נקודת המשטרה הקודם של אור עקיבא רביד חוכיימה

אחרי למעלה מחצי שנה: נחשפת הסיבה לעזיבתו של מפקד נקודת המשטרה הקודם של אור עקיבא רביד חוכיימה

בנובמבר 2020 נעלם לפתע מפקד השיטור העירוני באור עקיבא רביד חוכיימה והוזז מתפקידו. עכשיו מתברר: הקצין נחקר במח"ש בגין חשד לעבירות קח-תן והטרדות מיניות. חוכיימה ועורכי דינו מכחישים גם היום את המיוחס לו ואף עתרו נגד החלטת המשטרה לפטרו משורותיה

בחודש נובמבר 2020, בלי הודעה מוקדמת, נעלם לפתע מפקד נקודת המשטרה באור עקיבא רביד חוכיימה מתפקידו. המידע שהגיע אז ל’מגדלור ניוז’ גרס כי המפקד הודח או הוזז מתפקידו, אך במשטרה מילאו פיהם מים וסרבו לאשר את הידיעה. חודש תמים לפני כן, נפתחה קבוצת פייסבוק חדשה תחת השם “שיטור עירוני אור עקיבא החדש” – שהחליפה אחת קודמת לעדכונים מהנקודה – אך זו הפסיקה לפעול מיד עם הפסקת תפקודו של חוכיימה בנקודה.

כעת, מעל חצי שנה אחרי – מתבררת הסיבה להיעלמות. האתר ‘פוסטה’ מפרסם היום כי חוכיימה, נחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) בקשר לפרשת השוחד של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי – פרשייה שמסעירה עד לימים אלה את העיר.

על פי ‘פוסטה’, “חוכיימה נחקר בחשד שביטל דוחות חניה לאדרי ולמקורביו, ופעל למענם בענייני אכיפה. בתמורה, לפי החשד, אדרי הבטיח לו סיוע בקידומו במשטרה”.

אך זה לא הכל. במח”ש ציינו בפני בית המשפט, כי ישנו חשד גם לעבירות מין מצד חוכיימה – עבירות שהקצין ובא כוחו מכחישים מכל וכל. חקירתו הראשונה של חוכיימה התקיימה בנובמבר, בצמוד למעצרו של אדרי ובכירים נוספים בעיר. בין היתר, נתפס הטלפון הנייד של הקצין, בו עשו שימוש במח”ש על מנת לאמוד על העבירות לכאורה בפרשה.

ב’פוסטה’ מוסיפים כי “בשלב ראשון הורחק חוכיימה מתחנת אור עקיבא ל-20 ימים. בשלב שני הוצא לחופשה כפויה ובהמשך נערך לו שימוע במדור המשמעת של המשטרה, מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. בעקבות השימוע קיבל הקצין בחודש יוני הודעה על פיטוריו מהמשטרה”.

האם מפקד תחנת המשטרה באור עקיבא כבר לא בתפקיד? במשטרה סירבו להתייחס

בדיון שהתקיים בעניינו של חוכיימה בבית המשפט השלום בחדרה בינואר 2021, בעתירה להחזרת הטלפון הנייד שלו, ציינו עורכי דינם של מח”ש כי מדובר “בעבירה שבה הוא מעורב עם אדרי, זה עבירת שוחד, עוד לא הוחזר לאדרי הטלפון, קודם כל החקירה שם טרם הסתיימה…הם מעורבים ביחד, המבקש (חוכיימה, ל”ט) ואדרי”.

בוידאו: חניכת השיטור העירוני באור עקיבא ב-2018

עורך דינו של חוכיימה- עו”ד אורן משה, קבל על האמירות כאילו הוא מקושר לסיפור אדרי. “איזה מעורבים? אלה דברים שמקוממים אותי. מדובר בטלפון שיומי בעלות 200 ש”ח. שלא תיאמר המילה עבירות מין, אני רוצה לומר את דבריי לבית המשפט.  מלכתחילה הרי בא למפה מח”ש היום וכל פעם בטענה אחרת, בהתחלה טענו שצריכים לפרוק הטלפון, היום באים בטענה שרוצים לחלט אותו, הם פשוט מחפשים את המבקש באופן אישי ורוצים להתעלל בו כי לא נתן להם את אדרי, אין להם שום דבר בתיק של אדרי וגם לא יהיה להם, אולי תהיה להם עבירה שתידון בטח לא בבית המשפט, עבירה משמעתית קטנה וזה מה שיהיה בכל התיק הזה בסוף. מוכן להפקיד בקופת בית המשפט סך של 200 ש”ח עבור הטלפון וזהו זה. הם מאשימים את מרשי שביטל לאדרי דוח תנועה, איזה ביטל ואיזה נעליים”.

בית המשפט החליט באותו הדיון להחזיר את הטלפון של הקצין לידיו אך מח”ש התנגדה וערערה על ההחלטה. בדיון שהתקיים יומיים מאוחר יותר (26.1.21) ציינו עורכי הדין של מח”ש רונן יצחק והדר שילוני כי “אנו מתבקשים להסיר את החלטת בית המשפט” – משמע לבטלו.

חוכיימה בעצמו אמר בדיון הזה כי יש לו הרבה חומר בטלפון. “זה לא בענן אצלי”, אמר. “עצם ההחזקה משהו אישי שלי, מבחינה פסכולוגית…המטרה שלהם לאחוז אותי בקצה החולצה….יש לי שם קודים של כסף, תיקיות סודיות…”.

בסופו של דבר שינה בית המשפט את ההחלטה – השאיר את הטלפון בידי מח”ש עם גישה מסויימת של חוכיימה לטלפון על מנת לקבל דברים להם הוא נחוץ מהמידע שעליו.

סנגוריו של הקצין, כך מדווח היום ‘פוסטה’, “הגישו לאחרונה עתירה מנהלית נגד פיטורי הקצין מהמשטרה. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען, כי החלטת הפיטורים איננה מבוססת על תשתית ראייתית, והראיות שנתפסו לכאורה בטלפון – דינן להיפסל…. הסנגורים מוסיפים וטוענים, כי המשטרה נוהגת כלפי הקצין הזוטר באופן מפלה ביחס לקצינים בכירים יותר שנחשדו בהטרדות מיניות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן