Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

באוויר, בים, ביבשה: הכירו את מסיימי הקורסים היוקרתיים מחוף הכרמל, בנימינה ופרדס חנה-כרכור

סג"ם ש' (19) מהמועצה האזורית חוף הכרמל סיימה לאחרונה את קורס קציני הגנה אווירית בחיל האוויר בצה"ל | היום מסיימים סגן שקד וולפגור (21), סגן ש' (22) וסגן רוני בר (22) מפרדס חנה-כרכור את קורס החובלים היוקרתי

סג”ם ש’ מהמועצה האזורית חוף הכרמל סיימה לאחרונה את קורס קציני הגנה אווירית בחיל האוויר בצה”ל. סג”ם ש’, בת 19, מתגוררת במועצה אזורית חוף הכרמל. אמה מנהלת שיווק ואביה מנהל מחשוב ובשירותו הצבאי היה לוחם בדובדבן. שני היא האחות הבכורה במשפחה. בתיכון הרחיבה מגמות מחול וביולוגיה. בזמנה הפנוי אוהבת לרקוד מחול, לטייל, לקרוא ספרים, לשמוע מוזיקה ולבלות עם המשפחה. לפני גיוסה להגנה אווירית לקחה חלק בתנועת הנוער “בני המושבים”.

ש’ התגייסה באוגוסט 2021 ולאחר הטירונות שובצה כלוחמת בגדוד 136 המפעיל את פלטפורמת הנשק “חץ 3” מערכת טילים ישראלית שתפקידה ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה וכן כנגד נשק בלתי קונבנציונאלי. סג”ם ש’ מספרת על הבחירה לצאת לקורס קצינים: “כבר מההתחלה רציתי להיות קצינה, אבא שלי איש צבא המון שנים וגם מפקדת הפלגה שלי השפיעה עליי מאוד, חשוב לי לקחת חלק בחינוך דור העתיד והמקצוע מרתק משמעותי”. סג”ם ש’ משתפת מה זה להיות לוחמת הגנ”א בעיניה: “לעשות את הכי טוב שאפשר, לא לוותר, להוכיח לעצמך שאתה מסוגל לעשות הכל ולצבור הישגים. זה הקורס הכי מאתגר שעברתי שבו לומדים המון והכל התחבר – המקצוע, הערכים והפיקודיות”, היא סיכמה.

// סג”ם ש’ מחוף הכרמל. צילום: דובר צה”ל 

בתוך כך, היום (רביעי) מתקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה בתווך הימי. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. את הקורס מסיימים 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.

// סגן רוני בר. צילום: דובר צה”ל 

בין המסיימים – שניים מפרדס חנה-כרכור. סגן רוני בר בת ה-21 מכרכור, חוותה שנתיים וארבעה חודשים בהם עברה הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לה דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. סגן רוני בר סיימה את קורס החובלים במגמת שייט ועתידה לשרת כחובלת בספינות המתקדמות של זרוע הים מסוג סער 6.

רוני למדה בתיכון ‘חקלאי’ והרחיבה פיזיקה ומדעי הספורט, בזמנה הפנוי רוני אוהבת לשחק כדורעף, להיפגש עם חברים ולרוץ. לפני גיוסה רוני הדריכה בתנועת הנוער ‘הצופים’ ואף לקחה חלק במחנה טבע בקנדה. רוני לקחה חלק במכינה הקדם צבאית ‘כפר תבור’, “המכינה נתנה לי הרבה כלים ובעיקר מוטיבציה ליזום ולהיות כמה שיותר עצמאית בחיי האישיים” היא מספרת.

על הקורס רוני מספרת: “חיפשתי לעסוק במשהו משמעותי שמשלב לוחמה ופיקוד והיום אני יכולה להגיד שמצאתי אותו בחובלים”. הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי, השלב שהיה הכי משמעותי עבורה היה שלב מתקדם, “אהבתי את ההרגשה שאני חלק מספינה וחלק מקבוצת לוחמים”, היא מספרת.

במהלך הקורס עוברים הצוערים מגוון רחב של תרגילים ויוצאים להפלגות מבצעיות שונות, “הרגשתי שאני חלק ממשהו גדול יותר, שאנשים מחוץ לזרוע לא תמיד ידעו או ישמעו על הדברים שאנחנו מבצעים”, היא מספרת. לסיום רוני מספרת כי חלומה הגדול הוא להיות מאושרת ולגרום לחיילה להבין שהם משמעותיים עבור ביטחון המדינה.

// סגן ש’. צילום: דובר צה”ל 

מסיים נוסף הוא סגן ש׳, בן 22 מפרדס חנה-כרכור שעתיד לשרת כסגן קצין מחלקה שייטת הצוללות. סגן ש’ למד בתיכון בעיר מגוריו, בזמנו הפנוי מספר ש’ כי אוהב לעשות ספורט, לטייל ובעיקר לשחק כדורסל, אותו הוא משחק מגיל 6 ועד היום. לפני גיוסו הדריך ש’ בתנועת הצופים, ובנוסף עשה שנת שירות העוסקת בשילוב בני נוער מהתפוצות בישראל ובהתנדבות בקהילה.

ש’ מספר כי בהתחלה לא חשב להתמיין לחובלים, אך לאחר שקיבל את המיון החליט לתת הזדמנות ולא התחרט מאז. סגן ש’ מספר כי “בהסתכלות לאחור, אני חושב שזה מקום מאוד מפתח אותך ברמה האישית. אתה מגלה דברים על עצמך, האנשים בקורס הופכים לחברים הכי טובים שלך, אתם 24\7 ביחד”. כמו כן הוסיף סגן ש’ כי ברגע שקיבלתי צוללות וכשהתחלתי להיחשף הבנתי את החשיבות של התפקיד שלי, מעטים האנשים שחשופים אליו”.

מבין כל החלקים בקורס, מספר סגן ש’ כי החלק שהכי אהב היה הימ”פ (ימאות ופיקוד). ” ההכשרה דורשת כוח רצון ולמידה תחת לחץ. הימ”פ מפתח לך את החוסן המנטלי. הוא בונה לך צדדים של לוחם ומוציא אותו בפן הפיזי”. אחת החוויות שהכי זכורות לסגן ש’ הייתה בשלב האקדמיה. “יצא לי להצטרף להפלגה ולחצות את תעלת סואץ, בחזרה לחיפה. כחניך בשלב האקדמיה לצאת להפלגה כזאת, זה מטורף”. מבחינת סגן ש’, “החלום זה לעשות את מה שאני אוהב, ולעשות טוב במקום שאני אוהב”.

// סגן שקד וולפגור. צילום: דובר צה”ל 

בוגר נוסף, סגן שקד וולפגור בן 21 מבנימינה סיים את קורס החובלים במגמת מכונה ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקת מכונה בשייטת ספינות הטילים של זרוע הים. שקד למד בתיכון ‘אורט בנימינה’ הרחיב פיזיקה ורובוטיקה, לפני גיוסו שקד הדריך בתנועת הצופים. שקד מספר שידע כי הוא רוצה לשרת בזרוע הים וכשנחשף ושמע על קורס החובלים, הבין שזה המקום שלו.

מבחינתו הרגע בו הוא הבין שלהיות חובל זה הדבר הנכון בשבילו הוא בסוף השלב המתקדם, “הייתי בשהיות במהלך מבצע שומר החומות, אחרי זה הבנתי שאני רוצה להיות חובל. לראות את העשייה בעיניים, ידעתי שאני במקום הנכון”, סיפר שקד.

מבחינת שקד, החלק שהכי התחבר אליו בקורס היה שלב ה”ייעודי שטח”, משום שיש בשלב זה עשייה רבה והתנסות פיזית בכל הלימודים התיאורטיים שנלמדו בקורס לפני כן. “חוויה אחת שזכורה לי במיוחד מהקורס הייתה אחרי שחזרתי באחד הימים של הימ”פ (ימאות ופיקוד), חזרתי הביתה והרגשתי גאה בעצמי, זה נתן לי דרייב להמשיך”. הימ”פ הוא השלב בקורס שבו מתנסים החובלים לעתיד בפיקוד בשטח, ומבחינת שקד היה זה חלק משמעותי בקורס ובהבנה של התפקיד אותו הוא עתיד למלא.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן