Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● אולי תפסיקו כבר לספור קלוריות?

“לבריאות” / מאת אדרת טרכטינגוט ● אולי תפסיקו כבר לספור קלוריות?

ספירת קלוריות, שקילת המזון, סדר יום נוקשה, הגבלת כמויות ועוד כל מיני כללים שהכניסו אותן ל"בית סוהר". אולי שווה לעצור רגע ולדבר על הנושא הזה שהוא חלק משמעותי בחייהן של נשים רבות?

זה נורא מעניין שיש לי תקופות שמגיעים אלי לייעוץ בריאות, כמה אנשים באותו השבוע ולכולם יש את אותה הבעיה בדיוק!!! כל פעם זה בתחום אחר. בשבוע האחרון זה קרה לי שוב. 4 נשים שהגיעו לייעוץ אישי, אחת אחרי השנייה במהלך יומיים וכולן באו עם אותה הבעיה של עודף משקל העומד על בין 20-40 ק”ג. 

זה נורא הפתיע אותי, בדרך כלל מגיעות אלי נשים עם בעיות בריאות. סכרת, לחץ דם, כאבים כרוניים, דלקות חוזרות, בעיות עור וכדו’. 4 הנשים הללו לא סבלו משום בעיית בריאות מוצהרת והגיעו רק עם הרצון להפחית את עודף המשקל. מי שמכיר אותי מקרוב יודע, שדברים כאלה לא עוברים על ידי סתם וכשקורים לי אירועים כאלה שאני מרגישה שהם לא רגילים

אני עוצרת ושואלת את עצמי: מה יש לי ללמוד מרצף הנשים האלה? או לחלופין, למה הן הגיעו דווקא אלי ומה יש לי ללמד אותן? אז עוד אין לי תשובות לכל השאלות והמחשבות שלי, התחלנו בתהליך ליווי אישי של חודשיים, ואני בטוחה שעוד חודשיים אני יהיה הרבה יותר חכמה. אבל כבר אחרי הפגישה הראשונה איתן, יצאתי בתחושה שהידע והתפיסה שיש לי לגבי השמנה, שונה מכל עשרות הדיאטות שהן עברו במהלך החיים שלהן.

ספירת קלוריות… שקילת המזון… סדר יום נוקשה… הגבלת כמויות… ועוד כל מיני כללים שהכניסו אותן ל”בית סוהר”. ואולי שווה לעצור רגע ולדבר על הנושא הזה שהוא חלק משמעותי בחייהן של נשים רבות. על הסיבות והגורמים להשמנה אפשר לכתוב רבות, אך אני רוצה היום להתייחס רק למיתוס “הקלוריות” שמרחף כעננה שחורה מעל ראשה של כל אישה באשר היא.

יש משפטים שאני שומעת כל שני וחמישי במפגשים שלי עם נשים ומתפלאת כל פעם מחדש. “אבוקדו? את יודעת כמה קלוריות? זה נורא משמין”; “אני שותה רק דייאט קולה, 0 קלוריות, אין עם זה שום בעיה”; “כל כך הרבה אבטיח??? את יודעת כמה סוכר זה?”.

אני אומר את זה בצורה פשוטה. אין קשר בין קלוריות להשמנה! אם אני אוכל קילו חסה, אני אעלה 1 ק”ג, ואם אני אוכל קילו שוקולד אני גם אעלה 1 ק”ג. למרות שבקילו שוקולד יש פי 50 קלוריות מאשר בחסה. אז מה ההבדל ביניהם? מה שנכנס לגוף זה אותו המשקל, השאלה החשובה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא: מה יוצא מהגוף?

כשאוכלים קילו חסה, מוציאים אח”כ יותר מקילו כי החסה סופחת פסולת וגורמת ליציאות ולשתן. כשאוכלים קילו שוקולד, המורכב ברובו משומן וסוכר הרוב נשאר בגוף, ונשארנו כמעט עם קילו נוסף למאגר השומנים שלנו. כשאוכלים מזון מרוכז, שאינו מכיל סיבים, נוזלים, ויטמינים ומינרלים הוא נוטה להישאר בגוף ולצאת באיטיות.

לעומת מזון המכיל אחוזי נוזלים וסיבים גבוהים, ועל כן מתפנה בקלות מהגוף. זו הסיבה שכששותים ליטר מים, גם כן עולים קילו. למרות שבמים אין קלוריות בכלל… אך לאחר כמה שעות הקילו הזה יורד כי הנוזלים מתפנים מהגוף באמצעות השתן. פירות טריים למרות הסוכר הטבעי שיש בהם מכילים 70% נוזלים, מכילים סיבים, ויטמינים, מינרלים ועל כן לא גורמים להשמנה. אפשר לאכול רוב היום פירות טריים ולא להשמין אלא להפך לרדת במשקל.

כך שלסיכום, כאשר מדברים על ירידה ועליה במשקל, המושג המרכזי הקובע הוא המסה שנכנסת לגוף, והמסה שיוצאת מהגוף. אם אתם אוכלים שלוש פעמים ביום, ולא הולכים להתפנות מספיק, תשאלו את עצמכם לאיפה הולך כל מה שאכלתם? חוויתי את זה על בשרי ממש כאשר ירדתי 20 ק”ג במהלך חצי שנה, ואני רואה את זה קורה כל הזמן על נשים שאני מלווה, כשמתחילים לאכול את הדברים הנכונים שמתפנים מהגוף בקלות זה קורה! הגוף מתחיל להשיל את כל מה שמיותר והמשקל פשוט יורד.

כדי לקבל את ההכוונה וההדרכה איך לעשות את זה בפועל אני פותחת בסוף אוגוסט תכנית ל 5 ימים שאפשר ללמוד מנה הרבה עקרונות ולהתחיל להתנסות ולחוות את התהליך.

לפרטים נוספים לחצו כאן:  https://boti.bot/Sgozis01_eB


הכותבת הינה יועצת בריאות טבעית, מנחה סדנאות לבישול ומעבר לאורח חיים בריא. להערות ושאלות: [email protected].

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן