Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שדרוג כביש 2 ליד אולגה: מיצג ויזואלי בגובה 15 מטרים יוקם, הכפלת נתיבי הנסיעה

שדרוג כביש 2 ליד אולגה: מיצג ויזואלי בגובה 15 מטרים יוקם, הכפלת נתיבי הנסיעה

הפרויקט הלאומי להרחבת כביש החוף בין מחלף חבצלת למחלף אולגה (תת"ל 31), מביא אתו בשורה גדולה לציבור החדרתי וצפוי לחבר בין שני צדי העיר, מזרח ומערב ולשנות את חוויית הנהיגה בעיר וביציאה ממנה | במסגרת הפרויקט תוקם גם 'כיכר הטכנודע', במרכזה יוצב מיצג ויזואלי מרשים בגובה של כ 15 מטרים מעולמות הרפואה, שיחובר לטכנודע- מוזיאון הרפואה והמדע הישראלי | מנכ"ל עיריית חדרה ערך סיור מקצועי במקום יחד עם נציגי חברת אפשטיין המנהלת את הפרויקט שצפוי להסתיים עד ספטמבר 2023

במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש 2 במקטע שבין חבצלת למחלף אולגה, שמטרתו היא הרחבת כביש החוף לשלושה נתיבים בכל כיוון נסיעה, מוקמים שני מחלפים – אולגה צפון הקיים שיוכפל בגודלו, ובמקום נתיב נסיעה אחד לכל כיוון על גבי הגשר, בגשר העתידי יהיו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, ומחלף חדרה מערב, הממוקם ליד גשר הולכי הרגל הקיים היום, גם הוא יהיה בעל חתך תנועתי זהה של שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.

העבודות בעיצומן, ובשבוע שעבר נערך סיור מקצועי במקום בהשתתפות מנכ”ל עיריית חדרה יעקב זיגדון, הצוות המקצועי של אגף הנדסה בניהולו של מהנדס העיר נדב הדר ומנהלי חברת אפשטיין, המנהלת את הפרויקט מטעם חברת נתיבי ישראל, זאת במטרה לעמוד על התקדמות הפרויקט ולוחות הזמנים, לפיהם הפרויקט יושלם תוך כשנתיים, עד ספטמבר 2023.

הבשורה המשמעותית המגיעה לתושבי העיר במסגרת הפרויקט, היא חיבור בין שני צדי העיר, מערב ומזרח, כאשר המצב העתידי יאפשר לכל נהג שירצה לנסוע מצד מערב העיר למזרח העיר או להיפך, נסיעה נוחה עם ארבעה נתיבי נסיעה, מה שיקל באופן משמעותי את עומסי התנועה הקיימים.

כחלק מהפרויקט, צומת העלייה מכביש החוף והחיבור למחלף אולגה צפון, שיוכפל בגודלו כאמור, יהפוך לצומת מרומזר, וצפוי להקל על עומסי התנועה הכבדים במקום. 

כמו כן, ייבנה מעגל תנועה גדול (כיכר הטכנודע) בעלייה ממחלף חדרה מערב וכחלק מהפרויקט. בכיכר, שקוטרה יהיה כ 42 מטרים, יוצב מיצג ויזואלי מרשים בגובה של כ-15 מטרים, אותו יוכלו לראות מאות אלפי האנשים שנוסעים על כביש החוף. המיצג, שיחובר לטכנודע- מוזיאון הרפואה והמדע הישראלי, יהיה כיאה לעיר בה הוקם המוזיאון הראשון מסוגו בעולם, מעולמות הרפואה.

התכנית שמטרתה שדרוג כביש החוף כך שתשופר זרימת התנועה ורמת בטיחות הנסיעה בו, תאפשר הגדלה של קיבולת הנסיעה והבטיחות בה על ידי הוספת נתיב, שדרוג המחלף הקיים, הקמת מחלף נוסף והתאמת הדרך לסטנדרטים של דרך מהירה.

צילומים: דוברות עיריית חדרה

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן בירך על התקדמות העבודות וציין כי בהתאם לחזון העיר, “הפרויקט הוא נדבך משמעותי בקידומה של מערכת תחבורה מתקדמת ובטוחה, לצד פיתוח הכבישים בתוך העיר במטרה להקל על הגודל בנסיעות פנים עירוניות וכן בכניסות וביציאות לעיר, למען שיפור איכות החיים וחוויית הנסיעה של תושבי העיר.”

כמו כן במסגרת הפרויקט, שעובר בפארק השרון ושמורת אלכסנדר, הושם דגש בפרויקט על שילובם של מעברים אקולוגיים לטובת בעלי חיים, ומעברים למטיילים, להבטחת התפקוד התיירותי והסביבתי באזור ושמירה על ערכי הטבע המגוונים הקיימים בו. בנוסף, הפרויקט כולל גם את הקמתם של עמודי תאורה, פיתוח נופי, גינון ומתרסים אקוסטיים, שיפחיתו משמעותית את רעשי הדרך.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן