Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ללא מוצא: עובדי מתנ”ס וספריית אור עקיבא בבית כבר 3 חודשים – ובישיבת המועצה ריבים וצעקות (וידאו)

הישיבה באמצע השבוע שעבר – חשפה במלוא העוז את החיכוך הנוכחי בין חלק מחברי המועצה בעיר, למ"מ ראש העיר שמחה יוסיפוב | צפו בוידאו מהישיבה

עצבים, הכפשות וסערה גדולה: ישיבת מועצת עיריית אור עקיבא שדנה פעם נוספת בסוגיית המתנ”ס והספרייה העירונית, שלא מתפקדים כראוי כבר חצי שנה, הייתה סוערת ביותר עם צעקות והכפשות הדדיות בין חברי המועצה ומ”מ ראש העירייה.

הישיבה באמצע השבוע – חשפה במלוא העוז את החיכוך הנוכחי בין חלק מחברי המועצה בעיר, למ”מ ראש העיר שמחה יוסיפוב. היו אלה אותם חברי מועצה שבחרו בעצמם ביוסיפוב לתפקיד ממלא המקום לפני מספר חודשים, בעקבות נבצרותו של ראש העירייה הנוכחי יעקב אדרי בעקבות הפרשה הפלילית בה הוא חשוד.

כאמור – בעקבות הנתק בין הצדדים קמה לה “השביעייה” – שבעה חברי מועצה שמשמשים סוג של קואליציה בפני עצמה ומקבלת החלטות – בחלקן – בניגוד לעמדת יוסיפוב.

ההצעה לסדר בסעיף הראשון של הישיבה ביקש להביא בחירת נציגי עירייה למתנ”ס. נציגים אלה כבר נבחרו בעבר אך מעולם לא תפקדו בשטח בגלל הקרע שנוצר בין קברניטי המתנ”ס והעירייה.

“אתה מדבר כמו יפה נפש”

מי שהוביל את ההצעה לסדר היה חבר המועצה אלי אנקונינה. “אנחנו, 7 חברי מועצה, חתמנו על זימון ישיבה שלא מן המניין, בנושא של המתנ”ס”, אמר בדבריו והוסיף: “כבר חצי שנה שהמתנ”ס סגור, אין חינוך בלתי-פורמלי באור עקיבא, אין תרבות, את הצהרונים העבירו למשכ”ל, קייטנות קיימות והמתנ”ס שומם. דבר לא תקין בשום צורה. חברי המועצה החתומים ביקשו לקיים דיון בנושא.

“הדבר הכי גרוע פה זה הפגיעה בעובדים. יש פה עובדים שנאלצו לצאת לחלת, אבל מלבד החלת, הם מקבלים 70% שכר, בלי תנאים סוציאליים. זו פגיעה קשה בעובדים ולא יכולנו לסבול את זה. פגענו בעובדים. אמרת שמעבירים לעמותת יפתח, תכלס – כולם יושבים בבית. שהם באים ורואים את ההתנהלות של המועצה – הם נפגעים. צריך להחזיר אותם וצריך לתת להם גב ושיפוי על התקופה הזאת”.

מ”מ ראש העיר, שמחה יוסיפוב, לא נשאר אדיש למילים ותקף חזרה: “אלי אנקונינה, איפה היית לפני 6 חודשים כדי לעזור?  איפה היית? אתה מדבר כמו יפה נפש. העובדים לא רוצים לעבור לעמותת יפתח. בחרנו שישה נציגים, יש פרוטוקול. באותו ערב רציתי ללכת להודיע – בואו נבחר. במקום שידברו איתי – לא נתנו לי לדבר. החליטו להעביר לעמותה פרטית. מה אפשר היה לעשות? אתה לא עשית שום דבר. אני רציתי לפתור את הבעיה.

בשלב זה לקח את רשות הדיבור חבר המועצה ארקדי גדילוב ופנה ליוסיפוב: “שמחה, נתנו לך את ברכת הדרך. ביקשנו לשבת עם הוועד ולפתור את הבעיות. למה זה תקוע כל כך הרבה זמן?”.

יוסיפוב השיב: “ישבתי עם הוועד, ישבתי עם ההסתדרות. ניסינו לעזור אבל העובדים לא רצו. כולנו רצינו לפתור את הבעיה. לגבי הקייטנות – המתנ”ס לא עושה את זה אלא בתי הספר וגני הילדים. אלי למה אתה לא אומר את זה? מי שאומר שלא העברתי כסף למתנ”ס – משקר”.

חוקי או לא חוקי?

מי שהיה מחזיק תיק החינוך במשך שנים, חבר המועצה יוסי כדורי, המשיך את דברי אנקונינה והעביר ביקורת על ממלא המקום: “יוסיפוב – האמנו לך בכל החודשים האחרונים. עכשיו מה קרה? היום העובדים בבית, לא מקבלים משכורת, ויש את כל הסיפורים האלה. מה שאנחנו דורשים עכשיו, רוב חברי המועצה, קודם כל לעביר להם כסף כדי שיהיה להם שכר”. כדורי אף תיאר את השתלשלות העניינים מאמצע חודש יוני ועד לישיבה, בה הפצירו לדבריו חברי המועצה לזמן את הישיבה בנושא המתנ”ס בכדי לקדם פתרון – אך ללא מענה, מה שכלל גם שליחת מכתב למשרד הפנים.

“כיום יש 13 עובדים במתנ”ס והספרייה שיצאו לחל”ת, רוב העובדים לא מקבלים היום שכר וזה דיני נפשות. המתנ”ס סגור והספרייה סגורה אחר הצהריים”, הוסיף כדורי.

בשלב זה, שלף יוסיפוב את דוח מבקר המדינה וטען כי חלק מהתסבוכת הנוכחית נובעת מהדוח, שקבע כי הוועד המנהל פועל שלא בצורה תקינה. “תקנון המתנ”ס אינו משקף את מעמדו המשפטי…וההנהלה אינה חוקית”, ציטט יוסיפוב מדוח המבקר – וכך למעשה, לא ניתן לדבריו להעביר כסף למתנ”ס במצב זה.

היועץ המשפטי אריאל ארונוביץ’ ציין כי כל נושא הוועד המנהל ייבחר על ידי אסיפת הוועד, שיכללו 6 חברי עירייה ומועצה וציבור, 6 חברי אסיפה ו-2 נציגי החברה למתנ”סים – סך הכל הרכב של 14 אנשים.

הרוחות בהמשך המשיכו להתלהט. יוסיפוב רצה להביא הצעה אחת, ואילו השביעייה ביקשה להביא הצעה אחרת – שעל פי יוסיפוב – היא לא יכולה להתקיים שכן הוא אינו חלק מהרשימה.

על פי יוסיפוב, יש לבחור שישה חברים מהעירייה ולהביא לאישור האספה של המתנ”ס. מאידך – אלי אנקונינה הציע הצעה אחר: “הצעתי היא שהחלוקה תהי של 40-40-20. נציגי עירייה – יוסי כדורי, רמי ראובן ומשה אבועזיז. מבחינת עובדי העירייה – מאיר פנחסוב ואינה איסקוב ונציגי ציבור – מלכה אבוקרט וגבי דהן”.

יוסיפוב אמר בשלב זה כי זה לא יכול להיות וכי הוא עצמו צריך להיות בפנים – שכן יו”ר הוועד המנהל של המתנ”ס חייב לבוא על פי המלצה של ראש הרשות.

הדרמה הגיעה לשיאה. בשלב הזה החלו צעקות בין הצדדים כשכל אחד מושך לכיוונו. אנקונינה התעקש להעלות את הצעתו להצבעה תוך כדי הצעקות הרמות. בסופו של דבר ההצעה הובאה לעצבעה ועברה ברוב של 6 חברים לטובת הצעת אנקונינה לעומת 4 בלבד להצעתו של יוסיפוב.

היועמ”ש לעירייה: עשיתם צעד מבורך 

חברי המועצה עברו להצעת הסדר השנייה – אותה העלה אף הוא אלי אנקונינה, כשביקש להעביר הקצבות מעמותת יפתח למתנ”ס באופן מידי לטובת פעילות ומשכורות העובדים.

יוסיפוב זעם: “תתבייש לך! תבדוק את החוק. אתה בחור חכם אבל החוק אומר שאי אפשר. למה לקבל החלטה לא חוקית ולעשות מעצמך חוק”.

אנקונינה: “ההחלטה היא שעמותת יפתח תחתום הסכם עם המתנ”ס כמו בעבר. עכשיו סידרנו את נושא ההנהלה”.

יוסיפוב: “לא סידרת כלום! זה על הנייר אבל משרד הפנים צריך לאשר”.

היועץ המשפטי אישר כי נכון להיום, עם הנחיית מבקר המדינה, לא ניתן להעביר כסף למתנ”ס, כך עוד הרכב הוועד המנהל לא תואם את התקנון שלו ואת רשם התאגידים. “עשיתם כעת צעד מבורך בכיוון הזה, אבל – עובדי העירייה ונציגי ציבור צריכים עוד לקבל אישור. האסיפה הכללית של המתנ”ס עוד צריכה לבחור את נציגיה כולל החברה למתנ”סים. רק אחרי כל אלה יהיה ניתן להעביר את הכסף”.

גם במקרה זה – 6 הצביעו בעד הצעת אנקונינה ו-4 בעד הצעת יוסיפוב.

עדכון ראשון: 5.8.21, 18:03

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

המשטרה: “המחאה בקיסריה – בלתי חוקית” ; שני מוחים נעצרו [וידאו 🎥]

מאות מפגינים חסמו אתמול (21.3) את ציר התנועה הראשי בקיסריה במחאה ליד בית ראש הממשלה | המשטרה הגיעה למקום בכוחות מתוגברים ובמהלך הערב נעצר חשוד לאחר שקרא למפגינים לחסום את הציר | בנוסף, רכב עמוס במאות אבוקות נתפס בחשד שיועדו לשימוש במחאה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן