"צפוף ומחניק": משתתפים בקורס נהיגה נכונה (מונעת) בחדרה נאלצו לעזוב את הקורס כי הנחיות הקורונה לא נשמרו

לטענת משתתפת בקורס בשבוע שעבר, בכל כיתה התקבצו בין 30 ל-35 אנשים בצפיפות, שני משתתפים בשולחן ללא מרחק, חלונות סגורים ומזגן שבקושי עבד. על אף שניסו להלין על המצב - לא היה להם עם מי לדבר. משרד התחבורה: "נבדוק לעומק את הטענות שהועלו ונהדק את הפיקוח על הזכיינים"

הרישיון פסול, אבל מה עם הבריאות? תושבת אור עקיבא שהשתתפה בשבוע שעבר בקורס נהיגה נכונה בבית ספר בחדרה, טוענת כי במקום היתה הפקרות מוחלטת בנוגע להקפדה אחר הוראות משרד הבריאות והנחיות הקורונה.

לטענתה, מדריך הקורס לא ביקש להקפיד על הנחיות הקורונה בכיתה הסגורה, שהיתה צפופה מאוד, שני תלמידים בכל שולחן ואי הקפדה יתרה על מסיכות ושמירת מרחק.

"הקורס מתקיים בכיתות של בית ספר. כיתות לא גדולות מבחינת גודל החלל", היא מספרת. "בכל כיתה דוחסים פה בין 30 ל-35 אנשים, צפיפות הזויה. 2 אנשים בשולחן, צמודים זה לזה, בקושי חצי מטר בין השולחנות. חלונות סגורים, כי בבתי ספר ללא סורגים אי אפשר לפתוח חלונות, הם מקובעים במצב סגור, ומזגן אחד שבקושי עובד. כיתות מחניקות.

"רשמית יש חובת מסכה על הפה והאף, אבל לא 100% מהאנשים מקפידים כל הזמן. יש פה איתי אנשים מבוגרים, אנשים בקבוצות סיכון. אפילו לא דרשו תו ירוק בכניסה".

אילוסטרציה

לטענת משתתפת הקורס, היו כמה משתתפים נוספים שביקשו להלין על המצב – אך לא נענו. "המזכירה הפנתה למוקד. במוקד רק מעבירים הודעות. המנחה טוען שהם פועלים לפי ההנחיות. האם קורסים של משרד התחבורה מוחרגים מהנחיות הריחוק? מהנחיות התו הירוק? תלמידים בבתי ספר לא מושיבים בצפיפות כזו. בטח לא בעיצומו של גל קורונה כשכל האזור כמעט כתום-אדום".

לדבריה, מספר משתתפים החליטו על דעת עצמם לפרוש מהקורס בעקבות הסיכון, ומנהלי הסדנה סירבו להעניק אישור הגעה לאלה שבחרו לעזוב את הקורס. המשמעות: עליהם יהיה לשלם על הקורס בשנית.

"היו כאן אנשים מבוגרים ממש, עם שלילה או התליה של הרישיון, שמסכנים את עצמם ממש בשביל לקבל שוב רישיון לנהוג. איך משרד התחבורה מתרץ את סיכון האנשים פה שלא לצורך? ולמה אנשים עם נקודות צריכים לשלם בבריאותם, פרנסתם, אולי אפילו בחייהם, בגלל ההפקרות הזו?".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "קורסי נהיגה נכונה מבוצעים בהתאם להנחיות משרד התחבורה, בכפוף להנחיות משרד הבריאות המתעדכנות מעת לעת. זכייני משרד התחבורה המפעילים את מערך הקורסים מחויבים לשמור על כללי התו הירוק ולוודא כי תלמידי הקורסים פועלים בהתאם להוראות שנקבעו ובכלל זה, עטית מסכה לאורך כל שעות הלימודים בקורס. כמו כן, על התלמידות והתלמידים לנהוג בצורה אחראית ולקיים את הנחיות הבריאות בראשם עטית מסכה בחלל סגור.

"בעקבות הפרסומים האחרונים החליט סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, אבנר פלור, לרענן לזכיינים את הנהלים המחייבים הקפדה על כללי משרד הבריאות. בנוסף לכך, הוחלט לבדוק לעומק את הטענות שהועלו ולהדק את הפיקוח על הזכיינים במטרה לוודא עמידה בכל הכללים שנקבעו. לאור התחלואה המתפשטת המשרד בוחן צעדים נוספים שיאפשרו להגן על התלמידות והתלמידים מפני התחלואה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן