70 בסרטונים – אור עקיבא חוגגת שבעים להיווסדה | הנשיא השביעי עזר ויצמן ז"ל [וידאו]

אם בחגיגות המימונה, אם בהגעה לבתי עסק מקומיים, אם בחברויות של המשפחה עם משפחות מאור עקיבא ואם בפרט החיבור למשפחת אורי ואתי לוי, חברים קרובים לבני הזוג, עזר ויצמן ז"ל ואלמנתו ראומה ויצמן אהבו מאוד את אור עקיבא. בעקבות הקשר המיוחד, ויצמן ז"ל בחר להיטמן בבית העלמין בעיר ולא בהר הרצל

איך נראתה אור עקיבא בעבר, מי האנשים שהשפיעו עליה, אילו הופעות התקיימו בגן בוב ראסל – ומה בעצם קרה כאן מאז שנוסדה העיר שהלכה והתפתחה עם השנים?

לאורך השנים הצטברו קטעי וידאו נוסטלגיים מאור עקיבא. קטעים המציגים ולו במעט את ההווי המקומי, את מה שהיה כאן פעם, את הדברים שלא יחזרו ואת המראות שתושבים צעירים טרם מכירים והמבוגרים שבינינו מתרפקים עליהם.

בפרויקט מיוחד של מגדלור ניוז נחזור אל הקטעים שמזכירים לכולם למה הם אוהבים את אור עקיבא. 70 בסרטונים – פרויקט מיוחד.

>>> אם יש ברשותכם סרטון וידאו נוסטלגי מעברה של אור עקיבא – מוזמנים ליצור קשר, לספר ולשלוח לנו למייל – [email protected] או לוואטסאפ במספר 055-7122856 ואנו נפרסם בצירוף קרדיט ראוי.  
הנשיא השביעי של המדינה: עזר ויצמן ז"ל אהב והיה מחובר מאוד לאור עקיבא

אם בחגיגות המימונה, אם בהגעה לבתי עסק מקומיים, אם בחברויות של המשפחה עם משפחות מאור עקיבא ואם בפרט החיבור למשפחת אורי ואתי לוי, חברים קרובים לבני הזוג, עזר ויצמן ז"ל ואלמנתו ראומה ויצמן אהבו מאוד את אור עקיבא. בני הזוג הירבו לבקר בעיר ויצרו כאמור קשרים וחברויות קרובים.

עזר וראומה התגוררו בקיסריה עד יום מותו של עזר, ומזה מספר שנים שראומה כבר אינה מתגוררת ביישוב.

עזר נולד ב-15 ביוני 1924, והחל את דרכו הצבאית בארגון ההגנה, בהמשך התנדב לצבא הבריטי, במהלך מלחמת העולם השנייה הפך לטייס בחיל האוויר המלכותי, הוא הוצב בהודו ובמצרים. לאחר מלחמת העולם השנייה הוא הצטרף לאצ"ל ובהמשך שב לארגון ההגנה, כטייס בשירות האוויר, ממנו צמח חיל האוויר הישראלי, שלימים היה מפקדו השישי. בתפקידו הבא שימש כראש אג"ם והיה מאדריכלי הניצחון במלחמת ששת הימים.

לאחר שחרורו החל את דרכו הפוליטית בתנועת החרות והליכוד, מטעמן נבחר לראשונה לשמש כחבר הכנסת וכשר ביטחון. בהמשך חל מפנה בעמדותיו, והוא הקים את מפלגת המרכז יחד שמטעמה שימש כשר בלי תיק בממשלת האחדות, ואיתה הצטרף ל"מערך".

באזכרה במלאת שנה לפטירתו של ויצמן ז"ל באור עקיבא. צילום: אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית

ב-1992 פרש מהכנסת, ולאחר שנה נבחר – כנציג מפלגת העבודה – לכהן כנשיא המדינה השביעי של ישראל. לאחר שנבחר שנית ב-1998, התפרסם כי קיבל כספים מאיש עסקים. היועץ המשפטי לממשלה קבע כי יש בכך "אי תקינות", ודברים אלה והביקורת הציבורית הביאו להתפטרותו מהנשיאות ולפרישתו מן החיים הציבוריים בשנת 2000.

כאמור, כיהן כנשיאהּ השביעי של מדינת ישראל,  בין מאי 1993 ליולי 2000. לפני כן היה, בין השאר, מפקד חיל האוויר ושר הביטחון.

אחרי חודשים ארוכים בהם מצב בריאותו היה רופף, נפטר ויצמן ב-24 באפריל 2005 כאשר משפחתו לצדו בביתו שבקיסריה. הוא נקבר בבית העלמין של אור עקיבא, בסמוך לבנו שאולי וכלתו רחל. ויצמן בחר להיטמן באור עקיבא ולא בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, וזאת לאור הקשר שנוצר עם העיר השכנה.

  צפו בסרטון עם מבחר הצילומים שצולמו באחד מביקוריו האחרונים בעיר, בהלווייתו הצבאית ובאזכרה השנתית (צילומים: אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית) >>  

אלמנתו, ראומה שוורץ נולדה בלונדון שבממלכה המאוחדת ב-18 באוגוסט 1925 לרחל וצבי שוורץ, שהיו ממייסדי מפלגת פועלי ארץ ישראל והפקולטה למשפטים שבאוניברסיטה העברית בירושלים. ראומה פגשה את עזר ויצמן ב-1949 כשהוא ומוטי הוד עצרו לה טרמפ בדרך לאזכרה למודי אלון. הם נישאו ב-1950 בחצר ביתה של אחותה, רות דיין ובביתו של מפקד ירושלים דאז, משה דיין, בווילה לאה שבשכונת רחביה בירושלים. את הזוג חיתן הרב הראשי יצחק אייזיק הלוי הרצוג.

טרם הגעתה למשכן נשיאי ישראל ראומה פעלה רבות למען ילדים לוקי מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרת ארגונים חברתיים שונים. במהלך כהונת בעלה פתחה את בית הנשיא בפני עמותות שארגנו קייטנות לילדים חולי סרטן. בתקופת קליטת גלי העלייה הגדולים סיירה באתרי הקראוונים ברחבי ישראל ודאגה לרווחתם של העולים, בעיקר מאתיופיה.

ויצמן פעלה לפתיחת בית הנשיא לתערוכות של אמנים ישראלים רבים, ורבות מיצירותיהם הוענקו על ידי הנשיא, בעידודה, לאורחים רמי מעלה מחו"ל. כמו כן נפתחו התערוכות על ידה בפני הקהל הרחב במטרה לקרב את האמנות הישראלית אל העם. ויצמן יזמה את "פרס המעשה הטוב" שמטרתו "להעלות על נס מעשים טובים של אזרחים שנעשו לטובת הכלל, ללא תמורה, במסגרת התנדבותית המהווים דוגמה ומופת לכולנו".

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן