Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

גני ילדים באור עקיבא נסגרים – וההורים זועמים; העירייה: “נעשים מאמצים לתת מענה”

גני ילדים באור עקיבא נסגרים – וההורים זועמים; העירייה: “נעשים מאמצים לתת מענה”

מזה תקופה ובפרט בימים האחרונים ממשיכים הורים לילדים בגני הילדים בעיר לקבל הודעות מצוותי הגן, כי הגן לא ייפתח - לרוב, עקב מחסור בגננות או בסייעות ● ועד הורי הגנים בעיר: "הפגיעה הקשה ברצף של הילדים ובפרנסת ההורים לא מקובלת" ● העירייה: נעשים מאמצים לתת מענה. השלכות המגפה משפיעות על תפקוד המשק" ● משרד החינוך: "מקדמים מציאת אנשי חינוך כאנשי צוות מחליפים"

אם לא די בתורים הארוכים בבדיקות הקורונה, בהנחיות המשתנות באופן תדיר ובבידודי ילדים, הורים במערכת החינוך באור עקיבא מתמודדים מזה תקופה עם גני ילדים שנסגרים בהתראות קצרות – בעקבות מצוקת כוח אדם.

במהלך השבועות האחרונים, מקבלים הורים לילדים בגני הילדים בעיר הודעות מצוותי הגן, כי הגן לא ייפתח. ההודעות מתקבלות לרוב בשעות הערב או בשעות הבוקר, לפני יום הלימודים. בהודעות מצוין במרבית המקרים כי בעקבות גננת שלא תוכל להגיע לגן והמחסור בכוח אדם בתחום הגננות, הגן יוותר סגור.

במקרים אחרים, קיבלו הורים הודעות על סיום הגן בשעות מוקדמות יותר, בין אם ב-14:00 או ב-12:00 בעקבות הפעלתו באותו יום על ידי צוות סייעות בלבד.

שלשום (שני) היו באור עקיבא מעל 10 גני ילדים סגורים. כאמור, לא מדובר בסגירת הגן בעקבות ילדים מאומתים, שכן ישנם ילדים בעלי תו ירוק אשר יכולים לצאת מבידוד בעקבות חשיפה למאומתים לאחר קבלת תוצאת אנטיגן שלילית.

בשבועיים האחרונים נסגרו גן חרוב, גן השיטה. גן ניצנים, גן תדהר, גן יסמין, גן שושנים וגן הדקל. כאמור, מדובר ברשימה חלקית והיו גנים נוספים שנסגרו לסירוגין במהלך התקופה.

 

// גן ילד. אילוסטרציה

במכתב שנשלח על ידי משרד החינוך בימים האחרונים למנהלי גני ילדים צוין המתווה בו יש לנהוג בימים אלה של תחלואת קורונה עולה. “בפתח הדברים, ברצוננו להוקיר תודה למנהלות הגנים והגננות אשר פועלות בנחישות ובגמישות ראויות להערכה, על מנת לאפשר לתלמידים ולהורים שגרה חינוכית גם בימים מאתגרים אלה של עלייה בתחלואה ובהיקף הילדים והצוות המצויים בבידוד. לאור מצב התחלואה, היות ומרבית ילדי הגן ללא תו ירוק ובשל היקף הילדים המאומתים והנדרשים
לבידוד, העולה גם בגני הילדים, מצאנו לנכון לחדד מספר הנחיות:

“ככלל, הלמידה בגן הילדים תהיה פרונטלית. הגן ימשיך לפעול עם גננת וסייעת, גם בעבור ילדים בודדים. בגן הפועל במתכונת מצומצמת, תקיים מנהלת הגן את מתווה שמירה על קשר עבור הילדים שאינם מגיעים לגן ככל שמתאפשר. מומלץ לקיים שיחה אישית עם הילדים השוהים בבית במהלך יום הלימודים. במקרה בו מספר הילדים הרשאים להגיע לגן מצומצם מאוד, או במקרה בו צוות הגן מצוי בבידוד ולא יכול להגיע לגן, ניתן לצרף את הילדים לגן סמוך אם התנאים מאפשרים זאת, לאחר שיח עם ההורים ובאישור המפקחת ומנהלת מחלקת גני הילדים ברשות ובלבד שמספר הילדים הכולל בגן, לאחר צירוף הילדים, לא יעלה על 12 ילדים.

“במקרה בו כל הילדים מנועים מלהגיע לגן הילדים, או במקרה בו צוות הגן מצוי בבידוד ולא יכול להגיע לגן, החלטה על סגירת הגן תאושר על ידי מפקחת הגן ומנהלת מחלקת גני הילדים ברשות. בגן בו כל הילדים שוהים בבית, עקב גילוי חולה מאומת בגן, יפעיל צוות הגן את מתווה שמירה על קשר… לאורך התקופה בה הגן סגור”.

// ילדה בגן. אילוסטרציה. צילום: pixabay

לפני כשבועיים, בישיבה שהתקיימה עם ועד הגנים הארצי בנוכחות סמנ”כלית משרד החינוך החדשה, הועלה גם עניין מצוקת כח האדם. יו”ר ועד ההורים בגנים באור עקיבא, רחלי רייז מציינת היום (שני) כי “על אף מצוקת כח האדם, הוועד לא מוכן לקבל את הפגיעה הקשה ברצף של הילדים ובפרנסת ההורים.

“עם זאת, חברי הועד מבקשים לנהוג בכבוד בגננות. הן ראויות, כמו כל עובד במדינת ישראל, שתמצא להן החלפה כשאין באפשרותן להגיע”.

מעיריית אור עקיבא נמסר היום (שלישי, 18.1): “בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות, פועלים באגף החינוך על פי המתווה המפורסם מעת לעת. באגף החינוך והפיקוח נעשים מאמצים כבירים לתת מענים לפתיחת מסגרות החינוך, תוך שמירה על הרצף החינוכי ודאגה ולבריאות התלמידים והצוותים החינוכיים. יחד עם זאת, חשוב להבין כי אנו עדיין נמצאים תחת מגפת הקורונה. השלכותיה של המגפה משפיעות על תפקוד המשק כולו ובמיוחד על האתגרים במערך החינוך. אנו מאחלים לכולנו הצלחה בימים אלו. שימרו על עצמכם והקפידו על ההנחיות”.

ממשרד החינוך נמסר כי “לאור התחלואה הגוברת של אנשי חינוך וסייעות אנו עושים כמיטב יכולתנו בשיתוף עם הרשות לטובת איתור אנשי חינוך להחליף במוסד בחינוכי ולאפשר שגרת למידה בגן – שלצערינו לא תמיד יש בנמצא. לפיכך, אנו מקדמים במחוז מציאת אנשי חינוך אשר יעבדו כל השנה כאנשי צוות להחליף בגני הילדים אשר יהיו זמינים לטובת הנושא”.

// עדכון ראשון: 10.1.2022. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן