Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האם הדיון בצו הארנונה יבטל את התשלום על פרגולות מקורות בפרדס חנה? בינתיים התושבים ממשיכים לשלם

המאבק בפרדס חנה-כרכור בנושא הפרגולות ותשלום הארנונה עבורן ממשיך להעסיק תושבים וגם את המועצה. חבר המועצה יוני חכימי העלה את הנושא פעם נוספת לסדר היום וביקש להחיל את החוק ולפטור תושבים מארנונה. ראשת המועצה: הנושא יידון רק במסגרת הדיונים על צו הארנונה

חוק הפרגולות לא מיושם בפרדס חנה-כרכור ועלה בישיבת המועצה האחרונה (חמישי, 6.5.21).

באמצע 2018 אושרה לקריאה שלישית הצעת חוק כי הוספת גג מפלסטיק לפרגולה לא תחייב בארנונה. ההצעה קבעה כי החוק לא ישנה את המצב לגבי עיריות הנוהגות לחייב ארנונה על פרגולות בכל אופן בין אם הן מקורות ובין אם לאו, אלא יעסוק בעיריות בהן לא נוהגים לגבות ארנונה על פרגולות שאינן מקורות ורק הוספת גג לפרגולה מביאה לחיובה בארנונה. “ברשויות אלה קובע החוק כי הצבת גג פלסטי שקוף על פרגולה שאינה חנייה או מקום אחסון לא תחייב את בעלי הבית בתשלום ארנונה בגין שטח הפרגולה”, נכתב.

ואולם, בעוד בעיריות ומועצות שונות החליטו להחיל את התקנה כבר מאז, בפרדס חנה כרכור התקנה לא יושמה. מי שהיה בין הראשונים במושבה להוביל להחלת החוק בה הוא הפעיל החברתי ארז אריאב. כמו כן, בישיבה בחמישי הציג חבר המועצה יוני חכימי את הצעתו לסדר ואמר כי “באוקטובר 2020 העליתי את הנושא לפטור מארנונה לפרגולות מקורות עם סנטף שקוף.

“הגדילה לעשות המדינה ולתת פטור גם מרישוי לבניית פרגולה מקורה, כך שזה מחזק עוד יותר את רצון המחוקק לתת את הפטור לאזרחים. אנחנו לצערי ממשיכים לעשוק אותם, וכמובן שאנחנו כלולים בתוך ההגדרה הזאת.

“לראייה גם, כשאזרח הגיש בקשה להחזר כספי, לא אמרו לו ש’אנחנו במועצה לא נותנים פטור’, אלא הלכו ומדדו האם הוא בתוך הקטגוריה ואכן – הוא היה בתוך הקטגוריה, אך בחרו לא לתת את הפטור.

“כלן הגשתי את זה שוב וחזרתי למליאה, בתקווה שנפסיק עם הגזל הזה. יש לזה גם מטרה נוספת – מטרה ירוקה, יהיו יותר בחוץ וידליקו פחות מזגנים. אני מבקש מכל המליאה שיתמכו בהחלטת ההצעה שלי – זה יהיה נכון כלפי האזרחים וישרתם אותם נכון. זו חובתינו”.

ראשת המועצה הגר פרי-יגור אמרה כי “ב-3 לספטמבר דנו במליאת המועצה בהצעה הזאת וקבענו שהנושא הזה ייבחן אם בפטור או הקלה בצו הארנונה. צו הארנונה מובא לדיון בחודש הבא. לכן במסגרת הדיון בחודש הבא יינתן מענה לסוגיה הזאת אחרי שנמצה את הדיונים הפנימיים”.

פרי-יגור סירבה להגיב לשאלות האופוזיציה מה עמדתה בעניין וציינה כי כל ההיבטים בנושא יידונו בישיבת צו הארנונה. חבר המועצה אביעד סיני הצרף לראשת המועצה והסביר כי בישיבת צו הארנונה ייבחנו כל המשמעויות ותתקבל החלטה.

בדיון החל אף ויכוח סביב החלטת הממשלה בנושא – כן או לא ובין היתר נמסר כי אין עדיין חוק שכזה אלא המלצה בלבד.
היועץ המשפטי של המועצה ג’וברן ג’וברן ציין כי “הטענה כי החוק מעניק פטור – נבחן בישיבה הקודמת. אני נתתי חוות דעת שעל פי צו הארנונה התיקון הזה לא חל על פרדס חנה-כרכור. אז התיקון כרגע לא חל ואם המועצה תחליט בצו הארנונה להחיל – אז זה ישתנה”.

פרי-יגור החליטה להוריד את ההצעה מסדר היום וקיבלה רוב הצבעה מחברי המליאה.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן