חוף הכרמל: חבר המליאה טען שהמועצה מבצעת תעמולת בחירות אסורה – זה מה שקבע בית המשפט

חוף הכרמל: חבר המליאה טען שהמועצה מבצעת תעמולת בחירות אסורה – זה מה שקבע בית המשפט

שופטת בית המשפט המחוזי חיפה, בשבתה כיו"ר וועדת הבחירות האזורית חיפה, כבוד השופטת תמר נאות פרי, קבעה כי ההודעות לעיתונות שהעבירה המועצה לעיתונים המקומיים, באשר לנתוני הגיוס של נוער חוף הכרמל ובאשר לקבלת התיקצוב לחידוש המחלף הצפוני בעתלית, הינם דיווחים חדשותיים לגיטימיים במסגרת מאמצי המועצה לקדם שקיפות ונגישות מידע לתושביה. השופטת דחתה את העתירה שהוגשה בנושא על-ידי חבר המליאה אלחנן שורץ, מכרם מהר"ל.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגיש לוועדת הבחירות חבר המליאה אלחנן שורץ, המתמודד בבחירות לראשות המועצה, בה טען כי ההודעות לעיתונות אשר העבירה דוברות המועצה לעיתונות המקומית באזור, הינן בגדר תעמולת בחירות אסורה.

"המועצה שולחת מדי שבוע, מספר "הודעות לעיתונות", המפארות את ראש המועצה, כוללות את שמו, תוארו, מייחסות את הישגי המועצה אליו ועוד. 'הודעות לעיתונות' אלו הן תעמולה אסורה בוטה שהמועצה מבצעת לטובתו קידומו של ראש המועצה והן מהוות הפרה בוטה של חוק הבחירות", כך לשון העתירה.

בעתירה שהגיש הציג חבר המליאה, צוינו ארבע כתבות של שני כלי תקשורת מקומיים – שתיים מהן עוסקות בנתוני הגיוס של נוער חוף הכרמל, ושתיים נוספות בקבלת ההרשאה התקציבית לחידוש ושדרוג המחלף הצפוני בעתלית, בעלות של כ 210 מיליון ₪. העותר הציג את טיעוניו לקיומה של תעמולה בהודעות לעיתונות שהוציאה דוברות המועצה, תוך שהוא מציג דוגמאות מתוך הכתבות המוזכרות.

כך לדוגמה נכתב בעתירה: "האם בהודעה לעיתונות על נתוני הגיוס המרשימים של בוגרי בתי הספר במועצה אזורית חוף הכרמל, היה צריך להביא ציטוט ראש המועצה תוך איזכור שמו ותוארו?  ברור כי התכלית הדומיננטית של אזכור זה הינה לצורך ביצוע תעמולת בחירות לטובת ראש המועצה כי הצורך החדשותי- אינפורמטיבי היה מקבל מענה גם ללא אזכור זה".

כאמור, השופטת נאות פרי דחתה את העתירה ברובה. באשר לפרסומי המועצה, קבעה השופטת כי הפרסומים אינם בגדר תעמולה אסורה, תוך שהיא מציינת כי "לשיטתי, ההודעה לעיתונות לגבי שיעור הגיוס אינה כוללת תעמולת בחירות. שמו של ראש המועצה לא נקשר בה באופן שמייחס לו אילו מן ההישגים של בנות ובני הנוער ואין בה דבר המרמז שהוא אישית תרם להישג המתואר בהודעה.

עיקרה בציון שיתוף הפעולה בין הגורמים הרלוונטיים, תשבחות לבני הנוער וציון חשיבות החינוך במועצה. לגבי ההודעה לעיתונות בעניין מחלף עתלית – עיקר ההודעה בנושא חדשותי שמן הראוי להביא לידיעת הציבור והמידע לגבי ההחלטה להקים את המחלף הינו איפורמטיבי. בהודעה אין ניסיון ליחס רק למשיב את ה"קרדיט" לקבלת התקציב לפרויקט, ולכן – באופן כללי, ההודעה לעיתונות אינה בבחינת "תעמולה" לטובת המשיב".

מה אתם חושבים על זה?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

עדכונים נוספים >

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-
דילוג לתוכן