Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

משתעממים מהירקות שלכם? אלה הגידולים החדשים שיגיעו בקרוב לצלחת שלכם

במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל יוצגו זני ירקות חדשים כחלק מתחומי המחקר והפיתוח בערבה | ועוד כוכבת חורף השנה: הקלמנטינה הישראלית מזן "אורי" העשירה בווייטמין סי

לכבוד ט”ו בשבט חג החקלאות, תיערך בתחילת החודש הבא התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בתחנת “יאיר” מו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר, בחצבה. התערוכה החקלאית הגדולה בישראל תתקיים בימים רביעי וחמישי, 1-2 בפברואר 2023, בתחנת המחקר “יאיר” של מו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר, בחצבה ותשתרע על פני עשרים דונם, בה יציגו 200 חברות מהארץ והעולם, את פסגת הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום החקלאות, המים, איכות הסביבה, אנרגיה סולארית, גינון, רכבי שטח (טרקטורונים, אופנועים, ג’יפים) מדגמי 2023.

כמו כן, יוצגו זנים חדשים של ירקות, פירות, פרחים, צמחי תבלין ועוד. בנוסף יוצג ביתן הסטודנטים הזרים והתרבויות הצבעוניות של כל מדינה וכן יתקיימו שוק איכרים מתוצרת חקלאי הערבה, שוק אמנים, מתחמי מזון, כולל שולחנות וכסאות להסבה. בין הירקות החדשים שעתידים להגיע לצלחת שלכם: פלפלוני ביס עגולים, מיני מלפפון שנראה כמו אבטיח קטנטנן במיוחד וחציל מוארך שסופח פחות שמן בטיגון.

// זה אבטיח? לא, זה מיני מלפפון. צילומים: מו”פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר 
// חציל מוארך
// פלפל ביס עגול

ולא רק ירקות מככבות – אלא גם הכוכבת הישראלית עולה על מדפי הפירות בארץ ובעולם – הקלמנטינה. “חקלאי גרנות”, חברת השיווק, מכירות והפצה של פירות וירקות בבעלות תאגיד גרנות, פותחת את עונת ההדרים והחלה בשיווק של קלמנטינות מזן אורי, הנחשב לפרי הדר משובח ואיכותי, עשיר בוויטמין סי, אשר פותח במכון וולקני והפך לגאווה ישראלית ולזן מוביל בייצוא הישראלי לאירופה וכן לזן מבוקש בשוק הישראלי. האורי מצטרף לסל פירות ההדרים הרחב שמשווקת גרנות בהן תפוזים, קלמנטינות, לימון, פומלה ופומלית. זן האורי ישווק עד לסוף אפריל תחת מותג “חקלאי גרנות”.

קלמנטינה אורי הינה זן של קלמנטינה מובחרת ללא גרעינים, המתקלפת בקלות.  הקלמנטינה בעלת טעם נהדר והיא עשירה בוויטמין סי, הידוע כמסייע כנגד מחלות חורף והצטננויות. לדברי יעקב ערמון, מנהל תחום הדרים ב”חקלאי גרנות”, “אדמות החמרה של השרון הינם אופטימליות לגידול הדרים ובעזרת השילוב של קרקע טובה ופרדסנים מקצועניים, אנחנו מצליחים להגיע לאיכות טובה במיוחד בזן המוביל שלנו, האורי. הפרי הגדל באזורנו הינו פרי חלק ונקי, בעל צבע כתום עשיר וזורח, המתקבל היטב על המדפים בארץ ובעולם”. לדבריו, השנה ישנה דרישה מאוד גדולה לאורי הישראלי בעקבות אירועי אקלים קיצוני וגלי קור שפקדו את ספרד, שהביאו למחסור בפירות הדר באירופה. “העלייה בתחלואה של מחלות החורף והקורונה, יוצרים ביקושי שיא לקלמנטינה הישראלית העשירה בוויטמין סי”.\

// קלמניטנה אורי של חקלאי גרנות. צילום: אחיקם חיים

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

עם החיבור לשדרות והעוטף: קובי אוז ותלמידי “גוונים” ממנשה הלהיבו את הקהל בגן שמואל (וידאו)

היכל התרבות מנשה היה מלא עד אפס מקום כשקובי אוז ישב בקהל – ובהמשך עלה לשיר עם תלמידי המגמה | המוזיקאי, עדי רון, מרכז המגמה, הזמין לבמה את בוגרי המגמה, חיילות וחיילים והודה להם על השירות הצבאי שלהם: “יש לנו עדיין חטופים בעזה והמופע הזה בשבילם”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן