Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תאגיד השידור: “אור עקיבא נשכחה – ואיש אינו עושה דבר” [וידאו]

המתנ"ס באור עקיבא והספריה העירונית ממשיכים להעסיק את תכנית התרבות של תאגיד השידור הציבורי - והבוקר הוקדש זמן כדי לנסות להבין מדוע הפעילות התרבותית בעיר אינה פועלת. יו"ר הנהלת המתנ"ס, עו"ד שלום שבתאי: "איפה משרד הפנים? הכל משותק כאן. הרגשה של מצב גרוע מאוד"

מתנ”ס אור עקיבא ממשיך להיות סגור מזה כ-4 חודשים ופעילותו, כמו גם פעילות הספרייה העירונית, מעורערת מזה כ-10 חודשים של פתיחה וסגירה באופן תדיר. למרות שנמצא פתרון זמני לפעילות הספרייה, הפועלת בשעות אחר הצהריים בלבד במהלך ימות השבוע ללא מרבית מעובדיה הוותיקים, פעילות המתנ”ס מושבתת לחלוטין. 

בתכנית “גם כן תרבות” בהגשת גואל פינטו בתחנת הרדיו “כאן תרבות”, עלה הנושא לשידור פעם נוספת, חודשים ספורים לאחר אייטם נוסף שעסק בהשבתת פעילות הספריה לפני מספר חודשים.

“אם תיכנסו לאתר עיריית אור עקיבא תמצאו בה מילים יפות שנוגעות לתרבות”, סיפר מגיש התכנית גואל פינטו. “עיריית אור עקיבא משקיעה חלק ניכר מתקציבה ומתשומת ליבה לתחומי התרבות והספורט, מתוך הבנה כי איכות החיים בעיר נקעת לא רק על ידי מתן שירותי ניקיון, ביוב, חינוך ושיפור חזות פני העיר, אלא לא פחות מכך ע”י מתן מענה לצרכי הנפש. באלה אנחנו כוללים פעילות ספורטיבית ענפה, לצד הקמתם והפעלתם של מרכזי תרבו, ומוסיקה, ופעילות ענפה בתחום להקות הזמר, המחול והתיאטרון, נכתב באתר.

עו”ד שלום שבתאי, יו”ר הנהלת המתנ”ס אמר במהלך התכנית כי “10 חודשים המתנ”ס סגור. בקיץ היו אמורים להיות 1,000 ילדים במפעל הקייטנות. אין. שנת הלימודים נפתחת והמתנ”ס סגור, מתנ”ס שאמור לתת צריכת תרבות לכ-1,000 איש, ילדים, נוער, מבוגרים. אין. התשבוחות שיש תרבות באור עקיבא?”.

“יש ממלא מקום לראש העיר. העיר אינה מתפקדת. יש לכלוך וזוהמה, התושבים זועמים, מרגישים שאין ניהול לעיר. איפה משרד הפנים? הכל משותק כאן. הרגשה של מצב גרוע מאוד”.

פינטו סיפר על דוח מבקר המדינה ועל הליקויים שנמצאו בו בהקשר למתנ”ס. “המתנ”ס היה מגדלור של תרבות בעיר”, ציין עו”ד שבתאי במענה. “חבורת זמר, להקת מחול, תיאטרון, חוגים. היה דוח של מבקר המדינה, שהדבר המרכזי שם, שהעירייה אמורה לשלוח נציגים שלה להנהלת המתנ”ס.

“לפני כחודשיים המועצה בחרה בחברי הנהלה, נבחרו שלושה אנשים מכובדים מאוד. לכאורה, הכל בא על מקומו לשלום. אנחנו קראנו את דוח מבקר המדינה ופעלנו לפיו. זה ספר לימוד, לא חולקים על שום דבר.

“ממלא מקום ראש העיר היה במיעוט, אבל חברי מועצת העיר בחרו בנציגים להנהלת המתנ”ס. חשבנו שבא לציון גואל. אבל לא. יש תקציבים שמעוכבים, הכל נעצר. העירייה אמורה להשתתף במחצית תפעול הספרייה, 350,000 ש”ח. אבל כלום”.

יו”ר הנהלת המתנ”ס, עו”ד שלום שבתאי. צילום: מגדלור ניוז

שבתאי נשאל, אם אבא או אמא לילדים, סב לנכדים שרוצה לעשות משהו תרבותי באור עקיבא, מה יש להם לעשות, והשיב: “כלום. נהגנו לעשות פסטיבל בחול המועד סוכות, בחגים היו אירועים מיוחדים. שום דבר. יש בצורת של תרבות מזה 10 חודשים. מאז שראש העיר הקודם הורחק, פתאום הכל לא בסדר. ממלא המקום הזמני עצר את כל התקציבים. התושבים כועסים וזועמים ולאיש לא אכפת.

“המתנ”ס עם כל השלוחות שלו בכל רחבי העיר, כל הפעילות, כל חודשי הקיץ, לא נעשה שום דבר. לא נותנים לך תשובה מהעירייה ולא מתייחסים, זה אומר דרשני.

“צריכה להיות התערבות של משרד הפנים, ראש העיר מורחק ל-10 חודשים, 3 שנים אין תקציב, אין ועדת ביקורת בעירייה. לא יאמן. אין ועדות שפועלות, ועדת חינוך, ועדת תרבות. שום דבר לא מתפקד. איך אפשר לנהל עיר בצורה כזו? איך אפשר? איפה משרד הפנים?”.

בתכנית צוין כי המערכת פנתה לקבלת תגובת העירייה, וכן נציגים מהעירייה התבקשו לעלות לשידור ולהגיב – אולם הם בחרו שלא להתייחס כלל לטענות.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן