Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מרוקו בדרך לחדרה: נשיא האומנות של מרוקו הגיע לביקור בעיר לקראת תערוכה ראשונה מסוגה

מרוקו בדרך לחדרה: נשיא האומנות של מרוקו הגיע לביקור בעיר לקראת תערוכה ראשונה מסוגה

הראיס עבדלמאלק בוטיין, נשיא הארטיזנה של מרקש, מכנס, פאס וכל צפון מרוקו ועוזרו האישי מר יונס אלמובאטהי התארחו בחדרה לביקור ראשון בעיר לקראת קיום תערוכה של בית הספר ללימוד המקצועות המסורתיים וזכו לקבלת פנים חמה * בוטיין ועוזרו סיירו בהיכל האנרבוקס על מנת לתאם את התערוכה שתתקיים בחודש מרץ בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל. * ניר בן חיים, ראש העיר בפועל: "מדהים לגלות כמה רצון לשתף פעולה ואהדה גילינו אצל האורחים המכובדים הללו. מחכה לעשות יחד היסטוריה"

לקראת קיום תערוכה יחידה מסוגה בעיר חדרה, הגיע לביקור רשמי בעיר חדרה, בחסות מלך מרוקו, עבדלמאלק  בוטיין – נשיא הארטיזנה של מרקש, מכנס, פאס וכל צפון מרוקו והאחראי על בית הספר לשמירת המקצועות המסורתיים, כשהוא מלווה בעוזרו האישי מר יונס אלמובטאהי. הביקור החל בלשכת ראש העיר, שם פגש את ראש העיר בפועל ניר בן חיים, סגני ראש העיר מלכיאל אלבז ושלמה בוזגלו והמשנים לראש העיר סדי בן דוד, צ’יקו וקנין ונתן לבייב ונציגי עירייה. בנוסף השתתפו יו”ר הפדרציה ליהדות מרוקו אמירה משה וההיסטוריון אברהם אביזמר שרקמו את הסנונית לכינון היחסים עם חדרה. קבלת הפנים החגיגית ריגשה את האורחים  ובמהלכה הודה בוטיין על היחס הלבבי ושוחח עם ראש העיר על קידום שיתופי פעולה בין שתי הארצות למען פיתוח התרבות וקשרי ידידות בעתיד.

בהמשך ביקרו בוטיין ויונס יחד עם ראש העיר בהיכל “אנרבוקס” בחדרה, שם תתקיים ב3-13/3/23   תערוכה ייחודית של בית הספר לאומנות בפאס, המתמחה בלמוד המקצועות המסורתיים. בוטיין ציין כי התערוכה תהווה פתח לחיזוק היחסים ושיתוף פעולה כלכלי-עסקי בין ישראל למרוקו. משם המשיכו חברי המשלחת לביקור בטכנודע והתרשמו ממוזיאון הרפואה והמדע היחיד בישראל, ולאחר מכן באתר המורשת מוזיאון “החאן” שם שמעו על תולדותיה של חדרה משנת הקמתה כמושבה.

בסיום הביקור הודו השניים לניר בן חיים, ראש העיר בפועל, על קבלת הפנים לה זכו ובוטיין ציין כי החתימה על ההסכם עברה דרך ארוכה עד שהבשילה תודות לחברים טובים בישראל ובהם ההיסטוריון אברהם אביזמר ותושבת העיר ויו”ר הפדרציה המרוקאית בחדרה אמירה משה, שיזמו את הקשר הראשוני עם העיר פאס בה התארחו אצל ראש עירית פאס ד”ר אבדאלסלאם בקאלי, ביקור נימוסין וסלילת הדרך לחתימה על ברית ערים תאומות.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: “מדהים לגלות כמה רצון לשתף פעולה ואהבה גילינו אצל האורחים המכובדים הללו. התערוכה הייחודית שתתקיים אצלנו בחדרה היא רק צעד ראשון כחלק מחתימת ברית ערים תאומות, ובדרך לשיתוף פעולה הדוק בתחומים שונים. אני שמח שמצאנו שותפים אמיתיים, מחכה לעשות יחד היסטוריה!”

עבדלמאלק  בוטיין, יו”ר ההסתדרות של הארטיזנה: “אני מתרגש להיות פה בביקור היסטורי ולקדם חיבור בין מדינות ותרבויות. התערוכה הייחודית של אומני פאס תהיה הפעם הראשונה שמוצגת תערוכה רשמית ממרוקו בישראל ואני בטוח שתהווה פתח לחיזוק היחסים ושיתוף הפעולה בין המדינות בכלל, ובין העיר חדרה לעיר פאס בפרט.”

// צילומים: דוברות העירייה 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן