דוח מהנדס קובע: אלה הבניינים המסוכנים בשכונת שז"ר באור עקיבא [וידאו]

14 בניינים בשכונת שז"ר וברחוב יחיאל וייסנברג מוגדרים כמבנים "אדומים" עם בעיות קורוזיה בעמודי המתכת התומכים ודורשים טיפול מיידי. מנהל פרויקט פינוי-בינוי שז"ר ונציג הדיירים אליאס אסייג: "הדיירים השיגו מימון לתיקון הליקויים הדחופים. חברת תדהר-שיכון ובינוי תממן את העלויות"

דו"ח חדש של מהנדס בניין קובע כי ישנם 14 בניינים משותפים בשכונות שז"ר וקנדי באור עקיבא המוגדרים כ"אדומים" ומחייבים טיפול דחוף בליקויים.

הדוח ("מבנים מסוכנים שכונת שז"ר – אור עקיבא") שהוכן בשבועות האחרונים על ידי מהנדס הבניין אברהם שבתאי מזכרון יעקב. לדברי מנהל פרויקט פינוי בינוי שז"ר ונציג הדיירים אליאס אסייג, למקום הגיע הקונסטרוקטור במימון העירייה, לאחר פנייה שנעשתה לשמחה יוסיפוב, בתקופה בה כיהן כממלא מקום.

"הדיירים ראו את מה שקרה בבניין בחולון ומקרים נוספים ברחבי הארץ וביקשו להביא בדחיפות מהנדס שייבחן את מצב הבניינים ומה דרוש טיפול באופן מיידי", מספר אסייג השבוע.

// ביוב עולה על גדותיו באחד הבניינים בשכונה, מחודש מרץ האחרון. צילום ארכיון 

על פי הדוח, שאת ממצאיו אנו מפרסמים לראשונה, בבניינים שסווגו בצבע אדום, "מבנה עם ליקויים קוסמטיים שדרוש לתקנם באופן דחוף" נמנים הבניינים הבאים: שז"ר 801, 803, 805, 806, 808, 814, 815, 816, 819, 820, 821 ו-824 וכן ברחוב יחיאל וייסנברג 792 ו-794. 

בתיאור הליקויים נכתב כי מדובר ב"עמודים מסוכנים עם קורוזיה חריפה.

קוֹרוֹזְיָה הוא תהליך כימי הרסני בחומר, הנובע מחשיפה לסביבה – מגע בחומר אחר (חמצן, למשל) או סביבה חומצית או בסיסית במיוחד. לרוב מתייחסים לחמצון אלקטרוכימי של מתכת, למשל מחמצן אטמוספירי.

דוגמה מוכרת של קורוזיה בחיי היום-יום היא חלודה – תחמוצת ברזל שנוצרת כשברזל בא במגע עם אוויר (חמצן ולחות) לאורך זמן, והופעתה מואצת בנוכחות מים.

צפו: אחד הבניינים המופיעים בדוח, שז"ר 803, ומצב אחד מעמודי התמך שבו >>

תחתיהם, סווג הצבע הכתום, "מבנה עם ליקויים קוסמטיים שדרוש לתקנם". עם הבניינים האלה נמנים שז"ר 804, 807, 809, 810, 812, 817, 818, 822, 823 ויחיאל וייסבנרג 775, 776, 791 ו-793.

במבנים הכתומים תוארו ליקויים של בעיות קורוזיה באלמנטים השונים, בעיקר בעמודים ותקרה או קורוזיה לאוך שורות עמודים ובאלמנטים נוספים.

בשז"ר 802, 813, 825 ויחיאל וייסנברג 777 ו-778 נמצאו ליקויים קוסמטיים והם סווגו בצבע צהוב.

בשז"ר 811 נמצא המבנה תקין, אולם בסיכום הדוח צוין כי "בכל המבנים קיימת בעיית קורוזיה בחומרה משתנה – ללא יוצא מן הכלל!".

// עמוד עם ברזלים חשופים בשכונת שז"ר 803. צילום: נציגות הדיירים 

לאחר הגשת הדוח, אסייג יחד עם התושבים החלו בפעולות להשגת מימון לליקויים. "נציגות הדיירים פתחה חשבון חדש לטובת הטיפול בליקויים. מי שהתגייסה למימון הטיפול בליקויים היא חברת תדהר-שיכון ובינוי. "מדובר בדירות פרטיות, ועל הדיירים לטפל בליקויים המתגלים בבניינים", הוסיף אסייג.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, אישרה מליאת מועצת העיר את הצעתם של יוסיפוב וחבר מועצת העיר נוח שמאילוב, לתכנית ההתחדשות העירונית, פינוי-בינוי בשכונה. התכנית הוצעה לראשונה בשנת 2010, ו-11 שנים חלפו עד שאושרה הערב לאחר מהמורות ואכזבות רבות בדרך של תושבי השכונה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

אלי יצפאן מגיע עם מופע חדש לגן שמואל: ״בידור ותרבות הם מפלט מדהים במדינה כמו שלנו״ (וידאו)

בראיון שנתן לפני מספר שבועות ציין יצפאן לקראת עליית המופע החדש שלו, כי עכשיו הזמן לתת לקהל חומרים חדשים, גם לגעת בנוסטלגיה, לחבק את מה שיש ולחגוג ביחד את מה שנשאר באקטואליה בידורית עכשווית

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן