לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט, נרצחו בפיגוע בחדרה

לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט (בני ה-19), נרצחו אמש (27.3) בפיגוע הרצחני בחדרה. במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים, שפונו לבית החולים הלל יפה.

רש"ט יזן פלאח ז"ל, בן 19, תושב כסרא סמיע. התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות. רש"ט שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ספד להם: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרההנרצחים בפיגוע | צילומים: דוברות המשטרה מג"ב

כלל הפצועים מהפיגוע פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי 'הלל יפה' בחדרה. נכון להבוקר (28.3), מאושפזים 5 פצועים – אחד מוגדר קשה מאוד, והשאר – 1 במצב בינוני, 2 קל- מאושפזים במחלקה אורתופדית. פצוע קל אחד מאושפזים במחלקת ילדים. אמש הגיעו 12 פצועים סך הכול. מתוכם 7 טופלו בחדר המיון ושוחררו לביתם.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הגיעו לזירת האירוע והחלו בחקירה תוך איסוף ממצאים יחד עם שירות הביטחון הכללי. בהערכת המצב שקיים ניצב סופר הנחה על עיבוי מערכי הביטחון השוטף בכל גזרת מחוז חוף. בהמשך הלילה הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה. ניצב סופר ציין כי "מדובר באירוע חמור ביותר אליו הגיבו במהירות לוחמי מג"ב שחתרו למגע, הגיבו באש וסיימו את האירוע. נמשיך בהיערכותנו על מנת להבטיח ביטחון לציבור".

בסרטון: מפכ"ל המשטרה ביקר את הפצועים בבית החולים הלל יפה:

בנוסף, התקיימה הלילה הערכת מצב מיוחדת בעיריית חדרה בראשותו של מ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים, ובה התקבלו החלטות על התנהלות גורמי עיריית חדרה ביממה הקרובה במטרה להשיב את השקט לעיר ואת תחושת הביטחון לתושבים. בסיכום הערכת המצב הוחלט כי עירייית חדרה תפעיל קו חם פעיל למשך כל הלילה במוקד העירוני 106 מאויש על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, לטובת תושבי ותושבות העיר שחשים חרדה.

כמו כן, החל מהשעה 7:30 בבוקר, תתוגבר האבטחה בסביבת גני הילדים ומוסדות חינוך, לצורך כך יוסטו כלל כוחות הפיקוח והשיטור העירוניים למשימת האבטחה. היום (שני) יפעל קו חם להורים ולתלמידים בעיר חדרה למתן מענה רגשי ונפשי מטעם השירות הפסיכולוגי בין השעות 8:00-15:00 – במספרים: 04-6303236 | 04-3606667 ומהשעה 15:00 במוקד העירוני במספר 106.

בן חיים אמר: "עברנו ערב לא פשוט ואנחנו נפעל במהלך כל הלילה על מנת להשיב את השגרה לעיר ולדאוג לתחושת הביטחון של תושבי העיר. כוחות העירייה גם בביטחון וגם בפיקוח יוסטו לאבטחת גני הילדים. אני יודע שהתחושות שלנו קשות הערב. אבל אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיעשו את המלאכה ויתנו לנו את ההגנה הנדרשת לקיום שגרת חיים תקינה. עיריית חדרה תעמיד הלילה ומחר שירות סיוע לכל מי שמרגיש מצוקה נפשית או חרדה ואנחנו נתגבר את השירות בהתאם לצורך. חדרה תשמור על שגרה מלאה בעיר ורציפות תפקודית למרות הפיגוע הקשה. זוהי העוצמה והחוסן שלנו שנדרשים בשעה הזו.

צילומים בכתבה: זק"א, דוברות המשטרה, מג"ב, מד"א, איחוד הצלה

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן