Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הוארך מעצרו של החשוד ברצח הנערה מאור עקיבא; שמו של החשוד נאסר לפרסום

בתחילת הדיון ביקשו גופי התקשורת לאפשר קיום דיון פתוח לציבור, לצלם את החשוד, לפרסם את תמונתו ולפרסם את שמו - אולם בית המשפט לא התיר חלק מהבקשות ● סניגורו של החשוד: "הוא נתן הסבר. מקווים שהחקירה תוכיח את חפותו" ● אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה" לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה: מעריך שחולשתה של הנרצחת נוצלה ● צו איסור פרסום הוצא על החקירה

בית משפט השלום בחיפה האריך בשבעה ימים את מעצרו של תושב קרית מוצקין החשוד כי רצח את הנערה בת ה-17 מאור עקיבא, יעל ליטל מלניק

מהמשטרה נמסר כי החשוד הובא הבוקר לדיון בבימ”ש השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרו, בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה. בתום דיון בבית המשפט ובהתאם לממצאי החקירה, מעצרו של החשוד הוארך עד לתאריך 10.10.21. קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה כמו כן בית משפט השלום אסר היום על פרסום שמו ו/או תמונתו של החשוד”.

בתחילת הדיון ביקשו גופי התקשורת לאפשר קיום דיון פתוח לציבור, לצלם את החשוד, לפרסם את תמונתו ולפרסם את שמו. בית המשפט הסכים כי החשוד יצולם, אך קבע כי החלטה בדבר פרסום תמונתו תינתן בסוף הדיון. לבסוף הוחלט כי ניתן יהיה לפרסם בשלב זה, תמונה מטושטשת של החשוד. כמו כן, כאמור, נאסר פרסום שמו.

אמש במוצאי שבת, בית משפט השלום בחיפה הוציא צו איסור פרסום בתיק האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה, עד לתאריך 07.10.21.

רות מלניק, אחותה של ליטל, סיפרה בתכנית ב”חצי היום” עם אסתי פרז בכאן רשת ב: “היא הייתה ילדה מיוחדת, כולם אהבו אותה והתחברו אליה למרות שהייתה מרדנית. היא תמיד תישאר בלב שלי ושל כולם”.

היא הוסיפה: “בתקופה האחרונה כשהכול התחיל להידרדר נהיה קשה, היא התחילה ללמוד בפנימייה לפני יומיים, רצתה לסיים בגרות”. ביום רביעי מלניק החלה ללמוד בפנימיית עדן בכרמייה, סמוך לאשקלון. בזמן שהותה בפנימייה היא ציינה שהיא בקשר זוגי עם החשוד. ביום שישי בבוקר היא יצאה לחופשה ראשונה, ולאחר שלא הגיעה לבית סבתה באור עקיבא, הסבתא יצרה קשר עם הנהלת הפנימייה ולאחר מכן פנתה למשטרה.

האזור בו אותרה גופתה של הנערה בקרית מוצקין. צילום: דוברות המשטרה

קראו גם: 
מזעזע: גופת נערה בת 17 מאור עקיבא נמצאה הבוקר קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין

עו”ד בוריס שרמן המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית אמר היום לאחר הדיון: “ניתן צו איסור פרסום לפרטים הקשורים לחקירה וגם לזהותו של החשוד. החשוד מסר גרסה מפורטת, הוא הכחיש ביצוע העבירות על ידו, נתן הסבר ממצה לדעתנו לראיות שהוצגו. אנחנו מקווים שהחקירה תוכיח את חפותו. אני לא יכול להיכנס לתוך החקירה מאחר ויש צו איסור פרסום. המשטרה צודקת שגילוי פרטים עלול לפגוע בחקירה”.

הוא הוסיף: “דמיין לך אדם מבוגר בן 49 שמנהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, ונעצר, מוצא עצמו במעצר. בחקירות מאוד אינטנסיביות ולחץ, הוא לא מרגיש טוב, זה בטוח. הגרסה שלו היא גרסה שסניגורים מגדירים “מזכה” והיא נתמכת בראיות שנאספו עד עכשיו”.

מלניק ז”ל למדה עד לא מזמן בתיכון “אמי”ת עתידים” באור עקיבא. בבית הספר התקשו לעכל את הבשורה הקשה, והבוקר הציבו תלמידים וצוות בית הספר שולחן הנצחה לזכרה (בתמונה).

בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות כתבה רוני לנגסם נחושתן על הנערה שנרצחה: “יעל מלניק נשבר הלב. עוד נערה נרצחת על רקע טרור מגדרי: (תיאור אלימות מפורשת בהמשך הפוסט) גופתה של יעל מלניק בת ה-17 נמצאה היום (02/10) קבורה ליד החי-פארק בקריית מוצקין. החשוד ברצח, גבר בן 45, עובד בבית חולים פסיכיאטרי בטירת הכרמל. הקשר בינהם נוצר כששהתה במוסד והוא עבד בו.

“מה שקורה במוסדות פסיכיאטריים לנשים ולנערות זאת תופעה קשה ולא מדוברת מספיק. אלה נשים שבאות לקבל טיפול שהן צריכות ובמקום לשמור עליהן הן חשופות לאלימות מכל כיוון בערך. הנה פה שחור על גבי לבן – עובד מוסד בן 40+ מנהל “קשרים” עם נערות קטינות (בגילאים 13-17), הדבר ידוע והסבתא של הנערה שנרצחה היום אפילו הגישה בקשה לצו הרחקה. ומה איתו? ממשיך לעבוד שם. כאילו עצם “הקשרים” האלה אינם פליליים מספיק כשמדובר בנשים עם מוגבלות נפשית. זה מזעזע וזה צריך להדיר שינה מעייני כולנו…” כותבת מריאלה יאבו.

אתמול בשעה 21:30 התקשרה סבתה של יעל למשטרה כדי לדווח שנכדתה לא חזרה מהפנימייה בה היא חוסה בדרום הארץ. המשטרה פתחה מיד בחיפושים אחריה, בין היתר בביתו של החשוד ברצח, שעל הקשר של הנרצחת איתו דיווחה הסבתא שבעבר הוציאה נגדו צו הרחקה בעקבות הקשר הנצלני והפוגעני ביניהם.

“חברה שלמדה עם הנערה בפנימיה סיפרה עליה ״יעל ואני לא הכרנו הרבה זמן האמת אבל החיבור בנינו היה מיידי. היא הייתה איתי בפנימייה באותו בית והיא הייתה קסם של ילדה, היא תמיד רצתה רק לעזור וניסתה להתחבר עם כל בן אדם שהיא יכלה. הייתי ממש אוהבת ברגעים קשים פשוט לחבק אותה, החיבוק שלה היה פשוט כ”כ מחמם ומרגיע, הרגישו שהוא בא מהלב״. על הרצח הוסיפה ״מה שקרה לה לא הגיע לה בכלל לא מגיע לאף בחורה, עם המציאות של היום זה קורה הרבה יותר מדי וזה הדבר הכי קשה שאפשר לחוות. אני מקווה שלאף אחת לא יצא לחוות את זה. יהי זכרך מהפכה”.

מלניק ז”ל. צילום: מתוך הרשתות החברתיות 

אורן הלמן, סמנכ”ל בחברת החשמל, ומייסד דף הפייסבוק “סיכוי שווה” לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, התייחס הבוקר (ראשון) לאירוע הקשה בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM: “כולנו נכשלנו, כל המערכות ידעו. מי שאמור לשמור עליהם מנצל אותם ואז גם רוצח אותם, וזה תחת המדינה”.

“אנחנו שומעים אתמול על רצח ורואים את התמונה שאי אפשר להישאר אדישים אל מול הילדה המדהימה שפשוט איבדה את החיים שלה”, אמר הלמן בפתח הראיון. “אנחנו מבינים שיש הרבה חושך ואז מתגלים כל הפרטים”.

לדבריו, “מדובר במוסד שנמצא או בבעלות המדינה או בפיקוחה. אנחנו יודעים שיש מטפל מבוגר שמקיים קשר עם ילדה, עם בחורה בת 17 שהיא כנראה בעלת מוגבלות נפשית אחרת לא הייתה במוסד פסיכיאטרי. הוא ניצל את החולשה שלה כנראה, כך אני מעריך”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן