הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד סופרמרקט 'פוליצר חדרה': ישלם 750 אלף שקלים לצרכנים הנפגעים

הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו צרכנים יעניק לנפגעי מרכול 'פוליצר חדרה' כ-750 אלף שקלים בעקבות הטעייה וגביית יתר. בית המשפט המחוזי בלוד אישר לאחרונה את ההסדר || כל הפרטים

הסדר פשרה הושג לאחרונה בבית המשפט המחוזי בלוד בתביעה ייצוגית שהגישו צרכנים נגד מרכול "פוליצר חדרה", בין היתר על הטעיית הציבור בסניף של החברה בעיר. בהסדר נקבע כי הרשת תשלם 750 אלף שקלים לחברי הקבוצה הנתבעת, זאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו לקבלת הפיצוי.

על פי כתב התביעה הייצוגית שהוגש בחודש ינואר 2019 נגד 'פוליצר חדרה' ונוספים, הצרכנים שהוגדרו כנפגעי הפרשה הם כאלה שרכשו מוצרים במרכולים של החברה אשר נארזו לפי משקל. על פי התביעה והנטען, המרכול  לא הפחית בחישוב המחיר את האריזה וחייב את הלקוח במחיר גבוה יותר מעלות המוצר עצמו. התובענה שהוגשה הייתה להטעיית צרכנים.

צילום: פיקסביי

בין היתר, טענו הצרכנים כי מי שנפגע היה זה שרכש בפוליצר מוצרי מזון כמו חלקי עוף טרי או קפוא, ארוזים מראש או בתבזורת במשקל הכולל את משקל האריזה ללא הפחתת משקל האריזה עצמה. בנוסף, סעיף נוסף בתביעה ייחס למרכול גביית תשלום עבור שקיות ניילון בתקופה שטרם נקבעה החובה לגביית תשלום 10 אגורות עבורה.

על פי חברי הקבוצה, בחישוב שערכו, מגיעים העוולות שנגרמו לצרכנים לכדי 2.5 מיליון שקלים גביית יתר בלתי מוצדקת ואף יותר, כאשר הסכום המלא "לא ניתן להערכה מדויקת".

בתשובתה לבית המשפט טענה 'פוליצר חדרה' כי "היא נוהגת דרך קבע לנטרל את משקל האריזה ממשקל המוצרים הנמכרים בסניפיה ובכלל זה ממוצרי העוף והבשר ולגבי החמוצים הנמכרים בחלק מהסניפים". עוד נטען כי "היא מיידעת  את לקוחותיה ע"י שילוט ברור המציין כי משקל האריזה אינו מנוכה ממשקלו הכולל של המוצר וכי עובדיה מתודרכים בעניין הפחתת משקל האריזה באופן שוטף ומנהלי הסניפים מוודאים כי הנחיות אלה מיושמות בפועל".

לאחר הגשת כתבי הטענות וקיום דיון בנוכחות הצדדים במסגרתו נבחנו הטענות מכאן ומכאן, המליץ בית המשפט להפנות את המחלוקת לגישור. בעקבות כך, הודיעו הצדדים בסוף חודש דצמבר 2020 על הסכמתם לגישור בפני המגשרת עו"ד קרן וינברג אייל.

בהסדר הפשרה נקבע כי "בהתאם לנתוני המשיבה המגובים בתצהיר רו"ח/ מנכ"ל המשיבה, חיים פוליצר, כלל 9 המוצרים אותם המשיבה מכרה בתקופה הרלבנטית אינו עולה על סך של 3,023,357 ק"ג. על רקע זה, והואיל ומחירם הממוצע של המוצרים הינו כ- 31.6 שקלים לק"ג, הוסכם בין הצדדים כי לצרכי ההסכם בלבד משקלם הממוצע של המוצרים הוא כ- 1 ק"ג וכי משקל האריזה הממוצע יעמוד על כ- 13 גרם. על כן ובשקלול טענות ההגנה של המשיבה וטענות בדבר הזיכויים/הקיזוזים שנתנו/קוזזו בפועל עבור האריזות, הוסכם בין הצדדים כי סך הפיצוי לחברי הקבוצה המיוצגת יעמוד על סך של 750,000 שקלים".

המבורגר בדרך לטיסה: זו המסעדה החדשה שתוקם בנתב"ג

קבוצת המסעדות BBB זכתה במכרז להקמת ותפעול מסעדת המבורגרים בטרמינל 3 בשדה התעופה בנתב"ג, תחת המותג MOSES | זו הפעם הראשונה בה קבוצת BBB נכנסת לשירותי ההסעדה בנתב"ג, אחרי שכבר מספר שנים היא מפעילה סניף של רשת "בורגרים" בשדה התעופה רמון

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

5 אקדחים נתפסו בתוך בית באליכין

5 אקדחים, מחסניות ומאות כדורי תחמושת נתפסו במהלך מסוף השבוע בבית באליכין- שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף עצרו תושב המקום בן 45 בחשד להחזקתם. בפעילות מבצעית אופרטיבית של שוטרי תחנת

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן