Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“מזלזלים בתושבי אור עקיבא” | השבוע נערכה ישיבת מועצה בעיר – אבל אף אחד לא ידע עליה

בזמן שבכל הרשויות המקומיות מסביב לאור עקיבא מעדכנים באופן שוטף את הציבור על קיומן של ישיבות מועצה וסדר היום שלהן מספר ימים לפני שהן מתקיימות, באור עקיבא לא ניתן לדעת מתי מתקיימות ישיבות. רק אם יש לך חבר מועצה שהוא חבר, אתה יכול לשאול, בפרטי, בוואטסאפ

ביום רביעי השבוע התכנסו חברי מועצת העיר אור עקיבא (לא כולם הגיעו) לישיבת מליאה. היו שם מספר נושאים, ביניהם פינוי-בינוי שז”ר, אישור של תב”רים (תקציבים בלתי רגילים) ועוד. דבר הישיבה לא נודע לציבור, רק לחברי המועצה, לעובדי העירייה – וזהו. ככה זה כשאין שקיפות והעברת מידע לתושבים. 

במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה מפרסמים 3-4 ימים לפני את דבר קיומה של ישיבת מועצה קרובה. בעמוד הפייסבוק מתפרסם סדר היום של הישיבה, מזמינים את הציבור לצפות בשידור החי שלה שמועבר על ידי המועצה ישירות לרשתות החברתיות. הציבור מעודכן.

כך גם בעיריית חדרה, במועצת פרדס חנה-כרכור, מועצה אזורית מנשה, מועצה אזורית חוף הכרמל. באור עקיבא, לא ניתן לדעת שמתקיימות ישיבות מועצה. למה? שום מידע בנושא לא מפורסם ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ או באתר העירייה שמתעדכן לעיתים רחוקות.

רק אם יש לך חבר מועצה שהוא מכר או חבר, אתה יכול לשאול אותו ולדעת. אם לא – הישיבה תתקיים, בלי ביקורת ציבורית, בלי לדעת מה קורה בה. בלי לדעת שהיא בכלל מתקיימת. אז השבוע היתה ישיבת מועצה שלא שודרה לציבור, לא סוקרה ולא היה ידוע לתושבי העיר שהתקיימה. היו עוד לא מעט ישיבות כאלה בשנים האחרונות בעיר, בעוד שביישובי הסביבה התושבים נהנים משקיפות ומידע שוטפים.

כבר לפני כשנתיים, פרסמנו על העדר השקיפות והפצת מידע מצד עיריית אור עקיבא, במספר תחומים. גם אז ציינו בעידן הטכנולוגי של היום, אתר עייריית אור עקיבא מפגר הרבה מאחור – ומי שנפגע הם התושבים בעיקר, אבל גם סטודנטים, כלי תקשורת ועוד. לשם השוואה, באתרים של ערי ויישובי הסביבה, המידע במדיות השונות גדול לעין שיעור ממה שמוצג באור עקיבא, או למעשה – מה שלא מוצג.

הדבר נעוץ בהחלטה של ראש העיר יעקב אדרי, לאחר ששב לכיסא ראש העיר בשנת 2013. ראש העירייה החליט עוד מתחילת דרכו המחודשת, כי משרת דובר העירייה, שהייתה מאוישת בעבר על ידי דמויות שונות, לא תאויש יותר ובכך תחסוך העירייה משכורת נוספת.

// ישיבת מועצת העיר באור עקיבא שנערכה לפני מספר שבועות. צילום: מגדלור ניוז

בקדנציה שקדמה לאדרי, בתקופת שמחה יוסיפוב, שימש אורי ארזי כדובר העירייה. וכן, בעוד שגם הוא לא היה מפרסם הודעות על קיום ישיבות מועצה, היתה דוברות וצינור להעברת מידע – כך היה אפשר לברר דרך ארזי כמעט כל דבר. בנוסף, ארזי היה מוציא הודעות לעיתונות על מה שמתחדש בעיר, ועל אף סגנון כתיבה שקצת הפליג במחמאות על ראש הרשות, היה המידע רלוונטי ומעניין לכל מי שקשור אל העיר.

עם כניסתו של אדרי לתפקיד עזב ארזי את הדוברות והכיסא נותר מיותם. מאז, אין הודעות לעיתונות, אין מידע, מספר הפרסומים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק מועטות אם בכלל והעדכונים באתר העירייה כמעט ואינם קיימים (לאחרונה חל גידול מסוים בתחום).

מה שכן עובד זה דווקא המענה לשאלות התקשורת. הטלפון של אדרי היה, עד למעצרו, נגיש לכל, וגם לעיתונאים, שיכולים היו לשאול אותו על בעיות שונות ומידע והוא כמעט תמיד עונה ומשיב לסוגיות השונות (גם אם בלקוניות).

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן