תביעת מיליונים נגד עיריית אור עקיבא: יזמית נדל"ן דורשת לקבל כספים שהשקיעה – בחזרה

חברת נווה אור ש.פ. יזמות בע"מ, שחתמה על הסכם פיתוח לביצוע עבודות פיצוח בשכונת "נווה אור" באור עקיבא, תובעת בבית המשפט המחוזי בחיפה את העירייה, ודורשת לקבל מיליוני שקלים שהשקיעה לטענתה, וטרם קיבלה בחזרה, למרות חוזה שנחתם בינה לבין העירייה

יזמית הנדל"ן, חברת נווה אור ש.פ. יזמות בע"מ, שחתמה על הסכם פיתוח לביצוע עבודות פיצוח בשכונת "נווה אור" באור עקיבא, הגישה לפני מספר חודשים תביעת ענק נגד עיריית אור עקיבא, לבית המשפט המחוזי שבחיפה. המשפט בתביעה יחל בחודש הבא.

בכתב התביעה, מציינת החברה כי חתמה על הסכם הפיתוח עם העירייה בשנת 2015 ולאחריו נחתמו שתי תוספות להסכם, בשנת 2015 וב-2016. לטענתה, בהסכם נקבע והוסכם כי החברה תבצע בעצמה או באמצעות מי מטעמה את עבודות הפיתוח בתחומי התכנית, במקומה של העירייה, והעלות הכוללת של עבודות הפיתוח תקוזז מסכום האגרות והיטלי הפיתוח שהחברה אמורה לשלם לעירייה על פי חוקי העזר של העירייה.

לטענת יזמית הנדל"ן, אמדן ההיטלים לכלל השטח הסתכם בסכום של כ-18 מיליון שקלים וחלקה היחסי של החברה עומד על כ-14 מיליון שקלים. עוד נקבע שעיריית אור עקיבא תשיב לחברה את ההפרש בין עלויות הפיתוח שהעירייה נדרשה לשאת בהן על ביצוע העבודות לבין האמדן.

בחברה טוענים כי מאז נחתם ההסכם, היא פעלה לקידום וביצוע עבודות פיתוח ציבוריות רבות בשטח התכנית ונדרשה אף להרחיב את העבודות – ולהגיע לסכום כולל של השקעה שעומד על כ-22 מיליון שקלים.

// שכונת נווה אור באור עקיבא. צילום: מגדלור ניוז

לאחר 5 שנים ממועד ההסכם, טוענת אור ש.פ יזמות, כי כעת זכותה להשיב לעצמה את הכספים שנדרשה להשקיע עד כה – עלויות עבודה ופיתוח. החברה תובעת סכום ענק של כ-8 מיליון ש"ח, ועל כן התיק יישמע בבית המשפט המחוזי.

עיריית אור עקיבא לא דחתה את כל הטענות של החברה, בכתב ההגנה שהוגש, אולם מבקשת מבית המשפט לבחון מספר שאלות, ביניהן: מה חלקה הנכון של יזמית הנדל"ן באגרות והיטלי הפיתוח, מהן ההוצאות על ביצוע העבודות שמאושרות סופית על ידי מהנדס העירייה, מהן ההוצאות על ביצוע עבודות שצריכות להיות מאושרות על ידי העירייה והאם יש מקום להפחית את העלויות שפורטו על ידי החברה.

"בית המשפט הנכבד מתבקש לדחות את התביעה או לחילופין – לקבלה באופן חלקי בלבד, לפי מה שנראה לבית המשפט הנכבד שצודק בנסיבות העניין ובהתאם לכך – שלא לחייב את הנתבעת בהוצאות ובשכ"ט עו"ד, או לחייבה בהם חלקית, כאמור", נכתב בסוף כתב ההגנה.

כאמור, דיון ראשון בתביעה יתקיים בחודש נובמבר הקרוב.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן