Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יוזמה של הורים באור עקיבא: הקמת חינוך מונטסורי בעיר. מה זה אומר?

תושבים חדשים שהגיעו בשבועות האחרונים לאור עקיבא פתחו ביוזמה להקמת גן ובית ספר בשיטה החינוכית שממשיכה להתפתח בישראל. נופר אברמוב, תושבת העיר ואמא לראם (בן 2.5), שהיום מתחנך בגן מונטסורי פרטי בפרדס חנה: "ניתן לראות את השינוי שניכר בו - החקירה, הסקרנות, העצמאות והיצירתיות"

בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה בחינוך – יותר ויותר הורים מבינים ששיטת הלימוד הקונבנציונלית שההורים שלנו, וגם אנחנו התחנכנו עליה היא לא יצירתית, ישנה ולעיתים איך לומר, משעממת.

תושבים חדשים שהגיעו בשבועות האחרונים לאור עקיבא פתחו ביוזמה להקמת גן ובית ספר בשיטת מונטסורי בשכונה החדשה “אור ים”.

“נחשפתי לשיטה לראשונה כאשר חיפשתי פעילויות שאוכל לעשות בבית עם הבן הבכור שלי”, מספרת שני יוסף, אמא לפלג (בן 2) ואלה (בת חודשיים), תושבת אור עקיבא לעתיד. “ככל שחקרתי את השיטה יותר והתחלתי ליישם אותה בבית, ראיתי את ההתפתחות של הילד שלי ואת הכלים שהוא מקבל. הבית הפך לרגוע יותר והילד שלי לעצמאי ומאושר”.

יוסף מסבירה כי מדובר בחינוך שיוויוני ואיכותי לילדות ולילדים שלנו. “היסוד של השיטה הינו כבוד עמוק לילד ואמונה ביכולות שלו. בכך השיטה מאפשרת חירות ואחריות ומעודדת סקרנות ולמידה תוך פיתוח עצמאות ויצירתיות”.

הגישה המונטסורית אשר פותחה ע”י מריה מונטסורי, מתמקדת בארבע נושאים עיקריים: חשבון, שפה, כישורי חיים וחושים. נופר אברמוב, תושבת אור עקיבא ואמא לראם (בן 2.5), שהיום מתחנך בגן מונטסורי פרטי בפרדס חנה מספרת כי “ניתן לראות את השינוי שניכר בו – החקירה, הסקרנות, העצמאות והיצרתיות”.

השתיים מציינות כי בחינוך המונטסורי נלמדים אותם המקצועות כמו בחינוך הרגיל של משרד החינוך, אבל באופן חוויתי, עצמאי, ומותאם לכל ילד וילדה. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על כך שמי שהתחנכו בשיטה המונטיסורית משתלבים בחברה כבוגרים מצליחים מבחינה אקדמית וחברתית, כשהם מפגינים התלהבות מלמידה, שואלים שאלות נוקבות, מראים אחריות ומסתגלים ביתר קלות למצבים חדשים. ניתן לראות את בוגרי השיטה בעמדות המפתח בעולם: מנכ״ל אמזון, מייסדי גוגל, מייסד פייסבוק, משפחת המלוכה הבריטית ועוד רבים נוספים.

“להרבה הורים, ואנחנו ביניהן אין את היכולת הכללית לממן חינוך מונטסורי פרטי”, הן מסבירות. “רק כדי לסבר את האוזן, גן פרטי עולה כ-3,000 ש”ח בחודש באזרנו ובמרכז הארץ יכול להגיע גם ל-5,000 ש”ח. לכן, בשנים האחרונות הביקוש לגני עירייה ובתי ספר בגישה הזאת רק עולה ועולה.

“אנחנו רוצות לנצל את ההזדמנות שמוקמת שכונה חדשה באור עקיבא, ״אור ים”, שעדיין אין שם גנים ובתי ספר וכך נוכל להשפיע מלכתחילה על האופי שלהם”.

בימים האלה הקימו השתיים קבוצת פייסבוק בשם: “חינוך מונטסורי באור עקיבא”. הקבוצה נפתחה רק ביום חמישי האחרון וכבר יש בה מעל ל-150 הורים המשוועים לחינוך אחר, מתקדם יותר.

“חשוב לנו לנצל את הבמה ולבקש מכמה שיותר הורים להיכנס לקבוצה ולמלא שאלון התעניינות בחינוך המונטסורי באור עקיבא, אותו השאלון מראה על תמיכה ביוזמה ויעזור לנו להתנהל בפגישה מול מ”מ ראש העירייה שמחה יוסיפוב וגברת סיגל אלבז ראש אגף חינוך בעיריית אור עקיבא ולהראות שיש לנו מאות הורים אשר תומכים ביוזמה המבורכת באור עקיבא.

“עוד נדגיש, כי העלויות הן כמו אלו של בית ספר רגיל, אמנם ישנה השקעה גדולה יותר באביזרים, אבל ביחס להשקעות בחינוך זה כסף קטן”.

לשאלון שמפיצים ההורים בנושא חינוך מונטסורי – הקליקו כאן. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן